וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון הגן על בלאט, בארה"ב תוהים: האם החיבה ביניהם מזויפת?

כוכב קליבלנד שוב התערב לטובת מאמנו בוויכוח אחרי שריקה שנויה במחלוקת, ובארה"ב תוהים אם השיפור ביחסים בין השניים הוא רק כלפי חוץ. לברון בהקדשה מרגשת לדאנקן, הפרשנים: "שבלאט ילמד מפופוביץ'"

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, עם טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס. GettyImages
שומר על אופטימיות. לברון/GettyImages

מספרי המשחק

* הספרס עומדים על רצף של 32 ניצחונות בית רצופים. זה הרצף השמיני בטיבו בתולדות ה-NBA.

* קליבלנד קלעה 32 נקודות ברבע הראשון. זה הכי הרבה שסן אנטוניו ספגו ברבע בודד העונה.

* עוד על הרבע הראשון: הספרס סיימו אותו בפיגור 12, הפיגור הכי גדול שלהם העונה בתום רבע ראשון.

* המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון חמש לקליבלנד. זו הפעם הרביעית בלבד שהספרס מסיימים מחצית ראשונה בפיגור.

* ארבעה מתוך חמשת שחקני החמישייה של קליבלנד קלעו בספרות כפולות כבר אחרי שלושה רבעים.

* לברון העמיד מול הספרס ממוצע של 20.8 נקודות בלבד בשלוש העונות האחרונות. הלילה הוא התקרב לממוצע הזה כבר במחצית עם 14, אבל נעצר על 8 בלבד במחצית השנייה.

* לברון במחצית הראשונה: 6 מ-10 מהשדה, 14 נקודות וזריקות ממרחק ממוצע של 2.7 מטר מהטבעת. לברון במחצית השנייה: 2 מ-6 מהשדה, 8 נקודות וזריקות ממרחק ממוצע של 4.9 מטר מהטבעת.

* הקאבס עמדו העונה עד הלילה על מאזן 1:21 במשחקים בהם הובילו בסוף הרבע השלישי. עכשיו הם 2:21.

* דייויד ווסט קלע 13 נקודות, אחת יותר מכל הספסל של קליבלנד. הספסל של הספרס ניצח את זה של הקאבס 12:33.

* טריסטן תומפסון שיחק 324 רצופים, הרצף הכי ארוך של שחקן פעיל בליגה.

קוואי לאונרד, סן אנטוניו ספרס. AP
תסכל את לברון. לאונרד/AP

הציטוטים

למרות ההפסד של קליבלנד 99:95, ועל אף העובדה שרטן מספר פעמים לשופטים במהלך המשחק, לברון נראה נרגש בסיום והעניק חיבוק חם לטים דאנקן. מיד אחר כך כתב באינסטגרם: "לא יודע עוד כמה פעמים ייצא לנו לשחק אחד מול השני אבל מעולם לא אקח את כל זה כמובן אליו! היציבות שהראתה לאורך השנים בלתי ניתנת להשוואה ובתור ספורטאי תחרותי זה תמיד כבוד להיות על אותו פרקט יחד איתך! בענף שלנו להיות מקצוען זו תכונה לא מוערכת דיו, אבל תמיד ידעתי לאן לשאת את המבט שלי כדי לראות מקצוען מהו. זה אתה. כל האהבה והכבוד שיש בעולם לפאוור פורוורד הכי טוב אי פעם!".

אחר כך התפנה להחמיא גם לגרג פופוביץ'. "כשאתה מגיע לאולם הזה, אתה יודע שהספרב לעולם לא הולכים לעשות טעויות", אמר. "פופוביץ' מציב את כל השחקנים האלה בעמדות הנכונות בכל פוזשן, וזה הופך אותם לכל כך מוצלחים".

לברון ובלאט לא נראו מוטרדים במיוחד ההפסד, והתאחדו פעם נוספת סביב התחביב האהוב עליהם לאחרונה: להתלונן בפני השופטים יחד. במהלך הרבע השלישי בלאט כעס על שריקה שלא ניתנה לזכות הקאבס וחזר על דבריו כמה פעמים. השופט השיב: "כמה פעמים אתה הולך להגיד לי את זה?", ולברון ענה בשמו של המאמן: "לעזאזל, הוא אמר את פעמיים בסך הכל". עם או בלי קשר, לברון טען בסיום כי יש אפשרות שיקבל מנוחה במשחק מול יוסטון, אך יקבל החלטה רק לאחר היוועצות עם המאמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מה שבלאט לא אהב זו ההתקפה של שחקניו בחלק האחרון של המשחק. "הפסקנו להניע את הכדור בשלב מוקדם מדי. תמיד חשוב להניע את הכדור", אמר דיוויד בלאט בסיום. "טוב לפעמים לעשות בידודים כדי להוריד לחץ, אבל העדיפות הכי להניע כדור. הם הרימו את הרמה בהגנה אחרי שפתחנו כל כך טוב. שיחקנו מול קבוצה טובה במקום קשה, הם הרימו את המאמץ שלהם ואנחנו קצת הורדנו. היינו צריכים להיות יותר ממושמעים, אבל אין לי תלונות לשחקנים שלי ששיחקו כמו שצריך. היינו צריכים להיות קצת יותר קשוחים, זה הכל".

על היכולת של הקאבס ברבע האחרון: "אני חושב ששיחקנו די טוב ברבע האחרון, אבל במשחק כזה הכל מתנקז לכמה פוזשנים ספציפיים. זה לא לגמרי מה שקרה, אבל זה היה קרוב לכך. איבדנו לא מעט כדורים וזה לא משהו שאפיין אותנו במשחקים הקודמים. אסור לעשות את זה מול קבוצה טובה כל כך כי היא מענישה אותך מהר מדי".

על ריבאונד ההתקפה המכריע של למרכוס אולדריג' אחרי החטאת עונשין של טוני פארקר: "אני מתחיל לחשוב שפופ כל כך חכם שהוא זה שהורה לטוני להחטיא בכוונה. למרות שאני יודע שזה לא נכון, אני נשבע שזה עבר לי בראש. הצורה שבה טוני זרק נראתה כמו מסירה. בכל מקרה זה היה מהלך גדול".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
תחביב משותף לו וללברון. בלאט/AP

על העמידות המנטלית של הקאבס במשחק: "הם עשו ריצה שהחזירה אותם למשחק, אבל הובלנו אחר כך שוב ולא נבהלנו. ביתרון שלוש נקודות עם כדור ביד לקחנו זריקה נמהרת והם קלעו בצד השני שלשה ששינתה את המומנטום. החטאנו גם כמה זריקות שבדרך כלל אנחנו קולעים, אבל זה חלק מהמשחק".

על החשיבות של המשחק: "ברור שאנחנו רוצים לנצח כל משחק וברור שיש משמעות סמלית לניצחון מול אחת משתי הקבוצות הכי טובות במערב, אבל אנחנו צריכים לחשוב גם על המשחק מחר מול יוסטון ועל השבוע הבא. באנו לכאן, היינו בעניינים ואני בסך הכל מרוצה, כי שיחקנו כמו שצריך".

מאנו ג'ינובילי החמיא לקאבס, ואמר ש"זו אחת היריבות הכי קשות ששיחקנו מולן לאחרונה. הוא סיבכו אותנו בכל מיני מיס מאצ'ים והם משחקים כדורסל שונה מרוב הקבוצות בליגה". הגארד הארגנטינאי הוסיף: "כשיש לך שחקן כמו לברון, כל המשחק הוא שונה. קוואי עשה עבודה טובה בהגנה עליו, היינו די חדים מתחילת המשחק".

אימן שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
בלאט משתמש בו מעט מדי? שאמפרט/AP

הפרשנות

בארצות הברית קיבלו בהבנה את ההפסד של קליבלנד, אך חלק מהפרשנים לא אהבו את השימוש המועט של בלאט בשחקני הספסל שלו. כריס פידור מ-Cleveland.com כתב: "זה המקום שבו בלאט צריך ללמוד משהו מפופוביץ'. אתה חייב לבנות אמון עם שחקני הספסל שלך. הנה, יש משחק חשוב וגדול, וסן אנטוניו משחקת בדקות קריטיות עם אנדרסון וסימונס".

סם אמיקו מרשת "פוקס" כתב בטור פרשנות לאחר המשחק: "בלאט אמר שמה שעשה את ההבדל היה שהקאבס הפסיקו להניע את הכדור ברבע האחרון, כשהספרס הידקו את ההגנה. אני נוטה להסכים, אבל הבעיה היא שזה קורה יותר מדי לקליבלנד. כשהמשחק צמוד, הם פתאום מפסיקים לעשות את הדברים שעבדו להם בהתקפה ומתחילים בסוג מסוים של 'הירו-בול'. כל אחד לוקח את הכדור בבידוד ומפסיקים לשחק כקבוצה".

עוד לפני המשחק, פרסם דייב מקמנמין המסקר את הקאבס עבור ESPN מאמר מסקרן הנוגע לשינוי ביחס של לברון ג'יימס כלפי שלוש דמויות מפתח בקליבלנד - קווין לאב, קיירי אירווינג ודיוויד בלאט - שינוי אליו מקמנמין מתייחס בחשדנות וספקנות ומתאר אותו כ"שינוי כלפי חוץ". על פי מקמנמין, לברון העניק לכל אחד מהשלושה יחס מועדף ברגעים בהם היה זקוק להם יותר מכל, אך אין זה אומר שמדובר בהטבה אמיתית במערכות היחסים עמם. לשיטתו, לברון לא בהכרח מעריך או מחבב יותר את השלושה, אלא מבין טוב יותר עד כמה הוא תלוי בהם.

"אחרי שקווין מקהייל פוטר מיוסטון, התחושה בליגה הייתה שהבא בתור יכול להיות כל אחד, כולל בלאט", כתב. "קליבלנד בדיוק הפסידה שני משחקים רצופים והובסה מול פורטלנד. זו בדיוק הייתה הנקודה בה לברון הפסיק לומר שבלאט 'מאמן טוב כמו כל מאמן אחר בליגה' כפי שנהג להגיד קודם לכן, התחיל לגבות את המאמן והוריד את סימני השאלה שריחפו מעל מעמדו. גם בינו לבין קיירי הייתה מתיחות. לברון לא אהב את העובדה שקיירי לא מניע כדור מספיק טוב, אבל לאחרונה החל לצאת בהצהרות מעודדות לגביו כשהבין עד כמה הוא זקוק לו. כך גם בנוגע לקווין לאב, שהחל להתחבר אליו באמת רק כשהעונה החלה ולברון היה זקוק לפרטנר על המגרש כשאירווינג נפצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully