וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי תל אביב מחפשת נקמה באשדוד

אחרי ההפסד הביתי בסיבוב הראשון, ינסו הצהובים, ללא דווין סמית' אך עם אוחיון ויבזורי, לנצח את החבורה של צביקה שרף (21:05, ערוץ 1). בכורה להרוש במשחקה של חולון נגד נס ציונה (19:35, ספורט 5)

משחקי המחזור ה-16 בליגת העל יימשכו מחר (ראשון) עם שני משחקים מעניינים נוספים. במוקד משחקי המחזור תעמוד ההתמודדות בין מכבי אשדוד/באר טוביה של צביקה שרף למכבי תל אביב, ללא דווין סמית', אך עם יוגב אוחיון ודגן יבזורי (83:88 לאשדוד ביד אליהו בסיבוב הראשון). כזכור, בסיום המשחק בסיבוב הראשון פוטר גיא גודס ממכבי תל אביב והוחלף בז'אן טבק. במשחק תחתית מותח תארח הפועל חולון, ללא הרכש החדש איבן רדנוביץ' אך עם שלומי הרוש בסגל, את עירוני נס ציונה, במדיה יערוך סונידטה גיינס בכורה (76:92 לנס ציונה בביתה בסיבוב הראשון).

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פניני ומכבי תל אביב רוצים ניצחון חוץ/ברני ארדוב

מכבי אשדוד/באר טוביה - מכבי תל אביב (21:05, ערוץ 1)

שבועיים מצוינים עברו על הקבוצה של צביקה שרף. זה החל עם ניצחון ביתי משכנע על הפועל חולון שנתן להם מקדמה במלחמה על המקום בפלייאוף, והמשיך עם ניצחון ברבע גמר גביע המדינה על מכבי קרית גת, שהחזיר את הצהובים לפיינל פור הראשון של העונה. גם ההגרלה, שסידרה לצהובים את מכבי ראשון לציון בחצי הגמר, נחשבת לא רעה, ובאשדוד רואים ביום בהיר משחק על תואר. אבל לפני משחקי הגביע החשובים ינסה שרף להוביל את קבוצתו לניצחון שני העונה על מכבי תל אביב, שתגיע לעיר הנמל כדי לנקום. מי שנמצא בכושר נהדר הוא דיאנטה גארט, שקלע 34 נקודות בניצחון בהיכל בסיבוב הראשון, ובארבעת המשחקים האחרונים קלע מעל 20 נקודות. גם אור סולומון שב ליכולתו הטובה מפתיחת העונה עם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים בניצחון על קרית גת.

במכבי תל אביב עדיין לא מרשימים, אבל ממשיכים לנצח. הקבוצה של ז'אן טבק יצאה מפיגור משמעותי נגד מכבי חיפה ברבע גמר הגביע וניצחה מסל ניצחון של טיילור רוצ'סטי. באמצע השבוע שמרו הצהובים על מאזן מושלם ביורוקאפ כשניצחו בקושי את ניז'ני נובגורוד בחוץ, והם נמצאים בעמדת זינוק נהדרת כדי לסיים במקום הראשון בשלב הבתים השני. במועדון יודעים שעליהם להמשיך ולרשום ניצחונות בליגה כדי לא להתרחק מהפועל ירושלים, כשהמלחמה על המקום הראשון בסיום הסיבוב השלישי יקבע מי מבין הקבוצות תארח את הפיינל פור של הליגה. גל מקל, שחתם בקבוצה, עדיין לא קיבל את השחרור מהכוכב האדום בלגרד, ולא יתלבש למשחק, כמו גם דווין סמית' ואייק אופייבו שיזכו למנוחה. דגן יבזורי ויוגב אוחיון שבים לסגל אחרי פציעות.

צביקה שרף מאמן מכבי אשדוד/באר טוביה עם דיאנטה גארט. לירון מולדובן
כוח צביקה יפתיע שוב את מכבי תל אביב?/לירון מולדובן

הפועל חולון - עירוני נס ציונה (19:35, ספורט 5)

רצף של שישה הפסדים רצופים הגיע לסיומו עבור חולון ביום שני עם ניצחון ביתי חשוב על מכבי ראשון לציון, שאמנם לא העלה את הקבוצה אל מעל הקו האדום, אך השאיר אותם צמודים למכבי קרית גת ולנס ציונה שנמצאות מעליה. בחולון הגדירו את המשחק נגד הכתומים כסוג של משחק עונה, שהפסד בו יפתח פער של שני משחקים וחצי מיריבתם, וניצחון עשוי להעלות את השחקנים של דן שמיר עד המקום העשירי בטבלה. שלומי הרוש, שחתם בשבוע שעבר בקבוצה, יערוך את הופעת הבכורה המחודשת במועדון, כשגם אדם אריאל ששיחק כבר נגד ראשון לציון, ימשיך לקבל דקות מדן שמיר. אייל שולמן, שהיה חולה בשבוע שעבר ולא שיחק, ישוב לסגל, ואילו איבן רדנוביץ' שחתם בקבוצה בסוף השבוע ינחת בארץ רק מחר בערב, ולא ישחק.

"אני מתרגש לקראת המשחק אבל חשוב להבין שצריך להשיג נצחונות ושנצטרך להיות מאוד אגרסביים בשביל זה", אמר שלומי הרוש לקראת המשחק, "אני בטוח שהקהל יגיע ויתן לנו את הדחיפה במגרש".

עירוני נס ציונה אמנם העפילה השבוע לחצי גמר גביע המדינה, מעמד השיא של המועדון מאז עלה לליגת העל, אך בקבוצה מתמקדים עד המשחק הגדול נגד מכבי תל אביב בחודש הבא, בנסיונות בריחה מהתחתית וכניסה לאזור הפלייאוף. בקבוצה של עופר ברקוביץ' יודעים שניצחון על חולון ייתן להם מקדמה גדולה לקראת המשך הדרך. השבוע צירפו הכתומים את הגארד האמריקאי סונידטה גיינס, שנחת בישראל ביום חמישי, התאמן עם הקבוצה ונרשם למשחק על חשבונו של קמרון ג'ונס שנמצא בדרכו החוצה מהמועדון. בנס ציונה מאמינים כי גיינס, רכז בתפקידו ומוביל כדור מצוין, יוכל להוריד חלק מהנטל מיובל נעימי ולאזן את הקבוצה יותר. מי שנמצא בספק להתמודדות הוא יחזקאל סקוורר שסובל מפציעה בשריר הירך האחורי.

"מצפה לנו משחק קשה מול יריבה טובה שכמונו לא הצליחה להיכנס טוב לליגה. אם נדע להציג הגנה טובה, שליטה בריבאונד ומשחק אחראי בהתקפה נשים את עצמנו בעמדה טובה להשיג ניצחון", אמר טל דן לקראת המשחק.

דן שמיר מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
חולון רוצה להמשיך במומנטום. שמיר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully