וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלם אייאקס ונבחרת הולנד, ג'ון הייטינחה, הודיע על פרישה בגיל 32

הייטינחה, שנבחר ב-2008 לשחקן השנה בהולנד ושיחק גם באתלטיקו מדריד ובאברטון, מיעט לשחק בשנים האחרונות והחליט לתלות את נעליו. הופיע במדי נבחרתו 87 פעמים, כולל בשני גביעי עולם

ג'ון הייטינחה במדי אייאקס. GettyImages
גדל וסיים את הקריירה באייאקס. הייטינחה/GettyImages

ג'ון הייטינחה, בלמה של אייאקס ונבחרת הולנד, הודיע על פרישה מיידית מכדורגל. הייטינחה, שגדל במחלקת הנוער של אייאקס, עלה לקבוצת הבוגרים של המועדון בשנת 2001 ושיתף פעולה במשך מספר שנים עם כוכבים כמו רפאל ואן דר וארט, ווסלי סניידר וזלאטן איברהימוביץ'.

דווקא לאחר העלייה לבוגרים וביסוס מעמדו כבלם מוביל בהולנד, סבל הייטינחה מפציעה שהשביתה אותו לאורך כמעט שתי עונות מלאות. לאחר שהתאושש, הוכיח מהר מאוד שהיכולת שלו לא נעלמה והמשיך לתפקד כשחקן הרכב באייאקס עד לסוף עונת 2007/2008, אז עבר לאתלטיקו מדריד תמורת כתשעה מיליון יורו. הוא אף נבחר לשחקן השנה בהולנד לשנת 2008.

ג'ון הייטינחה במדי אברטון. GettyImages
שיחק באברטון 4 וחצי עונות/GettyImages

שנה אחת בספרד הספיקה לו, ובסופה עבר ג'וני לפרמיירליג וחתם לחמש שנים באברטון, בה רשם 115 הופעות. לאחר שלוש שנים נהדרות במועדון, חלקן כקשר אחורי, חלה דעיכה ביכולתו של הייטינחה שאיבד בסופו של דבר את מקומו בהרכב הקבוצה. בינואר 2014 עבר לפולהאם, ואז ניסה את מזלו בהרטה ברלין מהליגה הגרמנית, לפני שחזר בסופו של דבר בקיץ האחרון לקבוצת נעוריו, אייאקס.

העונה, בליגה ההולנדית, הוא שותף במדי אייאקס 40 דקות בלבד, דבר שהוביל להחלטתו לשים קץ לקריירה. להייטינחה 87 הופעות במדי נבחרת האוראנג', כולל בטורנירי יורו 2006, 2008 ו- 2012, ובגביעי העולם 2006 ו - 2010, כאשר באחרון הגיעו ההולנדים עד הגמר, שם נכנעו לספרד ולאנדרס אינייסטה לאחר הארכה, במהלכה הורחק הייטינחה.

"הבנתי כבר בדצמבר שסיום הדרך שלי קרוב", אמר לאתר הרשמי של הקבוצה, "ניהלתי שיחות טובות עם הסוכן שלי, עם מאמן אייאקס, פרנק דה בור ועם אדווין ואן דר סאר, ועכשיו אני מודיע על פרישתי המיידית. הפרידה היא מוקדמת ממה שתכננתי, אבל אייאקס תשאר אצלי בלב, ואני מצפה בקוצר רוח לפרק הבא בחיי".

פרנק דה בור הגיב על הודעת הפרישה ואמר: "הייטינחה יכול להסתכל אחורה על קריירה בינלאומית מפוארת. חצי השנה האחרונה לא הייתה מה שקיווינו, אך זה לא משנה. אמרתי לו שהוא מוזמן להשאר בקבוצה. הוא רוצה לפנות לתחום האימון והוא יכול לעשות זאת פה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שופט הכדורגל הווארד ווב מרחיק את שחקן נבחרת הולנד ג'ון הייטינחה. רויטרס
הורחק בגמר המונדיאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully