וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורה לא נבחר לשחקן השנה באפריקה ותקף: "זה מבייש את היבשת"

קשר סיטי הוביל את חוף השנהב לזכייה באליפות אפריקה, אך לאחר ארבע שנים, איבד את התואר האישי לאובמיאנג וזעם: "זה פאתטי. אם מסי יזכה בכל התארים ורונאלדו בכדור הזהב, מה תגידו?"

יאיא טורה קפטן חוף השנהב אחרי הזכייה באליפות אפריקה. AP
לקח את זה קשה. טורה/AP

בארבע השנים החולפות, כוכבה של מנצ'סטר סיטי, יאיא טורה, הוכתר כשחקן השנה של אפריקה. אלא שהשנה, הוא סיים רק במקום השני ו-136 הנקודות אותן קיבל ממאמני נבחרות היבשת, שאחראים על הבחירה, לא הספיקו לו במאבק מול סגנו מהשנה שעברה, הסקורר הנהדר של בורוסיה דורטמונד, פייר אמריק אובמיאנג, שקיבל 143 נקודות, גרף את התואר האישי היוקרתי והפך לשחקן הראשון בתולדות גאבון שמוכתר כשחקן השנה של אפריקה.

את טורה, מסתבר, ההפסד הזה הרגיז במיוחד. הקשר בן ה-32 עלה לשידור בתחנת הרדיו הבינלאומית של צרפת (RAI) ולאחר שקרא לאובמיאנג "שחקן מבריק", התפנה לתקוף: "דברים כאלה הם בדיוק מה שמבייש את אפריקה. זו התנהגות בלתי הוגנת! אבל מה אני כבר יכול לעשות?", אמר טורה, שסחף את נבחרת חוף השנהב לזכייה באליפות אפריקה ואיבד את התואר לאובמיאנג, שאומנם כבש העונה 27 שערים ב-27 הופעות עבור השוורצגלבן, אך הודח עם גאבון כבר בשלב הבתים של אותו טורניר.

טורה המשיך בכעס: "אנחנו האפריקאים, לא מראים בכלל שאפריקה חשובה לנו. אנחנו נותנים עדיפות למה שקורה מחוץ ליבשת שלנו וזה משהו שמרגיז אותי מאוד. זה פאתטי. אפילו פיפ"א, עם כל ההיסטוריה המושחתת שלה, לא עושה דברים כאלה. קחו דוגמה - אם ליאונל מסי זכה בכל התארים, אבל רונאלדו יזכה בכדור הזהב, מה תגידו? זה יהיה לא הוגן. יאיא ידאג לעצמו, וייתן לאפריקה לדאוג לעצמה. כמו שאני תמיד אומר - אתה לא יכול לדאוג יותר מדי לאפריקה, כי אפריקה תהיה הראשונה שתאכזב אותך".

קייל מקארת'י, כתב "פוקס ספורט", תקף בחזרה: "במקום להראות לבוחרים שהוא בחור בוגר ורציני, יאיא שוב מתעסק בדברים זוטרים. כמו עם פרשת עוגת יום ההולדת שלא קיבל ממנצ'סטר סיטי, שאלת הכבוד מעסיקה אותו יותר מדי. בכלל לא הגיע לו לזכות".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיא טורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully