וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי תל אביב הושפלה והפסידה 73:66 בלובליאנה

הצהובים סיפקו את אחד ההפסדים המביכים ביותר שלהם העונה ונכנעו לקבוצה החלשה בבית. 20 למקל, בכורה איומה לסימונס, רק ניצחון על ניז'ני בשבוע הבא יעלה את טבק ושחקניו לשלב הבא. המאמן: "חייבים להיכנס מהר לפוקוס"

one

העונה המחרידה של מכבי תל אביב נמשכה הערב (רביעי), כשקבוצת הפאר הצהובה הפסידה גם בסלובניה, הפעם 73:66 ללובליאנה, וצנחה למאזן 3:2 ביורוקאפ. בשבוע הבא תארח החבורה של ז'אן טבק את ניז'ני נובגורוד, שהפסידה הערב לקאזאן, למשחק על כל הקופה: ניצחון ישלח אותה לשלב הבא, הפסד יחתום סופית את אחת העונות האירופיות הגרועות בתולדות המועדון.

אמת, טבק חסר הערב את יוגב אוחיון, דווין סמית' וטרבור אמבקווה, אולם מול לובליאנה הצעירה, שהגיעה למשחק במאזן עגום של 4:0 וללא כל סיכוי לעבור שלב (כמו גם 13:9 בליגה האדריאטית), גם הסגל החסר הזה היה חייב להספיק. הצהובים נראו רע מאוד כבר מהרגע הראשון, סדריק סימונס הנבחן סיפק דקות איומות ונוראיות ולחלוטין לא נראה כמו הפיתרון לצרות, וכמוהו גם אלייז'ה מילסאפ. מכבי עוד הצליחה לסגור פיגור דו-ספרתי ולכפות משחק צמוד, אך קפאה במאני טיים והמשיכה להתבזות.

נקודות אור, למי שממש מתעקש? רק גל מקל, שהמשיך את השבוע המצוין שלו עם 20 נקודות באחוזים מצוינים ומעט אייק אופייבו, שהראה שכרגע, ייתכן כי הוא הגבוה הכי טוב שיש לטבק בסגל (ואולי זה אומר משהו), עם 14 נקודות. טיילור רוצ'סטי היה רע מאוד עם 8 נקודות (2 מ-8 מהשדה), ודברים דומים ניתן להגיד גם על סילבן לנדסברג (8 נקודות, 3 מ-11 מהשדה), ובעצם, כמעט על כל שחקן אחר שעלה הערב לפרקט. אולי כשהחסרים ישובו בשבוע הבא מכבי תתאושש, תנצח את ניז'ני ותציל לעצמה את העונה האירופית, אך ביכולת כזו, זמנה במפעל המשני ביבשת קצוב. מאוד, מאוד קצוב.

"במחצית הראשונה ממש לא שמרנו ולא היינו אגרסיביים, נתנו להם לשלוט מתחת לסלים ולהשיג הרבה נקודות קלות באזור הצבע", אמר ז'אן טבק בסיום. "במחצית השנייה עשינו עבודה טובה יותר בהגנה אבל לא תיפקדנו בהתקפה והיינו חלשים מאוד מחוץ לקשת. הם סגרו את הצבע והיינו חייבים לקלוע שלשות, והן פשוט לא נכנסו. ברור שאני לא מרוצה מהתוצאה אבל אין זמן להתעסק בזה עכשיו, אנחנו חייבים להיכנס ומהר לפוקוס לקראת המשחק הבא ביורוקאפ, שהוא באמת המכריע, בבית נגד ניז'ני, ובו אסור לנו בשום אופן לעשות שטויות".

איתי שגב שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם ז'אן טבק. קובי אליהו
הפסד מביש. טבק ושגב/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה עם חמישייה נדירה למדי שכללה את גל מקל, דגן יבזורי, סילבן לנדסברג, אייק אופייבו ואיתי שגב, ושתי שלשות מהירות של יבזורי קבעו 4:6. סדריק סימונס עלה לדקות בכורה וירד בחזרה לספסל אחרי שלוש דקות של כלום, בלאז' מחקוביץ' העלה את המארחת ל-12:19, ובסיום הרבע הראשון הוליכה לובליאנה 17:19.

רבע 2:

בלאז' מסיצ'ק קבע 17:25 בפתיחת הרבע השני, לנדסברג צימק ל-25:21, סימונס החטיא את הזריקה הראשונה שלו וארבע נקודות רצופות של וסילי ווצ'טיץ' העלו את הסלובנים ל-23:31, ואילצו את טבק לקחת פסק זמן. סאשה לשיץ' ומיכה לפורניק קבעו יתרון שיא של 31:42, מילסאפ ספג עבירה שלישית (בשלוש דקות), ולחדרי ההלבשה ירדה לובליאנה כשהיא מוליכה 38:45. רוצ'סטי ומקל הוליכו את מכבי עם 7 נקודות כל אחד.

רבע 3:

מקל ספג עבירה שלישית, אך נעזר באופייבו כדי לצמק ל-51:50 בלבד. הסלובנים הגיבו בארבע נקודות רצופות, מקל המשיך את הדקות הנהדרות שלו והוריד ל-58:56, ועם העליה לרבע האחרון הראה לוח התוצאות על 56:60 למארחת.

רבע 4:

אופייבו צלף מבחוץ וצימק ל-62:59, שמונה דקות לסיום, מקל הוריד ל-64:63, אך מכבי התקשתה לעשות עצירות בהגנה, וזאק רייט העניש כשקבע 63:68 ללובליאנה. אחרי דקות איומות של שתי הקבוצות המשיך להחזיק מקל את מכבי בתמונה וצימק ל-68:65, 2:30 דקות לבאזר, אך לנדסברג ורוצ'סטי החטיאו זריקות גורליות, ואסיסט יפהפה של רייט לרולנדס זאקיס סגר את הסיפור. זה נגמר ב-66:73 ללובליאנה, שחוגגת ניצחון ראשון בשלב הבתים השני של היורוקאפ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טיילור רוצ'סטי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
איזה ערב עגום. רוצ'סטי/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גל מקל 20 (6 מ-7 מהשדה, 4 אסיסטים, 5 איבודים), אייק אופייבו 14, סילבן לנדסברג וטיילור רוצ'סטי 8 כל אחד, דגן יבזורי 6, אלייז'ה מילסאפ ואיתי שגב 4 כל אחד, גיא פניני 2 (1 מ-9 מהשדה, 0 מ-7 מהשלוש).

קלעו ללובליאנה: סבה לשיץ' 16, רולנדס זאקיס 13, מיחה לאפורניק 10, בלאז' משיצ'ק 7, דוואן רובינסון, זאק רייט וגרגור חרובאט 6 כל אחד, בלאז' מחקוביץ' 5, ולאד ווצ'טיץ' 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully