וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ' יישאר: "הוא אאוטסיידר, הכי קל לפגוע בו"

10.2.2016 / 13:23

ימים לא שקטים עוברים על מכבי תל אביב. השחקנים מנסים להציג חזית אחידה, אבל גורם מודה כי "יש ביניהם לא מעט זיוף וחשדנות". אבן עשוי לחזור למחלקת הסקאוטינג ובהנהלה מודים שהתוצאות מול ניז'ני ובמשחקי הגביע עשויות להכריע מה יהיה גורלו של המאמן

מערכת וואלה!

בווידאו: משחק מקדים לקראת מכבי תל אביב - ניז'ני נובגורוד

"אתם לובשים את המדים של מכבי תל אביב, ויש לזה משמעות", הטיח אחד מחברי ההנהלה בשחקנים הצהובים שלשום (שני), בישיבת החירום שכונסה בעקבות התבוסה המשפילה למכבי חיפה. כל השחקנים היו נוכחים בה; המאמן ז'אן טבק שוחח עימם, הם דיברו בינם לבין עצמם, וגם נציג ההנהלה נשא נאום תוכחה.

מיטב הסיסמאות נזרקו לאוויר: "אלו שבועיים חשובים לכולנו עם משחקים חשובים. כולנו צריכים להילחם ולהישאר ביחד, אם יש דברים שמפריעים צריך לדבר על זה כאן. חדר הלבשה מאוחד זה המפתח. אם לא נישאר ביחד, לא נגיע לכלום".

למרתון השיחות יש מטרה ברורה: למקד את השחקנים בשמונת הימים הקריטיים שמצפים להם - החל מהערב (רביעי, 20:00, שידור חי בוואלה! ספורט) בקרב מול ניז'ני נובגורוד על הכרטיס לשמינית גמר היורוקאפ, דרך בחצי גמר גביע המדינה נגד עירוני נס ציונה ביום שני ועד לגמר הגביע, שאליו מקווים הצהובים להגיע, ביום חמישי הבא. "אתם חייבים להילחם בכל דקה, ופשוט לנצח. יש לנו משחק גדול ויום חשוב", נאמר לשחקנים לקראת המפגש עם הרוסים.

אך עם כל הכבוד ליורוקאפ ולגביע, את הרוחות בשיחות האחרונות בין השחקנים הלהיטו הפרסומים על המתיחות בחדר ההלבשה. מאחורי החזית המאוחדת שמתאמצים במועדון לגבש, רוחשים לא מעט מתחים סמויים, שאחד מהם נוצר סביב הגעתו של גל מקל, אך בשיחות ביניהם נמצאו האשמים האמיתיים במצב הקבוצה: התקשורת, וה"שקרים שנכתבו שם", כפי שגיחכו ביניהם השחקנים.

עם זאת, גורם בקבוצה מבהיר: "השחקנים מחייכים ביניהם, הולכים לארוחות ביחד, אבל בשורה התחתונה יש לא מעט חשדנות וזיוף בין השחקנים. בטח אחרי שדברים דלפו לתקשורת. זה בטח לא מועיל לקבוצה מקצועית, בייחוד לא במצב הנוכחי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
תקופה קריטית. טבק באימון/קובי אליהו

המאמן טבק לא ישן בלילות האחרונים. מאז התבוסה בחיפה הוא חוזר ומדגיש בפני השחקנים כי "יש משחקים חשובים להשגת המטרות שלנו". גם איתו שוחחו בהנהלה, בעיקר הבעלים דייויד פדרמן.

הנהלת מכבי תל אביב הייתה מרוצה מאוד מהגישה שטבק הציג עם הגעתו וממספר האימונים שהנהיג בקבוצה. עם התרבות הפציעות, החלו קברניטי המועדון לשאול אותו בשיחות פנימיות אם הוא חושב שהאימונים גורמים לפציעות, ואולי עדיף להפחית עומס.

טבק ענה שהוא דווקא מנסה להוריד הילוך באימונים עם הפצועים, וכי אימונים רבים נערכים בסגל לא מלא. הוא הסביר כי צריך אימונים כדי להשתפר כקבוצה, והדגיש כי אינו מאמן את כל השחקנים, כדי שיוכלו להבריא ולהתאושש. זאת, כאשר הוא לא יודע באיזה יום ייעדר שחקן בגלל פציעה.

גורם במכבי מספר כי הסבלנות שמקצה ההנהלה למאמן היא משאב מתכלה. "ברור שאם הוא ייכשל בגביע ובאירופה, ועל אחת כמה וכמה לא יזכה באליפות, לא יהיה לו הרבה סיכוי להישאר במכבי, אבל זה לא יהיה רציני להגיד מעכשיו מה יהיה".

שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
מנסה להוריד הילוך באימונים. טבק עם השחקנים/קובי אליהו

הביקורת שנשמעת בהנהלה על טבק גברה לאחר ההפסדים לאשדוד ולחיפה בליגה. "בשיחות עם ההנהלה הוא הבטיח הגנה, אבל בפועל הקבוצה ספגה לא מעט נקודות בהפסדים. זה דבר שלא כולם במערכת אהבו, וזה חלק מהביקורת עליו", מגלה גורם נוסף בקבוצה. "ברור שהם יודעים שהיו לא מעט בעיות, פציעות וסגל מתחלף, אבל זה עדיין לא מצדיק מבחינתם את תצוגות הנפל. לכן לא תמצאי אף אחד שיבטיח עכשיו שהוא יישאר בעונה הבאה".

אחד המועמדים העיקריים לעונה הבאה הוא ארז אדלשטיין, שאליו פנתה מכבי כבר לאחר פיטוריו של גיא גודס. "יש חילוקי דעות בהנהלה, והמון רעיונות, לגבי מי צריך להיות המאמן לעונה הבאה", מספר אותו גורם.

מקורב לקבוצה שופך אור נוסף על הגישושים של מכבי: "יש גם מחשבה להביא מאמן מחו"ל. גם לגבי טבק, לא הוחלט סופית שהוא לא יישאר. אבל ארז לא פראייר, הוא ידע לקרוא את המפה. במצב שארז נמצא עכשיו, כשהוא מכהן כפרשן וצופה מהצד, הוא בונה לעצמו לובי לא רע. הוא נמצא בעמדת הפרשן, ונמצא עם האנשים סביבו, ולא חסרים לו חברים. הוא מצליח להוציא את עצמו רק טוב. לא כולם במכבי מסכימים על מי יהיה המאמן, אבל כשתסתיים העונה יישבו ויחלטו. לא יגיעו להחלטה כבר עכשיו".

אותו מקורב מוסיף: "הם גם יודעים, בהנהלה, שטבק נמצא במקום לא קל. הוא לקח את הקבוצה במצב קשה, והם אוהבים את הגישה שלו. בהתחלה, כשטבק הגיע, חלק מאנשי ההנהלה אמרו 'חבל שהם לא עשו את השינוי קודם', אבל בתמיכה שלהם בו יש בהחלט לא מעט סדקים מאז ההפסדים. אלו שבועיים מאוד קריטיים גם בשביל טבק".

שחקן מכבי תל אביב ג'ורדן פארמר עם המנהל ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
פגוע מעליהום. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

לא מעט הטחות זעם נאלץ ניקולה וויצ'יץ' לספוג בשבועות האחרונים. הביקורת עליו פשוט מותזת מכל עבר. מנהל הקבוצה פגוע מה"עליהום" התקשורתי, אך מעדיף לא להגיב, לאחר שגם בהנהלה ביקשו ממנו "לא להתפתות ולהגיב" בתקופה הקרובה.

לוואלה! ספורט נודע כי בהנהלה יש החלטה ברורה שוויצ'יץ' ימשיך בעונה הבאה, וראשי מכבי מאוד לא אוהבים את היחס העוין כלפיו. "מבצעים בו לינץ' ממש", אומרים במועדון. "יש לו מוסר עבודה פנטסטי וידע בכדורסל. מה שעושים לו זה פשוט עוול אחד גדול. אנשים לא מבינים שניקולה בעצם מייצג את ההנהלה. הוא הגורם המקשר, והוא מבצע לא מעט ממה שההנהלה אומרים לו לעשות. זה מה שלא מבינים. מובן שהוא מציע הצעות, מציע שחקנים, יש לו ידע נרחב וזה יותר מלגיטימי, אבל זה לא אומר שבהנהלה חייבים להקשיב לו".

במהלך הקיץ התריעו וויצ'יץ' ועוזר המאמן אבי אבן נגד צירופו של ג'ורדן פארמר, אולם הבעלים דייויד פדרמן לקח אחריות במסיבת העיתונאים והודה שפעל בניגוד לבקשת השניים. גם ההחלטה להחתים את דגן יבזורי הייתה מחוץ לפורום המקצועי והתקבלה על ידי שמעון מזרחי ודייויד פדרמן.

אבי אבן עוזר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יחזור לתפקיד הסקאוט? אבן/ברני ארדוב

גם באשר לשחקן גבוה שיצטרף אין עדיין אור בקצה המנהרה. בקבוצה מספרים בשבועות האחרונים כי קשה מאוד למצוא שחקן איכותי פנוי. "אפילו פנאתינייקוס, שנמצאת ביורוליג, התקשתה למצוא גבוה. עובדה שהיא פנתה למכבי כדי לנסות לקחת את טרבור אמבקווה", מסביר אחד הגורמים המעורים בנושא.

לדברי הסנגוריה על וויצ'יץ' מצטרף מקורב לקבוצה: "כל אלו שיורדים על ניקולה בתקשורת יודעים במי לפגוע. על מי יירדו, על הבעלים? אותם אנשים שמושכים בחוטים רוצים יום אחד אולי להגיע למכבי, איך זה יעזור להם אם יפגעו בהנהלה? אז ברור שהכי קל זה לפגוע בוויצ'יץ', לא בהנהלה. ככה הם יסדרו ג'ובים להם ולחברים שלהם. ניקולה פשוט נחשב בקרב לא מעט מאנשי הכדורסל בארץ כגורם מפריע. כולם מחוברים לסוכנים, אחד לשני, וניקולה הוא אאוטסיידר. אוהדים קוראים ושומעים את הדברים עליו, לא יודעים את העובדות ואת הפוליטיקה מאחורי זה ופשוט מאמינים לקמפיין נגדו. זה המצב, מישהו צריך להגיד את זה סוף סוף".

במכבי מספרים כי הם עשו טעות כשהחליטו להעביר את אבן לתפקיד עוזר המאמן, כי כך נוצר חלל ולא היה מי שימלא את הפונקציה להמליץ על שחקנים, לבדוק אותם ולנסוע לבחון אותם. במהלך הקיץ יוחלט אם אבן יחזור לכהן כסקאוט או יישאר כעוזר מאמן, כשבכל אופן הוא צפוי להמשיך במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully