וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ורדן היה אומר למדונה שהוא יכול לספק אותה יותר טוב מפיפן"

ג'וני באך, עוזר המאמן האגדי של הבולס, הלך לעולמו וב"דד ספין" פורסמו סיפורים אותם נראה כי הפיץ בעבר: "מייקל אמר למאגסי בוגס 'תזרוק, חתיכת גמד מזדיין' וזה הרס לבוגס את הקריירה"

סקוטי פיפן, מייקל ג'ורדן, שיקגו בולס. AP
הערכה הדדית ותחרות בלתי פוסקת. ג'ורדן ופיפן/AP

עולם הכדורסל נפרד השבוע מג'וני באך, אחד השמות שליוו אותו במשך העשורים האחרונים. באך הלך לעולמו ביום שני, בגיל 91, אחרי קריירה עשירה במיוחד.

הוא שיחק עם הסלטיקס ב-1948/49 ולאחר מכן, אימן במכללת פורדהאם במשך קרוב לעשרים שנה ובפן סטייט עשור נוסף, לפני שהגיע ל-NBA ב-1979 והפך לעוזר מאמן בגולדן סטייט. לאורך רוב הקריירה, באך היה עוזר מאמן (הוא אימן לכמה שנים את הווריירס), כאשר בין היתר עבד בשארלוט, דטרויט ו-וושינגטון, אבל לעיקר תהילתו זכה כעוזר המאמן של שיקגו בולס בין 1986 ל-1994, השנים בהן הקבוצה מעיר הרוחות, עם מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן, השתלטה על ה-NBA.

הערב (חמישי), באתר "דד ספין" עלתה ידיעה מפורטת על סיפורים שסיפר באך בארוחת ערב ב-2011 ל"חבר של חבר", שזהותו לא נודעה. באתר הדגישו כי הם לא בטוחים בוודאות שכל הסיפורים אמינים, אולם הציגו את העובדה כי אותם סיפורים צצו בשנים האחרונות במספר מקומות באינטרנט, כך שייתכן בהחלט שיש מאחורי הדברים לא מעט מן האמת.

בין היתר, נכתב כי באך אמר על היריבות שהייתה באותן שנים בין ג'ורדן לפיפן: "סקוטי היה חבר נהדר לקבוצה ושחקן נהדר. הוא הגיע לליגה כביריון, אבל באמת השתנה. הוא ומייקל היו יחד הצמד ההגנתי הכי טוב שהיה אי פעם, והם גם נהגו להתחרות בכל דבר. מייקל תמיד טען שהידיים שלו גדולות יותר, אבל זה לא היה נכון. וסקוטי היה מאוד 'מבורך' באזור החלציים וזה הרג את מייקל. הייתם צריכים לראות את הבנות שהיו מחכות לפיפן בכל מקום שהגענו אליו. מדונה הייתה אוספת אותו עם לימוזינה וג'קוזי בתוכה בכל פעם שהגענו ל-LA. מייקל היה נוהג לומר למדונה שהוא יכול לספק אותה יותר טוב, אבל היא הייתה עונה 'אין שום סיכוי'".

מייקל ג'ורדן בעלי שארלוט. GettyImages
האופי לא משהו, אבל הוא היה בחור טוב. ג'ורדן/GettyImages

בהמשך מסופר: "MJ היה אומר לי 'טייגר וודס הוא אידיוט. ניסיתי לעזור לו, אבל הילד הזה ייתפס בסוף'. בשביל שבחורה תדבר בכלל עם MJ, היא הייתה צריכה לעבור דרך ארבעה בלשים סמויים לשעבר. כל אחד מהם בנפרד היה צריך לאשר אותה, כדי לוודא שהיא לא תגיד אף מילה לאף אחד לגבי מייקל. הוא אולי לא היה האיש הכי נחמד בעולם, אבל הוא בהחלט היה חכם".

עוד נאמר כי ג'ורדן הזמין את באך לסעודה חגיגית לכבוד כניסתו של כוכב העבר להיכל התהילה, אולם לצורך הסעודה היה על באך לטוס וגם לשלם 1,000 דולר לכל סועד. הוא אמר לג'ורדן שאין לו את התקציב לכך ויום לאחר מכן, המתינה לו מחוץ לבית לימוזינה, עם כרטיסי טיסה, כניסה לסעודה ועוד כסף להוצאות.

סיפור אחר על ג'ורדן קשור למפגש שלו מול מאגסי בוגס: "פיפן וג'ורדן היו שחקני הגנה באותה רמה, אבל מייקל היה עריץ ודיבר מלא טראש טוק וזה שם אותו מעל סקוטי. כשעבדתי בשארלוט ב-1995, הייתה לנו קבוצה טובה. גלן רייס, מורנינג, ג'ונסון. הגענו לפלייאוף והיינו בשוויון 2:2 מול הבולס עם צ'אנס לנצח בחוץ את משחק 5. בפוזשן הכי גדול של המשחק, מאגסי לקח את הכדור בפיגור נקודה. ג'ורדן הלך צעד אחורה ואמר לו 'תזרוק, חתיכת גמד מזדיין'. מאגסי זרק ולא היה קרוב אפילו. שנה אחר כך הוא אמר לי שהוא מאמין שהמהלך הזה הרס לו את הקריירה, הזריקה שלו מעולם לא הייתה אותו דבר".

על פיפן נכתב כי אחרי ההפסד בפלייאוף לניקס ב-1994, ג'רי קראוס רצה לזרוק אותו מהקבוצה בטרייד בטענה שהוא "ויתר עלינו". באך נאבק בו, מה שהוביל לגירושו של האחרון מהבולס ולשנאה תהומית מאז ועד מותו, בינו לבין ה-GM. באך סיפר על פיפן: "הוא היה הצעיר מבין 17 אחים ותמיד נלחם על כסף. הוא חתם על חוזה ארוך טווח מטומטם ב-1991, בני המשפחה שלו תמיד לקחו ממנו כסף ונוכל גנב ממנו 20 מיליון דולר בהשקעה שקרית, כך שהוא היה מרושש לגמרי כאשר חזר לבולס ב-2003. הבעלים ג'רי ריינסדורף נתן לו חוזה גדול ושילם לו גם על שנתיים בהן סקוטי לא שיחק, רק כדי להציל אותו. הוא היה בחור לויאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully