וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: "המצב של כבירי עלול להיות כמו זה של לוני במכבי ת"א"

האדומים מחמיאים על הגב הכלכלי שמספק הבעלים, אך חוששים שלא יעמוד בהתחייבויות שלו: "אם ימשיך כך, הוא יכניס עצמו לבעיה". במועדון מנסים למזער נזקים ולהשאיל את בומבה, קשר הולנדי מועמד

one

בווידאו: תקציר ההפסד של הפועל תל אביב לבני סכנין

הפועל תל אביב מחדשת את פניה גם בחלון העברות הנוכחי, והשאלה שעולה כל הזמן לאוויר היא אחת: מהיכן הכסף? מתברר שבחודש האחרון הבעלים אמיר כבירי העביר כ-10 מיליון שקל לקופת המועדון, וכבר חצה את גבול 30 מיליון שקלים בהתחייבוית לעונה הזו ולעונה הבאה.

מחד, בהפועל תל אביב מחמיאים לכבירי על הזרמת הכספים ומאושרים מהעבודה שמישהו מעניק גב כלכלי למועדון, אך מאידך, בקבוצה אף חוששים כי ההשקעות הגדולות של הבעלים יביאו אותו למצב בו לא יוכל לעמוד בסכומים גדולים שכאלה גם בשנים הבאות. "הסיפור הזה יכול להיות דומה לזה של לוני הרציקוביץ' במכבי", אומר גורם מקורב מאוד להנהלה. "צריך לתת קרדיט לאמיר שהביא הרבה כספים משלו העונה כדי שהפועל תחזור לצמרת, אבל הוא לא מיטש גולדהאר ואפילו לא לוני, ככה שאם הוא ימשיך בהתנהלות הזו ויזרים סכומים כאלה גם בעתיד - הוא יכניס את עצמו לבעיה".

חשוב לציין כי ישנם גורמים בהפועל תל אביב הסבורים כי התכניות לבניית האצטדיון החדש בבת ים, שעתיד להיות מבצרה החדש של הקבוצה, אמור להוות כלכלי בעתיד. אולם, גורמים המוערבים בתכנון האצטדיון וההוצאה לפועל של התכניות העתידיות, טוענים: "קל מאוד למצוא תורם לאצטדיון שיקרא על שמו, אבל אף אחד חוץ מכבירי לא ייקח חלק בתשלומי השכר של השחקנים ושל אנשי המועדון. צריך להפריד לחלוטין בין שני הדברים, ובניית אצטדיון חדש לוקחת כמה שנים טובות".

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מהיכן הכסף? כבירי/ברני ארדוב

בשל הוצאת הכספים הגדולה, העובדה שאלי גוטמן רוצה לבנות את הקבוצה כמעט מחדש וההבנה כי שכר השחקנים כבר מזמן עבר את התקציב הראשוני (14 מיליון שקל) שהפועל תל אביב שמה לעצמה בתחילת העונה, מנסים בימים האחרונים למזער נזקים במועדון ולהעזיב מספר שחקנים. מכירת מיחאי פינטילי אמנם נתנה קצת אוויר להנהלה, אך זו יודעת כי כל החתמה נוספת שגוטמן מעוניין בה תצא מכיסו של כבירי. לכן, בשלב הזה, העדיפות היא להחתים שחקנים עד הקיץ עם אופציות לעונה הבאה, כפי שנעשה עם אביחי ידין, אלון תורג'מן ולוטם זינו.

בתוך כך, בהפועל תל אביב יש ויכוח לא קטן האם להשיב את גילי ורמוט. כרגע, התחושה היא שבמועדון לא ממש רוצים את הקשר בחזרה, זאת בניגוד לעמדתו של גוטמן שמעוניין בו. לעת עתה המאמן לא לוחץ על החתמותו, אך הסיטואציה יכולה להשתנות אם עד סוף השבוע הפועל תספוג עוד שני הפסדים ומפלס הלחץ יעלה לקראת סיום חלון העברות בשבוע הבא. בכל מקרה, גם אם האדומים יחפצו בקאמבק של הקשר, הסכומים שהוא מרוויח במכבי העונה ושהרוויח בהפועל לפני שעזב כבר לא רלווטנים. מעבר לעובדה שקבוצתו לשעבר תנסה להחתימו רק אם יושחרר ללא תמורה, המועדון יציא לו פחות ממחצית שכרו, יחד עם חוזה למספר עונות - דבר שלעצמו יכול לטרפד את העסקה גם התנאים יבשילו לחזרתו של הקשר.

עסקת השאלתו של ליביו אנטל לפאנדורי הרומנית סוכמה והוא צפוי לחתום במועדון עד סוף העונה, כשלרומנים תהיה אופציה להשאילו גם בעונה הבאה, בעוד הפועל תשתתף במחצית משכרו. שחקן נוסף שמכביד מאוד על תקציב שכר השחקנים הוא קלאדיו בומבה. עלותם של של שני הקשרים הרומנים מגיע לסכום של מיליון יורו, וגם בנוגע לבומבה הפועל מנסה לרקום עסקה השאלה, במתווה דומה לזז של אנטל. התקווה בקרב האדומים היא כי השניים יציגו יכולת טובה, כזו שתגרום לקבוצות אחרות לרכוש אותם בקיץ.

לעומת הצמד הנ"ל, שם שעלה במועדון כאופציה לחיזוק הוא הקשר ההולנדי בן ה-25 רונאלד אלברח מדן האג. הקשר הוצע לאדומים ובמועדון בוחנים את האפשרות לצרפו. לאחר שחררו של דיאן ראדוניץ' ממכבי, בהפועל מתכוונים להיכנס עם החלוץ למשא ומתן ולהציע לו חוזה עד סוף העונה עם אופציה להאריכו אם ירשים.

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב, מכבי חיפה, או בית"ר ירושלים: גילי ורמוט לאן? כל התרחישים

לכתבה המלאה
גילי ורמוט. ברני ארדוב
בינתיים גוטמן לא לוחץ, אך זה עשוי להשתנות. ורמוט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully