וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: עודד קטש חוזר לדרייב אין

17.1.2016 / 17:51

הפועל תל אביב תארח את הפועל אילת עם המאמן שפתח את העונה באדום (20:40, ספורט 5). מכבי חיפה תארח את בני הרצליה בקרב על המקום השלישי, מכבי קרית גת תנסה להפתיע את עירוני נהריה

one

בווידאו: תקציר הניצחון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה

משחקי המחזור ה-16 בליגת העל יגיעו לסיומם מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד משחקי מחר יעמוד המפגש המסקרן בין הפועל תל אביב למאמנה בתחילת העונה עודד קטש והפועל אילת (61:84 להפועל תל אביב באילת בסיבוב הראשון). בקרב ישיר על המקום השלישי בטבלה תארח מכבי חיפה של רמי הדר את בני הרצליה המצוינת עם מאמנם לשעבר של הירוקים, מיקי גורקה (64:74 להרצליה בביתה בסיבוב הראשון בליגה). מכבי קרית גת תנסה לרשום את ניצחונה החמישי העונה כשתארח את עירוני נהריה (70:81 לקרית גת בעין שרה בסיבוב הראשון), שם יערוך אורי קוקיה הופעת בכורה.

seperator

הפועל תל אביב - הפועל אילת (20:40, ספורט 5)

התקופה הטובה ביותר בעונה הנוכחית של הפועל תל אביב נקטעה בשל פגרת רבע גמר גביע המדינה, והאדומים מגיעים למשחק הבית נגד הפועל אילת אחרי שבועיים ללא משחק רשמי. בהפועל אמנם קיימו משחק אימון נגד עירוני נהריה, בו הפסידו, אך היה זה ללא טיילור באטל שקיבל מנוחה בתקופה הזאת כדי להחלים מהפציעה בכתף שלו. באטל צפוי לעמוד לרשותו של שרון אברהמי נגד אילת, במטרה להשיג ניצחון שלישי ברציפות, ושני העונה לאילת, שייתן לאדומים מקדמה רצינית במלחמה על המקום השישי בתום הסיבוב השני, שמקנה משחק ביתי נוסף בסיבוב השלישי. בהפועל עדיין שוקלים לבצע שינויים בסגל, כשמי שעשוי לעזוב הוא ג'ון וויליאמסון, ובמועדון סורקים את שוק השחקנים במטרה למצוא שחקן טוב ממנו.

ארבעה משחקים בלבד העונה הספיק עודד קטש להעביר כמאמן הפועל תל אביב לפני שבהנהלת האדומים החליטו להפרד מהמאמן. שבועיים לאחר מכן הוא כבר עמד על הקווים כמאמן הפועל אילת, וגם שם הוא לא מותיר חותם חיובי במיוחד עד עכשיו. בעשרה משחקים כמאמן אילת בליגה רשם קטש חמישה ניצחונות, ארבעה מתוכם בבית, כשהשיא השלילי הגיע לפני הפגרה כשהקבוצה הפסידה לעירוני נהריה בבית. באילת החליטו שלא לוותר על העונה הנוכחית וביצעו שינוי כפול במצבת הזרים בתקופה האחרונה כשצירפו את דיאנדרה קיין, שכבר שיחק נגד נהריה ואת לקווינטון רוס שיערוך את הופעת הבכורה שלו בדרייב אין. מי שעזבו את הקבוצה הם שלומי הרוש שחתם בהפועל חולון, וסי ג'יי לסלי, שעדיין לא מצא קבוצה. באילת רואים את המשחק כקריטי לקראת המשך העונה, ויודעים שהפסד יסבך אותם במאבקים על הכניסה לפלייאוף.

עודד קטש מאמן הפועל אילת. יוסי ציפקיס
רוצה לנצח את הקבוצה הקודמת שלו. קטש/יוסי ציפקיס

מכבי חיפה - בני הרצליה (20:15, פריצות בספורט 5)

הטראומה הגדולה שעברה מכבי חיפה רק לפני שמונה ימים, עם ההפסד הדרמטי למכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה לא השפיעה על השחקנים של רמי הדר שגברו על מכבי קרית גת ביום חמישי, ונצמדו לראשון לציון ובני הרצליה במקומות 3-5. בחיפה היו מרוצים מאוד מהאופי והיכולת שהפגינו השחקנים, והם מקווים להמשכיות גם במשחק החשוב נגד הרצליה, לה הפסידו בסיבוב הראשון. מי שלהט נגד קרית גת וקטע תקופה לא טובה היה עוז בלייזר שקלע 18 נקודות אחרי שלושה משחקים בהם קלע 4 נקודות למשחק. בחיפה צירפו השבוע את גלעד קרני ששיחק בעבר במכבי אשדוד בליגת העל, והוא אמור להכנס לרוטציית השחקנים הישראלים במקום יפתח זיו שעזב להרצליה.

"אנחנו לפני משחק משמעותי מול קבוצה טובה. נצטרך לשמור על רמת ביצוע ואינטנסיביות גבוהה, בכדי לנצח ולהיצמד לחלק העליון של הטבלה", אמר רמי הדר לקראת ההתמודדות.

בבני הרצליה עדיין מנסים להתאושש מההפסד הקשה ברבע גמר גביע המדינה למכבי ראשון לציון, ותשעה ימים אחרי הסל הדרמטי של מארק ליונס תנסה הקבוצה לשמור על המקום השלישי בטבלה, אליו עלתה בסיום המחזור הקודם. הרצליה ניצחה בשלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה, כשבבית היא עומדת על מאזן מצוין של שישה ניצחונות בשמונה משחקים, אך למרות זאת בחוץ מדובר בקבוצה בינונית שהפסידה בארבעה מתוך שבעה משחקים. בקבוצה מקווים כי המנוחה ממשחק תעזור למורן רוט שסובל מאוד מהפציעה שלו בקרסול, ושיחק בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה רק 16 דקות במצטבר.

רמי הדר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מרוצה מהאופי של שחקניו. רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

מכבי קרית גת - עירוני נהריה (19:35, פריצות בספורט 5)

במכבי קרית גת סימנו בתחילת העונה את ההשארות כמטרה בעונת הבכורה של המועדון בליגת העל, ואחרי כמעט מחצית מהעונה, הקבוצה של נתי כהן נמצאת בדיוק על הגבול שבין השארות לירידה. במועדון יודעים שאם לא ישפרו את כמות הניצחונות בחלק השני של העונה, הם ככל הנראה יחזרו לליגה הלאומית אחרי עונה אחת בלבד, ויעשו הכל כדי למנוע את המצב הזה. ביום חמישי האחרון ניסו השחקנים מהדרום להפתיע את מכבי חיפה בחוץ, אבל רדפו אחרי הירוקים לאורך 40 דקות ויצאו עם הפסד 11 ב-15 מחזורים. כדי לנצח את נהריה, ולהשלים ניצחון כפול על הקבוצה מעין שרה, הם יצטרכו משחק טוב ממאיר טפירו שרשם 13 נקודות ו-5 אסיסטים בניצחון בנהריה, ובחמשת המשחקים האחרונים של הקבוצה לא קלע בספרות כפולות.

העונה הטובה של עירוני נהריה המשיכה גם לפני הפגרה כשהסגולים רשמו ניצחון חוץ גדול על הפועל אילת ונצמדו לחלק העליון של הטבלה. בנהריה יודעים שניצחון נוסף והם יהיו בשיוויון נקודות עם מקום רביעי, כשהבטחת המקום השישי, שנותן משחק ביתי נוסף בסיבוב השלישי, נראית קרובה מתמיד. השבוע צירף הצוות המקצועי בראשות המאמן אריק אלפסי את הפורוורד כריס אוואנס, שפתח את העונה בהפועל תל אביב ושוחרר בשל בעיות חברתיות, אך השחקן לא יתלבש נגד קרית גת, וגילברט בראון שמתאושש מפציעה בשריר ברגלו יחזור לסגל. מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו בסגל הוא אורי קוקיה, שהגיע לקבוצה לפני שנתיים מהפועל רמת גן/גבעתיים. מנגד, עמית ביר-כץ ששבר את עצם המסרק בכף היד, ייעדר בחודש הקרוב.

מאיר טפירו, מכבי קרית גת. קובי אליהו
נתן משחק טוב בסיבוב הקודם נגד נהריה. טפירו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully