וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלה: קליבלנד הובסה 132:98 בידי גולדן סטייט

הקאבס קיוו לנקום באלופה במקום בו הוכתרו בעונה שעברה, אך הציגו הגנה איומה, נקלעו לפיגור 43 וספגו תבוסה כואבת. לברון ספג את ההפסד הביתי הגדול בקריירה, סמית' הורחק, 35 לסטף קרי

אימג'בנק GettyImages
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
איזו השפלה. לברון/AP

בשלושת המשחקים אליהם גולדן סטייט התייצבה אחרי הפסד העונה, היא ניצחה בהפרש ממוצע של 15.7 נקודות. הלילה (בין שני לשלישי) קליבלנד חשה על בשרה מה קורה כשהדוב קם מרבצו. הווריירס חזרו לאוהיו לראשונה מאז זכו שם בטבעת בעונה שעברה ונראו שוב עמוקים יותר, חדים יותר, מאומנים יותר ובעיקר הרבה, הרבה יותר טובים. זה נגמר בהתפרקות היסטורית של הקאבס והפסד כואב ב-34 הפרש, 132:98. לפני המשחק סטף קרי תהה אם חדר ההלבשה של הקבוצה האורחת בקיו ארינה עדיין מדיף ריח שמפניה, זכר לחגיגות אשתקד. לברון השיב שיענה לו על המגרש, אבל התקשה לעמוד מאחורי ההצהרות שלו וראה את המשחק הופך מהר מאוד לחגיגה מושלמת של גולדן סטייט, המשך ישיר למשחק 6 בגמר.

ג'יימס אפילו לבש שוב סרט על ראשו בניסיון לשנות קצת את המזל של הקאבס, שהפסידו גם בשני המפגשים הקודמים מול הטוענות לכתר, גולדן סטייט וסן אנטוניו. בשלב מסוים, כשההפרש הלך ותפח, לברון שוב הסיר את הסרט, אבל המצב רק הלך והחמיר, וההפרש הגיע בשיא ל-43 נקודות, הפיגור הכי גדול שג'יימס היה בו אי פעם בקריירה (!). אם לא די בכך, לברון גם רשם את המשחק הגרוע בקריירה במדד פלוס/מינוס, כשסיים עם -35 (!). אם תגיע לסדרת הגמר, ובין אם זו תהיה גולדן סטייט או כל יריבה אחרת שתתייצב מולה, פלאשבקים מהערב המסויט הזה עוד יחזרו לקאבס וללברון. ובגדול.

מאזן: 11:28 (מקום ראשון במזרח, 3.5 ניצחונות מטורונטו)

המשחק הבא: מול בוסטון בחוץ (בלילה שבין רביעי לחמישי)

מדד הטריו: המספרים מראים שזה היה המשחק הגרוע ביותר של הטריו של הקאבס מאז איחדו כוחות בקיץ שעבר. השלושה קלעו את מספר הנקודות הנמוך ביותר במשחק בו שלושתם שותפו. לברון עוד היה יחסית סביר עם 16 נקודות (7 מ-16 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל קיירי אירווינג (8 נקודות, 3 מ-11 מהשדה) וקווין לאב (3 נקודות, 1 מ-5 מהשדה) רשמו משחק חלש למדי. לאב אף נפצע ברבע השני בידו, אך חזר למשחק.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. AP
איך יוצאים מזה? בלאט/AP

הרבע הראשון סימן את העתיד לבוא. הווריירס קלעו את ארבע הזריקות הראשונות שלהם מהשדה, סטף נראה מאופס מתמיד והתלהט במהירות, וההפרש עלה לדו ספרתי כבר אחרי שתי דקות וחצי. טימופיי מוזגוב, שחזר לחמישייה, היה נקודת האור היחידה של הקאבס בפתיחה. הסנטר הרוסי קלע 7 נקודות בשש הדקות הראשונות, אבל ניהול משחק נהדר של דריימונד גרין, שסיים את הרבע הראשון עם 5 אסיסטים, השאיר את ההפרש על למעלה מ-10. כבר בדקה התשיעית גולדן סטייט הגיעה למספר המזל, 15. בכל אחד מ-88 המשחקים האחרונים בהן הווריירס הובילו ב-15 הפרש ומעלה, הם גם סיימו בניצחון, והמאזן נשמר גם הפעם. לברון, שלכבוד שחזור הגמר החזיר את סרט הראש המפורסם, נראה עצבני ומתוסכל ואפילו הספיק לדחוף את קרי לרצפה עוד במהלך הרבע הראשון, שהסתיים ב-21:34 לגולדן סטייט.

הצרות של הקאבס נמשכו גם ברבע השני. סטף קרי קיבל מנוחה ממושכת, אבל אנדרה איגודאלה ודריימונד גרין העלו עוד הילוך בהגנה ויירטו כל ניסיון התקפה של הקאבס, כשהראשון מגיע ל-9 נקודות כולל שלושה דאנקים במתפרצת. קווין לאב נפצע בידו, בלאט הגיב עם מעבר לליינאפ נמוך עם ריצ'רד ג'פרסון בעמדת הסנטר, אך גם זה לא עזר והווריירס עלו ליתרון 20, 32:52, חמש דקות למחצית. לברון חזר למגרש, הפעם ללא סרט לראשו, אבל פחות או יותר באותה נקודה גם קרי חזר, וחמש נקודות מהירות שלו העלו את גולדן סטייט ליתרון 25. הקאבס המשיכו להחטיא מבחוץ ונותרו ללא שלשה, כשבצד השני איאן קלארק תופר שלשה תשיעית של האלופה. היתרון תפח ותפח והגיע ל-30, כשהקאבס סופגים שיא שלילי עונתי עם ספיגת 70 נקודות במחצית.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
הצגה גדולה, כרגיל. קרי/AP

מיד עם פתיחת הרבע השלישי ג'יי אר סמית' חזר לסורו ושוב, בפעם המי-יודע-כמה, הורחק אחרי עבירה ברוטאלית על האריסון בארנס. ההפרש קפץ ללמעלה מ-30, כשסטף קרי ממשיך להשתעשע ולאמלל את ההגנה הלא קיימת של הקאבס עם שלשות וחדירות, ומקבל עזרה מאנדרה איגודאלה ולאנדרו ברבוסה המצוינים. מתיו דלבדובה ולברון המושפלים ניסו לגמד את התבוסה, אך הרבע השלישי הסתיים ב-67:104 מוחץ לטובת הווריירס. מן הסתם, הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. לוק וולטון הוריד את סטף קרי, בלאט הוריד את לברון והעניק דקות לשחקנים מקצה הספסל דוגמת ג'ארד קנינגהאם וג'יימס ג'ונס, אך ההפרש המשיך לגדול והגיע בשיאו ל-43. עד קנינגהאם וג'ונס המתיקו במעט את הגלולה המרה וצימקו ל-34 הפרש "בלבד".

קליבלנד סיימה עם אחוזי קליעה סבירים (48 אחוז מהשדה, 36.8 אחוז מהשלוש) ונתנו פייט לווריירס בריבאונד (36 לעומת 37), אך אפשרו לגולדן סטייט לקלוע 17 נקודות במתפרצות לעומת 2 בלבד בצד השני. באופן כללי, ההגנה של הקאבס לא הייתה קיימת. 70 הנקודות שספגה במחצית ו-132 במשחק כולו הן שיא שלילי העונה. לפני שהורחק, ג'יי אר סמית' תרם מבחינה התקפית עם 14 נקודות. מתיו דלבדובה הוסיף 11, אימן שאמפרט 10. בצד השני, סטף קרי סיים עוד יום במשרד עם 35 נקודות (12 מ-18 מהשדה, 7 מ-12 מהשלוש) ב-28 דקות בלבד, וקיבל עזרה מאנדרה איגודאלה, שנראה בדיוק כמו בסדרת הגמר בעונה שעברה וסיים עם 20 נקודות. דריימונד גרין שוב פלרטט עם טריפל דאבל וסיים עם 16, 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים.

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. AP
כמו פעם. ג'יי אר סמית'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully