וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התוצאות הרעות: ג'ולן לופטגי פוטר מפורטו

האימפריה הפורטוגלית הפתיעה ונפרדה ממאמנה בשנה וחצי האחרונות אחרי שהתרחקה מהפסגה בליגה. לופטגי, שהיה אחראי מרכזי בהגעתו של איקר קסיאס, הואשם באי קידום צעירים

מאמן פורטו  ג'ולן לופטגי. AP
גם שני ניצחונות על מכבי תל אביב לא הספיקו. לופטגי/AP

בצעד מפתיע משהו ולאחר כמה תוצאות רעות, פיטרה הערב (חמישי) פורטו את מאמנה הספרדי ג'ולן לופטגי, שהדריך את המועדון בשנה וחצי האחרונות.

לופטגי מונה רשמית לתפקיד מאמן פורטו במאי 2014, כשנה לאחר שהוביל את נבחרת ספרד לזכייה באליפות אירופה לנבחרות צעירות, שנערכה בישראל. בעונה שעברה, הראשונה שלו בקבוצה, הוא הוביל את פורטו עד לרבע גמר ליגת האלופות, אולם לאחר ניצחון ביתי 1:3 על באיירן מינכן במשחק הראשון שם, הקבוצה הובסה 6:1 בגומלין, באחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה באירופה. בליגה פורטו סיימה רק שנייה ובגביע הודחה בחצי הגמר.

גם השנה התוצאות לא ממש השתפרו. בליגת האלופות, פורטו עפה כבר בשלב הבתים, כאשר למרות צמד ניצחונות על מכבי תל אביב, היא נותרה ברגע האחרון מאחורי צ'לסי ודינמו קייב ועברה לליגה האירופית. גם בליגה המצב לא מזהיר, בעיקר לא לאחרונה, כאשר לאחר 16 מחזורים הקבוצה רק במקום השלישי, מרחק ארבע נקודות מהמוליכה ספורטינג ליסבון.

שוער פורטו איקר קסיאס. ברני ארדוב
מה זה אומר לגביו? קסיאס/ברני ארדוב

באמצע השבוע שעבר הפסידה פורטו 3:1 בבית מול מאריטימו החלשה בגביע הליגה ולאחר מכן ספגה הפסד 2:0 בחוץ נגד ספורטינג, מה שהיה הפסד הליגה הראשון שלה מזה כמעט שנה. הרצף השלילי נמשך אתמול, עם 1:1 ביתי נגד ריו אבה.

לאחר המשחק מול ספורטינג, לופטגי תקף את התקשורת במסיבת עיתונאים סוערת במיוחד, אולם למרות ההפסד ההוא והתיקו המאכזב מול ריו אבה, בו הקבוצה בעטה 18 פעמים לשער אך כבשה רק פעם אחת, בפורטו תיכננו להשאירו לפחות לעוד משחק אחד והוא אף העביר הבוקר אימון, אולם בשעות הערב שינו בקבוצה את דעתם והחליטו לפטר את המאמן, שמסיים את דרכו עם 70.67 אחוזי הצלחה.

בפורטו טענו כי ההתקפה של הקבוצה תקועה תחת הדרכתו של לופטגי וכי שחקנים צעירים לא מתקדמים, בניגוד למסורת ארוכת השנים של המועדון. כעת יהיה מעניין לראות מה יקרה עם השוער הספרדי האגדי איקר קסיאס, שבקיץ החולף הגיע לפורטו בעיקר בשל השכנועים של בן ארצו לופטגי, שוער עבר בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully