וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "אנדי מארי ואני דוחפים אחד את השני אל הקצה"

המדורג מספר אחת בעולם מוכן לקרב הגדול בגמר אליפות אוסטרליה. איבניסביץ' אמר עליו: "הוא יכול להגיע ל-20 תארי גרנד סלאם". מארי: "חייב לשמור על רמה גבוהה" (א', 10:30, יורוספורט)

זהו, אחרי שבועיים של טניס, שישה משחקים של כל אחד מהם והרבה מתח, יתייצבו מחר (ראשון, 10:30, שידור ישיר ביורוספורט ו-HD) נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי בגמר אליפות אוסטרליה. זה יהיה המפגש ה-31 בין השניים, כשהסרבי מוביל 9:21 במאזן הראש בראש. נולה ינסה לזכות בתואר שישי במלבורן, בגמר הרביעי שלו מול הבריטי שם אחרי שפגש אותו כבר ב-2011, 2013 ו-2015.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
בדרך לעוד תואר במלבורן? דג'וקוביץ'/רויטרס

דג'וקוביץ' ניצח את מארי ב-10 מ-11 המפגשים האחרונים ביניהם והוא עם מאזן של 2:6 מולו בטורנירי גרנד סלאם. הפעמיים היחידות בהן מארי ניצח היו במשחקי גמר, באליפות ארצות הברית 2012 ובווימבלדון 2013. השחקן היחיד שדג'וקוביץ' ניצח יותר פעמים בגרנד סלאם היה רוג'ר פדרר, עליו גבר תשע פעמים.

הסרבי נזקק לחמש מערכות כדי לנצח את ז'יל סימון בשמינית הגמר, משחק בו ביצע לא פחות מ-100 שגיאות לא מחויבות, אבל מאז הוא נראה נהדר והגיע לשיא בשתי המערכות הראשונות מול פדרר בחצי הגמר. מארי ינסה להפוך לטניסאי הראשון בעידן הפתוח שזוכה באליפות אוסטרליה אחרי שהוא מפסיד בארבעה גמרים שם. בנוסף, הבריטי ינסה לא להפוך לטניסאי השני בעידן הפתוח שמפסיד בחמישה משחקי גמר באותו גרנד סלאם. מי שהיה הראשון לעשות את זה והיחיד עד כה הוא מאמנו לשעבר של מארי, איבן לנדל, שהפסיד חמש פעמים בגמר אליפות ארצות הברית בשנות ה-80'.

"אני חושב שדג'וקוביץ' בוגר מאוד ויודע להתמודד מצוין עם כל הלחצים שיש בטניס היום", החמיא לסרבי טניסאי העבר רוד לייבר. דג'וקוביץ' עצמו אמר: "בסופו של דבר, אני נאבק בעצמי הכי הרבה, יש כל כך הרבה שחקנים שמכים טוב בכדור. אם אתה יכול להילחם בשחקנים האלה ולהתמודד עם הלחץ ברגעים הקשים, תצליח לזכות בתארים. הרגשות עולים ויורדים וחשוב לשמור על הכול רגוע כדי לנצח". על המשחק עצמו אמר נולה: "תמיד מיוחד לשחק נגד מארי וזה אתגר גדול בגלל היריבות בינינו שהולכת הרבה שנים לאחור. זה תמיד משחק פיזי מאוד וקשה מבחינה פסיכולוגית. אנחנו דוחפים אחד את השני לקצה".

אנדי מארי טניסאי בריטי צופה באחיו ג'יימי מארי. GettyImages
אנדי מארי צופה באחיו ג'יימי זוכה בטורניר הזוגות/GettyImages

מארי אמר: "שיחקנו הרבה אחד נגד השני בשנים האחרונות. בשנה שעברה שיחקתי כאן טניס טוב בגמר נגדו ולא הייתי רחוק מלנצח. היו בינינו עוד משחקים צמודים. הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא לשמור על רמה גבוהה לאורך זמן, לא רק במערכה אחת או שתיים פה ושם או כמה משחקונים. אני חייב לעשות את זה לאורך זמן כדי לנצח. זה האתגר הגדול ביותר שלי ביום ראשון".

טניסאי העבר גוראן איבניסביץ' אמר לקראת המשחק: "אנדי הוא אחד השחקנים היחידים שיכולים לנצח את דג'וקוביץ', אבל זה הולך להיות קשה מאוד לנצח אותו בטוב מחמש מערכות. נובאק שולט בהכול. הוא מחליט כמה זמן הוא רוצה להיות על המגרש. אתה צריך לקוות שהאוטו שלו או האוטובוס לא יבוא לאסוף אותו אל המגרש. ברצינות, כמאמן וכשחקן לשעבר, אני לא יודע אילו עצות אני יכול לתת למישהו כדי שינצח אותו. הוא יכול לשבור את כל השיאים. אם הוא יישאר בריא וישחק עוד חמש או שש שנים, הוא יכול לזכות בשניים או שלושה תארי גרנד סלאם בכל שנה. זה יביא אותו ל-20".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully