וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד פדרמן: "זו אולי העונה הגרועה בתולדות מכבי תל אביב"

"עשינו טעויות קשות", "מה שנעשה לוויצ'יץ' פשוט לא ייאמן'", "פיני? לפעמים הוא לא חושב מספיק", "טבק אמר שאם אביא את סופו, הוא עוזב", "טעינו עם פארמר ורוצ'סטי". אחד מבעלי מכבי תל אביב דיבר על המצב הקשה של הקבוצה במסיבת עיתונאים חסרת תקדים

צילום: קובי אליהו

לא בכל יום מכנס אחד מבעלי מכבי תל אביב, דייויד פדרמן, מסיבת עיתונאים. ובטח שלא כזו. הערב (שני) ערך כינס פדרמן את התקשורת, ודיבר כמעט על הכול - מהיחס לניקולה וויצ'יץ', דרך פיני גרשון ועד למחירי המנויים בעונה הבאה.

"ביקשנו את הפגישה הזו הזו בגלל שהיינו רוצים שלא לעשות מסיבת עיתונאים, אלא לפתח דיאלוג ודו שיח עם התקשורת, שהרבה פעמים כותבת דברים לא מדויקים", אמר פדרמן. "בתחרות ביניכם כותבים הרבה דברים שהם המצאות. אנחנו רוצים להגיד לכם בגובה העיניים את הבעיות שלנו. לכן, ביקשתי שפעם בחודש או שלושה חודשים או כמה שצריך, נקיים דו שיח כדי שהציבור יבין מה קורה".

"אין בכלל ספק שהעונה הנוכחית היא שנה קשה ולא מוצלחת. יש לה מקום של כבוד ואולי העונה הזו הייתה זוכה במקום הראשון מבחינת העונות הגרועות של מכבי תל אביב. אנחנו מודעים לזה שעשינו טעויות קשות ועצם העובדה שאנחנו לא ביורוליג מדברת בעד עצמה. יש לנו עדיין אפשרות לזכות ביורוקאפ, בליגה ובגביע, אבל אי אפשר להסתיר את הטעויות או להסתתר מאחוריהן. ניסינו לתקן את מה שאפשר, אבל עכשיו אנחנו מנסים להסתכל על העונה הבאה כבר".

"פה ושם מראים לי קטעים שאנשים מדברים על מה שקורה בהנהלה. אני עוד לא נתקלתי בחיים העסקיים שלי ב-50 השנים האחרונות בבעלים שמשקיעים במשהו עשרות מיליוני דולרים ואדישים למה שקורה. אנחנו לא אדישים, אנחנו לא יכולים לישון בלילה. אבל זה ספורט. אני יכול להבין את אלה שלא אוהבים אותנו ושמחים מהמצב שנקלענו אליו. אנחנו נעשה הכול כדי לחזור לאן שצריך להיות. כולכם יודעים מה זו מכבי תל אביב בכדורסל".

אחד מבעלי מכבי תל אביב, דייויד פדרמן. קובי אליהו
מדבר על המצב. פדרמן/קובי אליהו
"מה שנעשה לניקולה זה פשוט לא ייאמן. לדני אולי יש מחשבות אחרות, אז הוא קם והלך. עושים לו עוול נורא וזה משפיע עליו. להוציא עליו לכלוך כי הוא זר, זה לא נכון"

הבעלים הוסיף: "כשהיינו באוקטובר בארצות הברית דיברתי עם ניקולה וויצ'יץ' והצוות המקצועי ואמרתי להם לעזוב את הכסף ושיביאו גבוה הכי טוב שהם יכולים למצוא. ואז הסתבר שלא בהכרח אפשר בתקופה מאוחרת כל כך למצוא שחקנים ובאו ואמרו שאפשר אולי להביא שחקנים שלא בהכרח יצליחו העונה. הלכנו כל הצוות המקצועי ביחד לראות את אחד השחקנים שהיה פה והיום הוא לא פה והיה לנו ברור שהוא לא תשובה מספיק טובה. חשבנו שנביא אותו ואז נמצא משהו טוב יותר ונחליף. עשינו בשיטה הזו עוד שתיים או שלוש החתמות שחשבנו שהן פתרון זמני, אבל אני חושב שזו הייתה טעות שאני למדתי ממנה. עדיף להישאר במצב שלך, גם אתה תקוע, מאשר לתת את החולצה שלך למישהו שלא ראוי להיות בקבוצה. אותם שחקנים שהבאנו הם טעויות שנעשו על ידי ועל ידי אחרים, אבל למדנו מזה לקח.

"אני תמיד נזכר בארבעה שחקנים שהבאנו במהלך העונה: אנתוני פארקר, טייריס רייס, קית' לנגפורד והרביעי הוא ניקולה וויצ'יץ', וגם אותם הייתה דרישה לשחרר במהלך העונה. השנה היה ברור לנו מהרגע הראשון, לפחות במקרה אחד, שזו טעות. בעונה הבאה יהיו במכבי תל אביב 12 שחקנים שכל אחד מהם הוא שחקן שיכול לשחק ביורוליג נגד ריאל מדריד, ברצלונה, צסק"א וכיוצא בזה. מה שראינו השנה זה אפילו לא ההתחלה של מה שיקרה בשנה הבאה ואחר כך בעוד שנתיים וכו'".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ניקולה וויצ'יץ מנהל מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"עושים לו עוול". וויצ'יץ'/ניב אהרונסון

פדרמן המשיך: "בתחילת השנה הצוות המקצועי הציג את מי שהוא רואה בעמדה מספר אחת, עמדה שתיים וכו'. אנחנו מסתכלים על זה ואומרים מה סך התקציב, רוצים לחלק את זה בצורה מסוימת, אבל אפשר לשחק עם זה. כל זמן שהצוות המקצועי הולך ומחתים מישהו בעמדה מסוימת, ההנהלה נותנת לצוות להחתים אותם. הכוונה בצוות המקצועי זה ניקולה, אבי אבן ואחרים. אנחנו מנסים למנוע בעיות של העבר, אז היו מחתימים שחקנים על פי סטטיסטיקות ודברים אחרים. רוצ'סטי הוחתם כי הוא היה ברשימה ויוגב אוחיון היה ברשימה. כשהרשימה נסגרה, מבחינתנו, התקשר אליי הבן שלי דני ואמר לי שג'ורדן פארמר רוצה לבוא. זו הייתה הפתעה בשבילנו. אז הצוות המקצועי אמר שרוצ'סטי ופארמר ביחד זו בעיה. חד משמעית. אנחנו כבעלים אמרנו שזה אטרקטיבי מאוד וניקח את הסיכון. לקחנו את הסיכון וטעינו. גם ניקולה וגם דני וגם אחרים בצוות המקצועי אמרו את זה. פה הבעלים אמרו שהם מוכנים להוסיף את הכסף כי זה יהיה אטרקטיבי לקהל".

על ההחתמה של גל מקל אמר פדרמן: "למעט המקרה שלו, שזה נכון שהוא נחת ודיבר איתי, אני דאגתי וידעתי שמוכנים להחתים אותו. אחרי שגמרתי איתו, הלכתי לקולגות שלי ואמרתי להם שזה סגור. זה המקרה היחיד שלא התאספנו, אלא אני נפגשתי עם גל וסגרתי את זה איתו".

שחקן מכבי תל אביב גל מקל. ברני ארדוב
"אני סגרתי איתו". מקל/ברני ארדוב

על וויצ'יץ': "מה שנעשה לניקולה זה פשוט לא ייאמן. לדני אולי יש מחשבות אחרות, אז הוא קם והלך. 90% מהדברים שנכתבו על ניקולה לא נכונים. בנושא של להביא את המאמן הנוכחי, ניקולה לא היה מעורב. הוא אמר ברגע הראשון שהוא לא רוצה להיות מעורב, אני כמעט קרוב משפחה שלו וגדלתי בבית של ההורים שלו ואני לא רוצה להיות מעורב. עושים לניקולה עוול נורא וזה משפיע עליו. בכל חברה, ואני הייתי בחברות גדולות, תמיד יש קליקות, זה חלק מהחיים. גם במכבי אחד אומר ככה והשני אומר אחרת, אני מודה שעשיתי בחיים שלי דברים לא פחות חשובים ממה שאני עושה במכבי, אבל לא הייתי מושפע כמו אחרי הקטסטרופה בחיפה".

על הגדרת התפקיד של ניקולה: "יש לנו שני קודקודים: יש את אלי דריקס שהוא מנכ"ל שאחראי על כל מה שקורה בחברה. בצד השני, ניקולה אחראי על כל הצד המקצועי, על הקבוצה. הקמפיין שנעשה על ידי ניקולה על ידי מספר אנשים הוא דבר שלא עושים. אנשים שהיו במערכת ולמדו דברים מתוך המערכת ויצאו מהמערכת, אפילו לא כמו במקרה של גיא - שהוא יצא מהמערכת כי הוא התבקש לצאת מהמערכת. במקרים אחרים, החוזה הסתיים והוא פשוט לא חודש. ללכת ולהוציא לכלוך דווקא על ניקולה אולי כי הוא זר, זה לא נכון. ניקולה אחראי על כל מה שקשור לקבוצה ולצד המקצועי. הוא מרכז את כל העניינים בנוגע לשחקנים וכו' ואנחנו יושבים ומדברים איתו".

מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. ברני ארדוב
"אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לנו בעיה בצד המקצועי". טבק/ברני ארדוב

על ז'אן טבק אמר פדרמן: "לגבי ז'אן, ההתרשמות שלי מהתקופה הקצרה שהוא נמצא פה היא שמדובר באדם באיכות גבוהה מאוד שמדבר בגובה העיניים, לא מסתיר, מאפשר לנהל איתו ויכוח ולמתוח ביקורת. אני לא יכול להתעלם מהעובדה שיש לנו בעיה בתקופה האחרונה בצד המקצועי ואני לא רוצה להשתמש בקטע של פצועים או לא פצועים. מה שהיה בחיפה זו בושה, אבל גם אותה חמישייה או שמונה שחקנים ששיחקו לא יכולים להגיע למצב אליו הגיעו. בספורט קורים דברים שונים. צריך לזכור ששלושה שחקנים מהחמישייה לא שיחקו. האם אנחנו מספיק טובים? בכלל לא. אנחנו היום קבוצה שמתאימה לליגה הישראלית פחות או יותר, אנחנו לא ברמה שאנחנו צריכים להיות בה. לפני שהתחלנו לשחק ביורוקאפ, אמרתי בוא נביא את סופו. המאמן אמר לי שאם אני רוצה להביא אותו, שאחפש גם מאמן אחר. אמרתי שאם אני אביא את סופו ואני טועה, אז יהרגו אותנו. עזבתי את זה. טבק הוא אדם ברור מאוד".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
המחירים יעלו. אוהדי מכבי תל אביב ביד אליהו/ברני ארדוב

הבעלים ציין: "הפסדנו השנה 5-6 מיליון דולר. מהשנה הבאה ההכנסות יהיו בין 50-70 מיליון יורו. אמרנו שלא ניתן את זה לקבוצות, אלא ניתן חלק מהכסף לקבוצות. את השאר ניתן למותג של היורוליג. לפני כן לא השקענו כלום במותג. אני לא רואה את עצמנו בארבע-חמש הקבוצות הראשונות ביורוליג כי יש לנו תקציב נמוך יותר משל ברצלונה, ריאל או צסק"א. מהעונה הבאה יש לנו אפשרות לשחק עוד שישה משחקים. נהיה חייבים להגדיל את התקציב. ברור לנו שיהיה לנו תקציב שונה מזה שהיה לנו קודם. אצלנו תקציב השחקנים הוא רק 50%-60%, בעוד שאצל שאר קבוצות הליגה הוא חלק גדול בהרבה. אצלנו תקציב השחקנים יגדל בעונה הבאה".

"משנה הבאה תהיה כמות משחקים גדולה יותר ולכן הגיוני שמחירי המנויים יהיו גבוהים יותר. יש אוהדים שמגיעים רק לאירופה ויש כאלה שמגיעים לאירופה ולמשחקים הגדולים בליגה ויש כאלה שמגיעים לכל משחק. בעונה הבאה אנחנו מדברים על למעלה מ-35 משחקים. היום מנוי לשער 11 לבחור צעיר עולה 1,250 כולל מע"מ. יש 2,000 איש שמשלמים מחירים יחסית גבוהים, אבל יש 6,400 שמשלמים בין 30-100 שקל למשחק. אני נפלתי עם השנה הנוכחית. הייתה לי שיחה עם אוהדים משער 11, אני מבין טוב מאוד מה הם אומרים".

על פיני גרשון: "אני לא הייתי עושה חלק מהדברים שפיני גרשון עשה, אבל זה פיני. אני לא חושב שפיני מתכוון למשהו רע, אבל לפעמים אולי הוא לא חושב מספיק. במהלך השנים השתנינו, אנחנו יותר שקופים. דברים שנאמרו נגדנו, גם בנושאים של עובדים אחרים, הם מאוד לא מדויקים, לא נכונים, לא צודקים וגרמו עוול להרבה אנשים, כולל לי אישית".

עוזר מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון. ברני ארדוב
"לא הייתי עושה חלק מהדברים שהוא עושה". גרשון/ברני ארדוב

הבעלים סיכם: "כשחיפשנו מאמן שיחליף את גודס, לא האמנו איזה מאמנים היו מוכנים לבוא למכבי. כשאתה מחפש שחקן לשלושה חודשים, אז בהכרח תביא שחקן שאתה לא באמת רוצה. רוב השחקנים בקבוצות אחרות או שלא יסכימו לבוא רק לשלושה חודשים. היה שחקן אחד בתחילת העונה שביקש מיליון יורו וחצי ולפני כמה זמן אמר שהוא מוכן לבוא ב-20% ממה שרצה אז, אבל הוא לא היה בפוזיציה שאנחנו מחפשים. אי אפשר למצוא שחקן שיבוא לשלושה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully