וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו קית'י: שיעור ההיסטוריה של קית' לנגפורד מול מכבי תל אביב

20.1.2016 / 22:40

האקס בירוק היה השחקן ה-18 שקלע סל ביד אליהו, ועל הדרך הדביק למכבי הפסד ביתי ראשון אי פעם במפעל האירופי השני בחשיבותו. וגם: אופייבו הוכיח שלא צריך סטרץ' פור כשיש סטרס פור, וקאזאן טובה יותר מהקבוצות שהדיחו את הצהובים מהיורוליג

one

פעם, לפני שנים רבות (ארבע, ליתר דיוק) הנחיתה מכבי תל אביב סקורר נטול פחד בשם קית' לנגפורד. הימים, מספרת האגדה, היו ימי השביתה ב-NBA, והוא מצא את עצמו נבול ומיובש בזמן שג'ורדן פארמר ריקד ופיזז. הוא אפילו פתח את העונה עם 0 מ-6 מהעונשין, והצליח להבקיע נקודה מהקו רק במשחק השישי. בסיומו של אותו ערב המריא פארמר לארה"ב, והכל התהפך. הגארד המושמץ, שהושווה לדייויד אנקראם, הפך לאחד השחקנים הסולידיים והמוערכים שלבשו צהוב.

קשה לומר שחסרונו של פארמר הטריד הערב (רביעי) מישהו מיושבי ההיכל, במשחק הביתי הראשון של מכבי בזירה האירופית מאז עזיבתו. אבל לנגפורד נראה מבוהל משהו, כאילו רוח הג'ורדן מרחפת מעליו: כמו בימים ההם, הוא פתח את המשחק בשתי החטאות עונשין, תיבל אותן בהחטאות גם לשתיים ולשלוש, והיה השחקן ה-18 שקלע סל. כן, לא פחות מ-17 שחקנים עלו על הלוח לפניו.

זה קרה בדקה ה-13, ואז הוא הבחין שפארמר שוב עזב. והתחיל לככב. עשר דקות מאוחר יותר, הוא כבר היה עם 18 נקודות. 26 דקות אחר כך, היו לו 30 נקודות. הכי הרבה ששחקן אורח קלע ביד אליהו בגביעי אירופה מאז ה-32 של קרלוס קבסאס ממלאגה ב-2006.

מלבד דווין סמית', לנגפורד הוא הדבר הכי קרוב לפרנצ'ייז פלייר של הצהובים בעשור האחרון, והם החמיצו אותו בגלל פער של 20 אלף דולר במגעים על הארכת החוזה. אז נכון, ריקי היקמן הגיע במקומו וזכה ביורוליג, בעוד קודמו מעולם לא הגיע לפיינל פור. ועדיין. אין צורך להסביר מה בא אחרי ה"עדיין".

שחקן קאזאן קית' לנגפורד. ברני ארדוב
תצוגת שיא לשחקן אורח בהיכל מאז 2006. לנגפורד/ברני ארדוב

לא מסוגלים לזכות בגביע בנדר

כש-60 מועדונים משתתפים בשני המפעלים הבכירים בכדורסל האירופי, נאלצות האימפריות לבקר בערים שכוחות אל ונטולות מסורת. וזה, פחות או יותר, מה שקרה הערב. ביורוקאפ לדורותיו, מכבי תל אביב היא קבוצה נטולת תארים, שהשתחלה איכשהו לגמר לפני 49 שנים; אוניקס קאזאן היא אחת החברות המובילות במפעל הזה, ואפילו זכתה בגביע ב-2011. אז הפתעה לא אירעה ביד אליהו.

כל התיאוריות על חולשתו של היורוקאפ ועל חוסר העניין שבו הופרכו כשהקבוצה הרוסית נחתה בישראל. הרי צביקה שרף, המאמן הישראלי הראשון שזכה בגביע הזה, בגלגולו העתיק כגביע אירופה למחזיקות גביע, ניצח בגמר 48:50 - והנה, הערב, הורה לוח התוצאות על 48:49 במחצית. ובסוף, אפילו נרשמה היסטוריה: מכבי הפסידה בבית במפעל השני בחשיבותו והידרדרה מ-0:7 ל-1:7.

ידידי שי האוזמן פירט השבוע בטורו את הצרה הצרורה שגרמו לעצמם הצהובים (במודע) בעמדת הפאוור פורוורד, כשבחרו להפקיד אותה בידיו של בריאן רנדל הפציע והמוגבל התקפית. אז בא אייק אופייבו וירה שתי שלשות מהבלטה ההיא בפינה, זו שדורון ג'מצ'י מעולם לא החטיא ממנה. שתי השלשות הללו תפסו אוויר. סטרץ' פור? סטרס פור.

היה מי שהפך את המפעל המשני ל-Eurocrap, ואהוד כהנים בכלל טוען שמדובר בגירסה מורחבת של גביע בנדל המיתולוגי - או בשבילכם, גביע בנדר. אבל מתברר שגם בליגות הכאילו נמוכות אסור לזלזל. לא בטוח שקאזאן תזכה העונה ביורוקאפ. בטוח שהיא טובה יותר מדרושפאקה ואולי גם מבאמברג, אלו שהדיחו את מכבי מהיורוליג. כל אחת והליגה שלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
גיא פניני מכבי תל אביב עם המאמן ז'אן טבק. ברני ארדוב
לפחות הפסידו לקבוצה ראויה. טבק ופניני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully