וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "בשביל משחקים כאלה אני ממשיך עדיין לשחק"

השוויצרי, המדורג שלישי בעולם, בטירוף לקראת המפגש בחצי גמר אליפות אוסטרליה מול נובאק דג'וקוביץ', שאמר: "יש הרבה מתח, המון מונח על הכף". וגם: כל הסטטיסטיקות לקראת המפגש ה-45 ביניהם

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי, רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. GettyImages
דג'וקוביץ' ופדרר אחרי גמר אליפות ארצות הברית/GettyImages

חצי גמר אליפות אוסטרליה, הראשון מבין שניים, יתקיים מחר (חמישי, 10:30, שידור ישיר ביורוספורט וב-HD) ואיזה קרב מרתק זה יהיה. נובאק דג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם וזוכה התואר בארבע מחמש השנים האחרונות, ישחק נגד המדורג שלישי בעולם והאיש שזכה בתואר ארבע פעמים בעבר, רוג'ר פדרר. המנצח במפגש המרתק הזה ישחק ביום ראשון בגמר נגד המנצח בין אנדי מארי למילוש ראוניץ'.

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. AP
שמט עד כה רק מערכה אחת בטורניר. פדרר/AP

המפגש בין פדרר לדג'וקוביץ' יהיה ה-45 ביניהם אי פעם, כשכל אחד מהם מנצח ב-22 מן המקרים. השוויצרי ניצח בכל אחד מארבעת המפגשים הראשונים ביניהם ובשבעה מתשעת המשחקים הראשונים, אבל מאז חל שינוי גדול. הסרבי ניצח בשלושת המפגשים האחרונים בטורנירי גרנד סלאם. שלושת המפגשים הללו נערכו במשחקי גמר של טורנירי גרנד סלאם, פעמיים בווימבלדון (2014 ו-2015) ופעם אחת בארצות הברית (2015).

פדרר שמט עד כה רק מערכה אחת בכל הטורניר ועשה את זה מול גריגור דימיטרוב הבולגרי בסיבוב השלישי. מאז, השוויצרי ניצח את דויד גופן ותומאש ברדיך בשלוש מערכות כל אחד. מנגד, דג'וקוביץ' איבד שתי מערכות בשמינית הגמר מול ז'יל סימון הצרפתי (14), אבל הרשים מאוד ברבע הגמר כשניצח 3:6, 2:6, 4:6 את קיי נישיקורי היפני (7), שניצח אותו לפני שנה וחצי בחצי הגמר באליפות ארצות הברית. אגב, הזכייה הראשונה של דג'וקוביץ' בטורניר גרנד סלאם (מאז זכה בעוד תשעה) היה במלבורן ב-2008, אז ניצח בחצי הגמר לא אחר מאשר את רוג'ר פדרר עם 5:7, 3:6, 6:7 (5).

הפעם האחרונה בה השניים נפגשו כבר בחצי גמר של גרנד סלאם הייתה ב-2012 בווימבלדון, אז פדרר ניצח. מאז אותו ניצחון, פדרר ניצח את דג'וקוביץ' רק שבע פעמים ב-18 מפגשים. שני הטניסאים ינסו להגיע לגמר אליפות אוסטרליה בפעם השישית אי פעם. הסרבי מעולם לא הפסיד בגמר במלבורן פארק, בטורניר בו זכה חמש פעמים. אפשר לומר שהזכייה ב-2012, אז ניצח את נדאל בגמר של חמש שעות ו-53 דקות, אומרת שהוא מסרב להיכנע שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי (שמאל) עם רוג'ר פדרר. GettyImages
מהמפגש האחרון ביניהם בווימבלדון/GettyImages

הזכייה הראשונה של פדרר באליפות אוסטרליה הייתה ב-2004, אז ניצח בגמר את מראט סאפין וזכה שוב בתואר אחרי שנתיים לאחר ניצחון בגמר מול מרכוס בגדאטיס. ב-2007 הוא ניצח בגמר את פרננדו גונזאלס וב-2010 את אנדי מארי, ב-2009 הוא הפסיד בגמר לרפאל נדאל. דג'וקוביץ' רוצה להגיע לגמר גרנד סלאם חמישי שלו ברציפות, אחרי שזכה בשלושה מהארבעה בשנה שעברה והפסיד רק בגמר ברולאן גארוס.

נולה ניצח ב-15 מ-16 המשחקים האחרונים שלו מול יריבים מהטופ 10 העולמי. ההפסד היחיד שלו הגיע מול פדרר בשלב הבתים של טורניר גמר הסבב בשנה שעברה. בנוסף, הוא ניצח ב-12 מ-13 משחקים אחרונים מול שחקני טופ 10, כשההפסד היחיד שלו היה באותו גמר מול ואוורינקה. פדרר רוצה להגיע לגמר גרנד סלאם מספר 29 שלו, מה שיהפוך אותו לטניסאי המבוגר ביותר שמגיע לגמר אליפות אוסטרליה מאז קן רוזוול ב-1972 (היה אז בן 37 ו-62 יום) ומאל אנדרסון (36 ו-306 ימים). פדרר הפסיד בארבע הפעמים האחרונות בהן הגיע לחצי הגמר במלבורן, ב-2011 מול דג'וקוביץ', ב-2012 מול רפאל נדאל, ב-2013 מול אנדי מארי וב-2014 מול נדאל.

"יש הרבה מתח, הרבה מונח על הכף", אמר דג'וקוביץ' לקראת המשחק, "אני מצפה לקרב גדול. רוג'ר משחק מצוין בשבועיים האחרונים. שיחקנו פעמיים אחד נגד השני בגמר טורנירי גרנד סלאם בשנתיים האחרונות. אני יודע טוב מאוד איך הוא משחק, במיוחד בשלבים המאוחרים יותר של הטורנירים. רוג'ר תמיד מוציא ממך את המיטב. אני חייב להציג את המיטב שלי כדי לנצח אותו. אני מקווה שאוכל לעשות את זה. זה יהיה אתגר גדול מאוד בשבילנו. ככל שהמשחק יתארך, כנראה שזה ייתן לי יתרון קל. אני עדיין לא חושב שזה משהו שאוכל להסתמך עליו".

פדרר אמר: "המשחק הזה הוא אחת הסיבות בגללן אני עדיין משחק, אני מרגיש שאני עדיין תחרותי מול השחקנים מהטופ העולמי. אני יכול לנצח את כל היריבים בסבב. אני מרוצה מזה שהייתי עקבי בשלושת טורנירי הגרנד סלאם האחרונים כמו שהייתי בימיי הגדולים. אני משחק טניס טוב, טניס כיפי בשבילי בכל אופן. אני נהנה מאוד מהאפשרות לעלות לרשת, אז אני מרוצה. זה יהיה משמעותי מאוד עבורי אם אצליח לעלות לגמר, אין ספק בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully