וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל: לנדסברג לא ביצע תנועת שיסוף, אוהדי ירושלים לא נהמו

11.1.2016 / 9:48

היועצת המשפטית של האיגוד, רונית אמיר יניב, נסוגה מההחלטה להעמיד לדין את שחקן מכבי תל אביב ואת האלופה: "קריאות האוהדים לאמבקווה לא היו גזעניות, אין הוכחות שלנדסברג ביצע תנועת שיסוף". ירושלים: "שמחים שהגיעו למסקנה הנכונה". דאנקן בספק לגראן קנאריה

ברני ארדוב

איגוד הכדורסל ביטל את מרבית האישומים נגד סילבן לנדסברג והפועל ירושלים בעקבות האירועים במשחק ביניהן בשבוע שעבר. הדיון בעניין המשחק היה אמור להתקיים רק בשבוע הבא.

היועצת המשפטית של האיגוד, רונית אמיר יניב, הגישה כתב אישום מתוקן, שבו נקבע כי אוהדי ירושלים לא נהמו לעברו של טרבור אמבקווה, ושלנדסברג לא ביצע תנועת שיסוף כלפי אוהדי ירושלים או שחקניה. עם זאת, ירושלים תעמוד לדין על הקריאות "גיא פניני מת". מירושלים נמסר בתגובה להחלטה: "שמחים שכולם הגיעו למסקנה הנכונה".

"לאחר בירור נוסף ושחזור האירוע, נראה כי הרעש שנשמע באירוע הרלוונט הינו רעש אחר", כתבה אמיר יניב, "ככל הנראה עקב קריאות בוז ואין מדובר בנהמה על רקע גזעני". יניב ציינה כי ההעמדה לדין בוטלה עקב היעדר ראיות, וגם הדיון בשלטי המחאה נגד שמעון מזרחי על רקע פרשת גל בק "התייתר" משום שבית הדין קבע כי הם אינם מהווים עבירה על התקנון. עם זאת, היא הותירה את ההחלטה האם השירים נגד קפטן מכבי מהווה עבירה על תקנון המשמעת לפתחו של בית הדין.

אוהדי הפועל ירושלים עם שלט נגד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
קיללו או לא? אוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב

באשר ללנדסברג, כתבה היועצת המשפטית כי בירור נוסף וניסיון לשחזר את האירוע לא הולידו ראיות חותכות לכך שמדובר בהכרח בתנועת שיסוף, וגם העמדה זו לדין תבוטל עקב היעדר ראיות.

שני המועדונים הכחישו מלכתחילה את המיוחס להם: מכבי תל אביב טענה כי האירוע כלל "לא יותר מהתגרויות הדדיות מצד לנדסברג ואי ג'יי רולנד, בלהט של סיום המשחק". גם הפועל ירושלים הבהירה כי אין מדובר בנהמות על רקע גזעני, והפיצה סרטון המוכיח זאת.

בנושא אחר, לאחר ההפסד בשבוע שעבר לסראטוב, הפועל ירושלים מתכוננת לקראת משחק היורוקאפ ביום רביעי מול גראן קנאריה (20:55, ספורט 5). בקבוצה מודאגים ממצב הפצועים, כשטוני גפני, הסובל מפציעה מתמשכת, קיבל זריקה ביום שישי, התאמן אתמול אימון מלא וצפוי לשחק ג'וש דאנקן, שנפצע במשחק האחרון, עובר טיפולים בכתף הפגועה והוא עדיין בספק והחלטה לגבי שיתופו תתקבל סמוך למועד המשחק. דיאור פישר, שאביו הלך לעולמו, צפוי לנחות בארץ ביום חמישי ולא ייטול חלק בהתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully