וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד למכירות משחקים: שערוריית ענק בעולם הטניס

על פי BBC ו-Buzzfeed News, נמצאו הוכחות כי תוצאותיהם של שלושה משחקים לפחות בווימבלדון סודרו בשנים האחרונות. ברשימה: 16 שחקנים מהטופ 50 בעבר ובהווה, חלקם זוכי טורנירי גרנד סלאם

חצי גמר ווימבלדון: חואן מרטין דל פוטרו מול נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
הייתכן שהמפעל הקדוש מכולם נגוע גם הוא?/GettyImages

האם מכירות המשחק חדרו לצמרת הטניס העולמית? בעבר הואשמו והורשעו טניסאים בודדים שאף הושעו, אבל כעת נחשפו תיקים המראים שהתופעה חמורה בהרבה.

על פי ערוצי BBC ו-Buzzfeed News, בתיקים נמצאו סימוכין לכך שתוצאותיהם של לפחות שלושה משחקים בטורניר ווימבלדון סודרו מראש בשנים האחרונות. בין השמות 16 שחקנים בטופ 50 של הענף בשנים האחרונות, שחלקם משחקים עד היום. לפחות מחציתם, על פי ההערכה, נוטלים חלק באליפות אוסטרליה הפתוחה שנפתחת ביום שני.

כבר ב-2008 שוגרו התראות על מכירות משחקים, אולם לא ננקטו צעדים. שנה לפני כן התקיימה חקירה למשחק של הרוסי ניקולאי דוידנקו, אולם היא לא העלתה ממצאים. ארגוני הימורים חוקיים שלחו התראות ל-TIU - יחידת המוסר של ענף הטניס - על שחקנים שמהמרים כבר מ-2003. ביחידה מתכוונים להעמיק את החקירה ומסרו כי תהיה אפס סובלנות כלפי שחקן שיוכח כי סידר תוצאות של משחק.

על פי המסמכים, סינדיקטים של הימורים ברוסיה ובאיטליה הימרו סכומי כסף גדולים על משחקים, שלושה מהם בטורניר ווימבלדון. הדברים הועברו לרשויות הטניס ב-2008, ונמסר כי 28 טניסאים ייחקרו, אבל זה לא קרה. כריס קרמוד, ראש ה-ATP, הכחיש שהחקירה טויחה: "על אף שהפרסומים מדברים על דברים שקרו לפני עשר שנים, אנחנו חוקרים כל מידע חדש". עולם הטניס גיבש קוד אתי חדש ב-2009, אבל אחרי ייעוץ משפטי הובהר לרשויות הטניס שלא יוכלו לתבוע על החשדות שנעשו לפני.

מארק פיליפס, אחד מהחוקרים על החשד להימורים מהפרשה ב-2007, אמר: "יש כעשרה שחקנים שנראה שמעורבים יותר מהשאר ומהווים את שורש הבעיה. העדויות חזקות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully