וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: אוחיון, יבזורי ואונואקו לא בסגל למכבי חיפה

8.1.2016 / 16:20

שני כרטיסים ראשונים לחצי גמר הגביע יחולקו כבר במוצאי שבת: 5,000 ירוקים ינסו לדחוף את הקבוצה של רמי הדר להפתעה מול מחזיקת הגביע (ש', 20:10, ספורט 5). בני הרצליה תנסה לנצל את פציעת בן שימול בראשל"צ (18:10, ספורט 5)

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון בין מכבי חיפה למכבי תל אביב

משחקי רבע גמר גביע המדינה ייצאו מחר (שבת) לדרך עם שני משחקים לוהטים. במוקד, תעמוד ההתמודדות ברוממה שם מכבי חיפה תנסה לנקום במכבי תל אביב על התבוסה ב-40 הפרש בליגה, ועל ההפסד הדרמטי בחצי גמר הגביע מאשתקד. המשחק המוקדם יפגיש את בני הרצליה, שנמצאת בכושר נהדר, עם מכבי ראשון לציון ללא אבי בן שימול הפצוע. הרצליה ניצחה את ראשון לציון בשני משחקי הליגה העונה, אך הפסידה לכתומים בשמינית גמר הגביע בעונה שעברה.

שחקן מכבי חיפה חנן קולמן מול שחקן מכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי. קובי אליהו
טיילור רוצ'סטי מול חנן קולמן במשחק הקודם בין הקבוצות/קובי אליהו

מכבי חיפה - מכבי תל אביב (20:10, ספורט 5)

רצף של ארבעה ניצחונות ירוקים, ביניהם ניצחון ענק על הפועל ירושלים בארנה בשמינית גמר גביע המדינה, נעצר ביום שלישי בדרייב אין עם הפסד חוץ להפועל תל אביב. בחיפה סרבו לאשר כי השחקנים חשבו על המשחק הגדול נגד מכבי תל אביב, אבל השחקנים עצמם בשיחות פרטיות הודו כי התבוסה הגדולה ב-40 הפרש בסיבוב הראשון בליגה עוד יושבת להם בראש. בצוות המקצועי יודעים שאם הקבוצה תחזור על היכולת ההגנתית מהפסד הליגה האחרון, הסיכוי לעלות לחצי גמר, ולנקום בצהובים על ההפסד במעמד הזה בעונה שעברה, הוא נמוך מאוד. ההתרגשות במועדון גדולה לקראת המשחק כשההערכות הן שכמעט 5,000 צופים צפויים לגדוש את יציעי רוממה.

"המשחק ביום שבת יהיה קשה ונצטרך לשחק את המשחק הכי טוב שלנו, במיוחד אחרי המשחק הקודם שלנו נגד מכבי תל אביב", אמר וויל גרייבס לקראת המשחק, "אנחנו מצפים למשחק ומתכוננים אליו ב-100 אחוז מאמץ. אנחנו חייבים את כל הירוקים ביציעים שיתנו לנו אקסטרה אנרגיה". רמי הדר הוסיף: "מול קבוצה כמו מכבי תל אביב, צריך לתת את המשחק הכי מדויק והכי אינטנסיבי שאפשר, כדי לנצח ולעלות לחצי הגמר".

אחרי שבוע היסטורי עבור מכבי תל אביב, ששיחקה את משחק הבכורה שלה בשלב הבתים השני של היורוקאפ, ימשיכו הצהובים במסע המשחקים שלהם כשינסו להעפיל לחצי גמר הגביע, בו מחזיקים שש פעמים ברציפות. בקבוצה יצאו עם תחושה לא טובה מהמשחק נגד לובליאנה, בעיקר בשל סיום המשחק בו נתנו לסלובנים לצמצם את ההפרש, ובצוות המקצועי הבהירו לשחקנים כי אם יאפשרו למכבי חיפה לרוץ עליהם, הם עשויים להסתבך במשחק בצורה משמעותית. שחקן המפתח של הצהובים הוא טיילור רוצ'סטי, במיוחד לאור הפציעה של יוגב אוחיון והיכולת החלשה של ג'ורד פראמר. בהפסדי הליגה של מכבי קלע רוצ'סטי רק 6.7 נקודות למשחק, לעומת 12.7 נקודות למשחק בניצחונות. מי שלא ייכלל בסגל למשחק הם אוחיון, דגן יבזורי וארינזה אונואקו.

שחקן מכבי חיפה וויל גרייבס. אדריאן הרבשטיין
רוצה לראות עידוד מאסיבי ברוממה. גרייבס/אדריאן הרבשטיין

בני הרצליה - מכבי ראשון לציון (18:10, ספורט 5)

לפני חודשיים אירחה בני הרצליה את מכבי ראשון לציון עם רצף של שלושה הפסדי ליגה מפתיחת העונה, וידעה שהפסד נוסף, ועוד עונה עלולה ללכת לאבדון. אלא שמאותו משחק, בו הביסו השחקנים של מיקי גורקה את הכתומים, התהפכה התמונה והרצליה ניצחה 10 מ-13 משחקיה האחרונים, עלתה למקום השלישי בטבלה ורחוקה ניצחון אחד מחזרה לחצי גמר גביע המדינה. הקבוצה שזכתה בגביע המדינה ב-1995 יודעת שראשון לציון נחשבת ליריבה עיקשת, ויהיה קשה מאוד לנצח אותם שלוש פעמים בעונה אחת, אחרי שעשו זאת כבר פעמיים. מי שמרגיש בנוח בהרצליה נגד ראשון לציון הוא דרו קרופורד שקולע 22 נקודות בממוצע עם 4 שלשות נגד הכתומים העונה. מורן רוט, שלא שיחק בשני משחקי הקבוצה נגד הכתומים העונה, ירצה לשמור על הרצף הנהדר שיש לקבוצותיו, לא משנה אם הוא משחק או לא, נגד ראשון לציון - 9 ניצחונות מאז עונת 2012/13.

אחרי שני הפסדי ליגה, לבני הרצליה ומכבי קרית גת, חזרה מכבי ראשון לציון לעצמה ביום רביעי עם ניצחון ענק על וילרבאן הצרפתית במסגרת היורופקאפ. הקבוצה של שרון דרוקר קיבלה תפוקה נהדרת ממארק ליונס, שון דאוסון ודריל מונרו, ובעיר היין יודעים שכדי להמשיך במגמה במשחק הקריטי בהרצליה, הם יצטרכו שחזור של היכולת שלהם. בסוף המשחק חש אבי בן שימול בכאבים בברכו, והלילה עבר בדיקת MRI שגילתה כי הוא סובל מקרע קל במיניסקוס, מה שיכריח אותו לעבור ניתוח והוא ייעדר בין שבועיים לשלושה מפעילות. בהעדרו צפוי ניצן חנוכי לתמוך במארק ליונס בעמדת הרכז, כשגם דקות המשחק של גולן גוט אמורות לעלות.

"אנחנו מגיעים למשחק שאין ממנו דרך חזרה נגד קבוצה מצוינת שניצחה אותנו פעמיים", אמר חנוכי לקראת המשחק, "נצטרך להיות במטבנו על מנת להעפיל לשלב הבא. מצפים לדחיפה גדולה מהקל שלנו שייתן לנו אווירה ביתית".

שחקן מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי. מגד גוזני
יודע שאין דרך חזרה. חנוכי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully