וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' גבר על רוג'ר פדרר ועלה לגמר אליפות אוסטרליה

הסרבי עלה לגמר במלבורן בפעם השישית אחרי 1:6, 2:6, 6:3, 3:6 על השוויצרי, שנראה אבוד בהתחלה, אך נתן פייט בשתי המערכות האחרונות והחזיר במעט את הכבוד. היריב בגמר: מארי או ראוניץ'

נובאק דג'וקוביץ' עלה היום (חמישי) לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לאחר שניצח 1:6, 2:6, 6:3, 3:6 את רוג'ר פדרר, בתום משחק שארך שעתיים ו-19 דקות ברוד לייבר ארנה. דג'וקוביץ' עלה גם למאזן חיובי של 22:23 מול השוויצרי, והגיע לגמר גרנד סלאם חמישי ברציפות, אחרי שזכה בשלושה מהארבעה בשנה שעברה והפסיד רק בגמר ברולאן גארוס. נולה הגיע לגמר אליפות אוסטרליה בפעם השישית אי פעם כשהוא מעולם לא הפסיד בגמר במלבורן פארק, בטורניר בו זכה כבר חמש פעמים.

נובאק פתח את המשחק בטירוף, שבר פעמיים ורשם 1:6 אדיר תוך 22 דקות בלבד. פדרר נראה אבוד, ביצע 12 טעויות לא מחויבות והפסיד 8 מ-14 מחבטות ההגשה שלו. המערכה השנייה הסתיימה ב-2:6 לסרבי, שהמשיך לדרוס ונראה שהוא משחק ברמה אחרת. המערכה השלישית התנהלה בצורה שונה. פדרר שמר, בקושי רב, על ההגשות שלה בשלושת המשחקונים הראשונים, ואף שבר כדי להשיג ניצחון חשוב וחזר למשחק בגדול. המערכה הרביעית הייתה גם היא שווה, עד השבירה הדרמטית של נולה במצב של 3:4, אחרי משחקון אדיר שלמעשה סיים אתה המשחק. בגמר אגב, יפגוש נולה את המנצח במשחק בין אנדי מארי למילוש ראוניץ'.

רוג'ר פדרר. AP
מערכה ראשונה רעה. רוג'ר פדרר/AP

מערכה 1 - 1:6 לנובאק דג'וקוביץ'

דג'וקוביץ' פתח את המשחק חד ועם אייס בחבטת ההגשה הראשונה שלו. הסרבי המשיך להיראות טוב, סגר משחקון מהיר של 0:40 ועלה ל-0:1. הסרבי לא האט, החזיר כדורים טובים למשחקון ההגשה של השווייצרי והצליח לשבור את השווייצרי במהרה. גם במשחקון השלישי נולה לא התקשה והצליח לפתוח פער משמעותי. פדרר הצליח לחזור לעניינים במשחקון ההגשה השני שלו ולמרות שהיה קרוב לשבירה במשחקון הבא, נכנע וירד לפיגור 4:1. פדרר עלה להגיש ושוב פגש את הסרבי חד, נתקל בחומה ושוב נשבר בצורה חד צדדית מאוד. הסרבי המשיך להגיש היטב וסגר 1:6 תוך 22 דקות בלבד.

עוד באותו נושא

דג'וקוביץ': "שיחקתי ברמה שלא תיאמן, אני בפיק של הקריירה שלי"

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ'. AP
פתח חזק. דג'וקוביץ'/AP

מספרי המערכה: 12 טעויות לא מחויבות לפדרר

רוג'ר פדרר. AP
לא נכנס טוב. פדרר/AP

מערכה 2 - 2:6 לנובאק דג'וקוביץ'

פדרר עלה להגיש ושוב נתקל בקשיים. השוויצרי לא הצליח להפגין דומננטיות וקיבל חבטות חזרה קשות מאוד מהסרבי. לבסוף, הצליח פדרר לשמור על המשחקון עם ווינר טוב. נולה שמר על ההגשות שלו ושוב הקשה על ההגשות של השוויצרי, עד ששבר ושוב השיג יתרון משמעותי לקראת ההמשך. הסרבי המשיך בשלו ולא נתן לשוויצרי משחקון אחד קל. במצב של 1:5, פדרר ניגש להגיש ולא לפני מספר נקודות שבירה, הצליח השוויצרי להוריד ל-5:2 בדרך למשחקון ההגשה של הסרבי. נולה כמובן לא התקשה, רשם 0:40 קל ועלה ל-0:2 במערכות.

מספרי המערכה: 12 ווינרים לנולה

מערכה 3 - 3:6 לרוג'ר פדרר

דג'וקוביץ' נרגע מעט ואיפשר לפדרר לנצח שני משחקי הגשה שלו בקלות יחסית. הסרבי לקח את משחקון ההגשה שלו בקלילות, אך נראה שהשוויצרי, אמנם באיחור, הצליח להיכנס למשחק. במשחקון הבא פדרר התחיל להקשות על הסרבי במשחקון ההגשה השלישי של השוויצרי ואפילו שבר במצב של 2:3 אחרי משחקון ארוך והשיג נקודה קריטית לקראת ההמשך. השניים שמרו על המשחקונים שלהם ופדרר עלה להגיש כדי לנצח במערכה, עמד בלחץ והצליח לצמק ל-2:1.

המספרים של המערכה: 18 ווינרים לפדרר

מערכה 4 - 3:6 לנובאק דג'וקוביץ'

נולה ניגש להגיש, אך פדרר עלה ל-0:30. הסרבי התעורר והצליח למנוע משחקון שבירה שהיה מכניס אותו ללחץ גדול. פדרר ניצח את המשחקון הבא, אם כי גם דג'וקוביץ' השיג ניצחון במשחקון ההגשה שלו. שני השחקנים סירבו להישבר והפגינו דומיננטיות במשחקוני ההגשה שלהם, עד המשחקון של פדרר במצב של 3:4 לנולה, שהיה הטוב במשחק. מספר ראלים מרשימים, מהפכים ונקודות יפות הסתיימו בניצחון של הסרבי, בנקודת מפתח קריטית במשחק. נולה השלים ניצחון במשחקון על המשחק ועלה לגמר, שם יפגוש את המנצח במשחק בין אנדי מארי למילוש ראוניץ'.

מספרי המשחק: 51 טעויות לא מחויבות של פדרר עשו את ההבדל

נובאק דג'וקוביץ'. AP
עשה את העבודה. דג'וקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully