וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר גרוש ללירה: קליבלנד הפסידה 99:95 לספרס הבלתי מנוצחים בבית

כמו מול גולדן סטייט, הקאבס שוב היו קרובים לניצחון חוץ אצל אחת משתי הקבוצות החזקות במערב, אך נכנעו למחצית שנייה מצוינת של פארקר (24 נקודות) ולאונרד (20). 22 ללברון, 16 באחוזים רעים לאירווינג

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
מתוסכל. לברון/AP

עשרה חודשים חלפו מאז הפעם האחרונה שסן אנטוניו נוצחה בביתה. אז זה היה קיירי אירווינג שסחף את הקאבס לניצחון מרשים עם שיא קריירה אדיר של 57 נקודות, ולרגעים נראה היה שגם הלילה (בין חמישי לשישי) קליבלנד תהיה זו שתקטע את הרצף. לשם שינוי, זה נגמר בהפסד 99:95, שקטע דווקא עבור הקאבס רצף ניצחונות שעמד על שמונה עד הלילה. הספרס עלו למאזן 0:23 מפתיחת העונה במשחקים הביתיים, נתון שהושג לאחרונה באופן אירוני משהו על ידי קליבלנד ולברון ג'יימס בעונת 2007/08. אם מתחילים את הספירה מהעונה שעברה, הרצף הנהדר של הספרס במשחקי בית עומד כעת על 32, וזהו הרצף השמיני בטיבו בהיסטוריה.

כמו במשחק מול גולדן סטייט, הצלע הדומיננטית השנייה במערב, גם הפעם הקאבס נתנו פייט רציני אבל סיימו בהפסד. הצרה היא ששניים מתוך שלושת המצ' אפים הבולטים בין שתי הקבוצות הסתיימו בנוקאאוט של הספרס: לברון שוב התקשה מול ההגנה הפנטסטית של קוואי לאונרד, קיירי אירווינג לא הצליח להצר את צעדיו החמקמקים של טוני פארקר, ורק קווין לאב נראה קצת יותר טוב מלמרכוס אולדריג', אבל גם הוא סיים משחק פושר בסך הכל. בעיה נוספת: התרומה של שחקני הספסל של בלאט שוב הייתה זעומה, בטח לעומת שחקני המשנה של סן אנטוניו. לשם השוואה, דייויד ווסט שסיים עם 13 נקודות קלע יותר מאשר כל שחקני הספסל של קליבלנד. לקאבס נכון כעת לוח זמנים צפוף וקשה, אולי הקשה ביותר שלה העונה, ובמפגשים מול הקבוצות החזקות בליגה היא תזדקק להרבה יותר מכל מי שאינו שחקן חמישייה.

מאזן: 10:27 (מקום ראשון במזרח, שלושה וחצי ניצחונות מעל טורונטו)

המשחק הבא: מול יוסטון בחוץ (בלילה שבין שישי לשבת)

מדד הטריו: לברון ג'יימס פתח את המשחק היטב וקלע 14 נקודות במחצית הראשונה, אבל התקרר במחצית השנייה וסיים עם 22 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. שני הכוכבים שלצידו רשמו משחק פושר למדי: קיירי אירווינג סיים עם 16 באחוזים נמוכים (6 מ-17 מהשדה), בעוד קווין לאב סיים עם 10 נקודות (4 מ-10 מהשדה), 12 ריבאונדים והגנה רעה מאוד שלא תירשם בסטטיסטיקה.

קווין לאב קליבלנד קאבלירס. AP
תצוגה פושרת. לאב/AP

מהלך המשחק

הרבע הראשון היה כל כולו של קליבלנד, שפתחה את המשחק בסערה וקלעה במהלכו 32 נקודות, הכי הרבה שהספרס ספגו ברבע ראשון העונה. לברון אמנם לא זרק לסל בשלוש הדקות הראשונות ושוב נשמר היטב על ידי קוואי לאונרד, אבל ג'יי אר סמית' וקווין לאב עם 5 נקודות כל אחד העלו את הקאבס ליתרון 2:10 והכריחו את פופוביץ' לקחת פסק זמן מהיר. הרבע הראשון המשיך להיות הרבע של ג'יי אר סמית', שקלע 10 בשש הדקות הראשונות ושמר את הקאבס במרחק סביר. מתיו דלבדובה עלה מהספסל ועם שני אלי הופים רצופים עם טריסטן תומפסון העלה את הקאבס ליתרון 15, 13:28, וליתרון 20:32 בסיום הרבע הראשון.

שאמפרט פתח את הרבע עם שלשה, אבל סן אנטוניו התעשתה, קיבלה תרומה גדולה יותר משחקני הספסל והוריד לתשע הפרש, כשטימופיי מוזגוב המתוסכל שוב לא מצליח להיכנס לעניינים ומוחלף על ידי טריסטן תומפסון במהירות. דייויד ווסט קלע חמש נקודות רצופות, סגר ריצת 2:11 של הספרס, אבל אירווינג ולברון, שהיו פושרים מאוד עד אותה נקודה, החזירו את היתרון לדו ספרתי עם 31:41 שש דקות למחצית. טוני פארקר החזיר את הצבע ללחיים של הספרס עם חדירה אקרובטית ופוזשן הגנתי מרשים מול לברון, ווהפרש ירד לשבע בלבד, 45:38. סן אנטוניו המשיכה להגיב לפיק אנד רול של קליבלנד בחילופים אוטומטיים והצליחה להאט מעט את קצב צבירת הנקודות שלה, כשבצד השני טוני פארקר משלים מחצית פנטסטית עם עוד שני סלים שקובעים 44:50 בלבד לקליבלנד בהפסקה, ומורידים את סן אנטוניו מעודדת אחרי 24 דקות ראשונות עם 6 אסיסטים בלבד ו-38 אחוז מהשדה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד. AP
רק כמעט. בלאט/AP

ג'יי אר סמית' החל את המחצית השנייה בדיוק כפי שהחל את המשחק, עם צליפה מחוץ לקשת שקבעה יתרון תשע לקאבס, אבל סן אנטוניו האטה את הקצב והחלה לנגוס בהפרש לאט לאט. סל שדה ראשון של למרכוס אולדריג' הוריד ל-55:54, ושלשה של לאונרד העלתה את סן אנטוניו ליתרון ראשון במשחק, שמונה דקות לסיום הרבע השלישי. קוואי לאונרד המשיך להיות בכל מקום והיתרון הקטן של סן אנטוניו נשמר במשך שלוש דקות, עד ששלשה קשה של קיירי אירווינג מהפינה החזירה את הקאבס ליתרון 61:62. שלשה נוספת של לאונרד השוותה ל-64:64, אבל טריסטן תומפסון, עם ארבע נקודות רצופות, צינן את ההתלהבות של הספרס. שלשה גדולה של דלבדובה עם הבאזר של הרבע השלישי קבעה 72:73 לקליבלנד.

עם תחילתו של הרבע הרביעי הגיע רגע השבירה של קליבלנד. דייויד ווסט וטוני פארקר חדרו בקלילות על מוזגוב החלש והעלו את הספרס ליתרון שלוש ועבירה של הרוסי בנסיון שלשה של דני גרין אפשרה לסן אנטוניו לפתוח יתרון שיא של חמש נקודות, 75:80, תשע וחצי דקות לסיום. הספרס השלימו ריצת 0:11 עם עוד שלשה, הפעם של פאטי מילס, כשקליבלנד נתקעת על 75 נקודות במשך ארבע דקות תמימות. היתרון של הספרס תפח והגיע ל-11 אחרי סל אופייני של דאנקן, אבל לברון ניסה ללחוץ על הגז ועם שני אסיסטים רצופים הוריד לשמונה. אבל אז שוב הגיע קוואי לאונרד. פולו דאנק אימתני של הפורוורד הנהדר הקפיץ שוב את מפלס האנרגיות של הספרס, שקיבלו עוד שני מהלכים נהדרים מטוני פארקר שקבעו 84:93 לזכותם שלו דקות לסיום. קליבלנד ניסתה ללחוץ בפעם האחרונה על הדוושה והורידה לחמש הפרש בלבד לספרס דקה לסיום, אבל דאנקן בסל קשה עם הקרש, איך לא, סגר עניין. 95:99 לסן אנטוניו בסיום.

טוני פארקר, קוואי לאונרד, סן אנטוניו ספרס. AP
עשו זאת שוב. פארקר ולאונרד/AP

סטטיסטיקה

כל שחקני החמישייה של קליבלנד הופיעו למשחק וסיימו בספרות כפולות, כשפרט ללברון, אירווינג ולאב בולטים גם ג'יי אר סמית' עם 17 נקודות וטריסטן תומפסון עם 18 ו-14 ריבאונדים. התרומה של שחקני הספסל, כאמור, הייתה מזערית. בסך הכל, קליבלנד קלעה ב-46 אחוז מהשדה ו-38 אחוז מהשלוש, אך ירדה משמעותית במספר השלשות לעומת משחקים קודמים, כשסיימה עם עשר שלשות בלבד.

הספרס קיבלו עוד משחק נהדר מטוני פארקר. אחרי שקלע שיא עונתי של 31 במשחק הקודם, הרכז נעצר הפעם על 24 ו-4 אסיסטים. קוואי לאונרד היה בכל מקום עם 20 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים והגנה מופלאה, בעוד דייויד וסט מוסיף 13 ומאנו ג'ינובילי תורם 10. טים דאנקן סיים עם 9 ו-6 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully