וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן קולמן: "הכול מתנקז להגנה. רמי הדר גורם לנו להאמין"

8.2.2016 / 14:30

קפטן מכבי חיפה בראיון לוואלה! ספורט על הניצחון הגדול על מכבי תל אביב ("היה אלמנט של נקמה"), המאמן רמי הדר ("משחקים בשבילו") והסיכוי לתואר סנסציוני ("אנחנו יכולים לנצח את כולם")

one

בווידאו: תקציר הניצחון המוחץ של מכבי חיפה על מכבי תל אביב

כמעט בכל עונה מכבי חיפה מסומנת בקיץ כקבוצה שלא תגיע רחוק, ובכל זאת מפתיעה את כולם. גם העונה נראה שהסיפור יהיה דומה. אחרי העזיבה של דגן יבזורי, אייק אופייבו ומורן רוט, נראה היה שהקבוצה של רמי הדר תתקשה להיות בחלק העליון של הטבלה, אבל אחרי 19 מחזורים היא מדורגת במקום השלישי. ה-56:91 ההיסטורי על מכבי תל אביב ביום שבת, הראה שהירוקים גם נמצאים בכושר מצוין בזמן הנכון.

"אני לא חושב שאף אחד לא האמין שנהיה בפלייאוף לפני תחילת העונה, ומפה באה המוטיבציה", מספר קפטן מכבי חיפה, חנן קולמן, בראיון לוואלה! ספורט, "יש לנו קבוצה של שחקנים שמשחקים אחד בשביל השני. אני לא יכול לתת לרמי מספיק קרדיט ואני מקווה שבתקשורת עושים את זה. אני מבין למה לא נותנים לנו סיכוי, אבל אתם חייבים כי כשאנחנו חוזרים על ההישגים שלנו מהשנתיים האחרונות, צריך להתחיל להאמין".

שחקן מכבי תל אביב גל מקל מול שחקן מכבי חיפה חנן קולמן. ברני ארדוב
"לא נתנו לנו סיכוי". קולמן מימין מול מכבי תל אביב/ברני ארדוב

איך עשיתם את זה - איך מחצתם ככה את מכבי תל אביב?

"הכול מתנקז להגנה שלנו. רמי מטיף להגנה ואנחנו מתאמנים יותר חזק מאיך שאנחנו משחקים. ברבע הראשון עצרנו אותם על תשע נקודות ובמחצית היו להם רק 20. האגרסיביות שלנו עזרה לנו מאוד להשיג את מה שהשגנו, ידענו שיש לנו יתרונות שאנחנו יכולים לנצל. הצגנו משחק כמעט מושלם בשבת, וחלק מהסיבה שניצחנו אותם בהפרש כזה היה אלמנט הנקמה על ההפסד הגדול בגביע. באנו עם קוף על הגב בגלל איך שהפסדנו את המשחק הקודם".

אחד הדברים שחוזרים על עצמם בשיחות עם שחקני מכבי חיפה, היא האמונה הכמעט עיוורת במאמן רמי הדר שזוכה לשבחים מכל שחקניו. "רמי גורם לך להאמין שאתה יכול לנצח כל אחד בכל נקודת זמן", מעיד קולמן ששיחק בחיפה גם בעונת האליפות, אז הדר היה עוזר מאמן. "הוא מכניס בנו את האמונה שאם נלך לפי השיטה, יש לנו צ'אנס לנצח כל קבוצה. בחודש האחרון הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח את כולם. ניצחנו את ירושלים, הרצליה ובלי שני שחקנים חשובים כמעט עשינו את זה בחולון.. אחרי ירושלים אמרנו שלא ניקח קבוצות בקלות, כי הן יותר מוכשרות מאתנו, אנחנו ננצח אותם בשיטה שלנו".

מה רמי עושה שהופך אתכם לקבוצה הגנתית כל כך טובה?

"אחד הדברים העיקריים זה שהוא נותן לך שיטה וקו, ואין לך ספק מה אתה אמור לעשות. אתה לא צריך להתלבט, אתה יודע בדיוק מה לעשות בכל זמן נתון. אמרתי לרמי שאתה משחק הרבה יותר חזק בשביל מאמן שאתה רוצה לשחק בשבילו. אפשר לראות את זה אצל שחקנים שעזבו את הקבוצה. כשבא שחקן חדש הוא לא יתרגל לרמי בהתחלה, הוא יראה בו סמל שצועק עליך כל הזמן. לאט לאט אתה מבין שכל הנוקשות הזאת נובעת מזה שאכפת לו. אני חושב שזה אחת הסיבות להתקדמות האיטית. אנחנו רוצים להצליח בשבילו. השנה הוא ועופר (רחימי, א.ש) הלכו בעקבות חזון שאף אחד אחר לא ראה, כי אנחנו מתאימים לשיטה הרבה יותר טוב. אנחנו פחות מוכשרים משנה שעברה, אבל הקבוצה מתאימה לו יותר".

מאמן מכבי חיפה, רמי הדר, לצד שחקני הקבוצה. ברני ארדוב
קולמן: "אצל רמי אתה לא צריך להתלבט, אתה יודע בדיוק מה לעשות בכל זמן נתון". רמי הדר/ברני ארדוב

בשבת פגש קולמן שלושה מחבריו לשעבר לקבוצה, דגן יבזורי, אייק אופייבו וגל מקל. "דגן הוא כמו אח בשבילי ואני עוקב אחריו מקרוב", הוא מספר, "מאוד מצער שהוא נפצע מוקדם העונה. אני חושב שהוא עשה נכון שהוא הגיע למכבי תל אביב. בירושלים אולי היה משחק יותר, אבל לא יכולת לחזות את הפציעות שלו, והכל יכול היה להיות שונה אם הוא לא היה נפצע. זה דומה לסיטואציה שלי בעונת האליפות, בפציעה הראשונה שלי הביאו את קורי קאר ואז הביאו את גל מקל. ואז אין מספיק מקום, וזה לא מספיק שאתה ב-100 אחוז".

קולמן מוסיף: "רוצ'סטי לא היה ישראלי כשדגן חתם ולא היה להם את גל מקל. אם אתה בישראל, יש לך את הצ'אנס לשחק באחת משתי הקבוצות הכי גדולות וזה משתלם מבחינה כספית, אתה צריך ללכת על זה והוא עשה את הדבר הנכון. זה לא שאי אפשר לחזור אחורה, אם דגן ירצה לחזור למכבי חיפה, זה הבית שלו והוא יוכל לחזור. אתה תמיד יכול לחזור אחורה, אבל לא תמיד אתה יכול לשחק במכבי תל אביב".

קולמן, בן לאם ישראלית ואב דני, הגיע לראשונה לישראל לפני תשע שנים. השנה הוא גילה שבקבוצות לא כל כך אוהבים מתאזרחים ומנסים לצמצם את מספרם. "אני מחשיב את עצמי לישראלי, אבל אני מאמין שהם רוצים לפתח שחקנים מקומיים. אני לא יודע אם יש מספיק חומר מקומי. אם רוצים לעשות חוק, צריך להסתכל על איך שחקנים מתאזרחים, אמא שלי ישראלית ויהודייה. אני לא יכול להגיב על איך רוצ'סטי התאזרח, אבל אם זה רק להכיר את הבן אדם הנכון ולהשיג עוד חותמת בשביל דרכון, אז הגיוני שרוצים להגביל".

הגארד מוסיף: "אני יכול להבין למה רוצים עוד שחקנים ישראלים, אבל ישראל היא מדינה שרוצה לקלוט יהודים, אז למה זה שונה? למה אם אדם עושה עלייה זה צריך להיות שונה אם הוא מוצא עבודה בחנות או בליגת העל? אני קצת משוחד, במיוחד כשאני אחד מהם, אבל צריך להסתכל על מה הקשר שלך למדינה. מעבר לכך אני לא יכול להגיב".

שחקן מכבי חיפה חנן קולמן מול שחקן מכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי. קובי אליהו
"מחשיב את עצמי לישראלי". קולמן/קובי אליהו

קולמן כבר בן 31 והשנה מונה לקפטן. רבים לא זוכרים שהיה חלק מעונת האליפות ההיסטורית של מכבי חיפה. הוא הגיע אז כגארד הישראלי המוביל, אבל שבר את הרגל לפני מחזור הפתיחה וקורי קאר הגיע כדי לחזק את המועדון במקומו. רגע לפני שחזר, קולמן שבר גם את ידו, ואז הגיע גם גל מקל ששימש בורג מרכזי בהישג. קולמן חזר לקראת סיום העונה ונכנס לרוטציה כמי שנותן למקל כמה דקות לנוח. השנה הוא מגיע עם רצון מאוד גדול להיות חלק משמעותי מעונה היסטורית נוספת של חיפה.

"בשבוע שעבר ניהלתי בדיוק את השיחה הזו עם אחי", מספר קולמן, "כשהפסדנו את המשחק בגביע למכבי הרגשתי שזה ברח לנו מהיד כי זה התואר היחיד שלא זכיתי בו. זכיתי באליפויות וגביעים בפינלנד ודנמרק, ולהיות בתפקיד מוביל שונה מלהיות עוד שחקן. אני לא רוצה שנלך ונסתכל יותר מדי קדימה, אבל יש לנו השנה משהו מיוחד, ואם נשחק כמו שאנחנו יכולים, הכול אפשרי. הנסיבות בעונת האליפות היו שונות, שברתי את הרגל ואז את היד, וקורי וגל היו שם ומילאו את המקום שלי. זו הייתה קבוצה מיוחדת ואני לא אשכח את זה לעולם. יש לנו קבוצה של שחקנים שבאמת אוהבים אחד את השני ומשחקים אחד בשביל השני וזה יהיה ממש מיוחד לזכות במשהו עם הקבוצה הזאת".

אתם מדברים על אליפות בחדר ההלבשה?

"כדי לשמור על האינטנסיביות והאגרסיביות אנחנו לא יכולים להסתכל חמישה משחקים קדימה. אחרי שניצחנו ב-35 הפרש ועשינו היסטוריה, הייתי כל כך עייף שאפילו לא יכולתי ללכת למסעדה. נתנו הכול ואם נסתכל חמישה משחקים קדימה, לא נוכל להיות מרוכזים. יש דרך ארוכה אפילו עד הפלייאוף, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה. זה שאנחנו בכושר טוב עכשיו, לא אומר כלום. נעשה הכול כדי לשמור על הכושר הזה, נלחם וננסה לטפס הכי גבוה שאנחנו יכולים, ונראה לאן נגיע בסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully