וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל באיום סרק: "אוהדים ללא חולצות יועמדו לדין"

הנהלת האיגוד קיבלה את בקשת היועצת המשפטית רונית אמיר יניב לאסור על האוהדים לחשוף את פלג גופם העליון במהלך משחקים, ולהטיל את האחריות על הקהל במקום על הקבוצות. עם זאת, דרך האכיפה המוצעת - העמדות לדין וקנסות - אינה חוקית או מעשית

אוהדי הפועל ירושלים. מור שאולי
אוהד הפועל ירושלים בלי חולצה/מור שאולי

הנהלת איגוד הכדורסל אישרה היום (חמישי) בישיבתה שינוי תקנוני לפיו ייאסר על הורדת חולצות במגרשי כדורסל. לוואלה ספורט נודע כי היועצת המשפטית של האיגוד, עו"ד רונית אמיר יניב, מבקשת למגר את התופעה מהיציעים, ושואפת לזמן אוהדים לבית הדין אם יעברו על האיסור. עם זאת, אין לה כל סמכות חוקית לעשות כך.

הצעתה של אמיר יניב גורסת כי אוהדים שיורידו את חולצותיהם יישאו באחריות לעבירה התקנונית, ולא הקבוצות שאותן הם מעודדים. ההחלטה מתבססת על הסמכות שלקח לעצמו האיגוד בשנה שעברה להוסיף את האוהדים כישות בעלת אחריות אישית למעשיה, מרגע שרכשו כרטיס.

האיגוד לא קבע מנגון להעברת שמות האוהדים לבית הדין, או דרך להתמודד עם מצב שבו מאות אוהדים יחשפו את פלג גופם העליון, וממילא אין לו כל אפשרות לחייב אוהדים, כיחידים וכקבוצה, לעמוד לדין, לא כל שכן לשפוט, לקנוס ואף להרחיק אותם. מטלה זו שייכת לרשויות אכיפת החוק המוסמכות כגון משטרת ישראל ומערכת בתי המשפט, ואלה אינן מטריחות עצמן לעיסוק במעשים שאינם מהווים עבירה על חוקי המדינה.

בתקופה האחרונה החלה מחאה של מספר ארגוני אוהדים כנגד ההחלטה, וייתכן כי יפנו לבית משפט כדי שיתערב בנוגע לתוספת לתקנון. כאשר אוהדים רוכשים כרטיס למשחקים המתנהלים תחת המסגרת הארגונית של איגוד הכדורסל, הם מביעים הסכמה לתנאים המפורטים על גבו - אך אין זה אומר כי מדובר בחוזה משפטי מחייב, שעלול לגרור סנקציות כספיות. בית המשפט כבר הקשה בעבר על מועדוני כדורגל שביקשו להרחיק על דעת עצמם אוהדים מתחומי משחקיהם בעקבות עבירות משמעת, אף אם סיבכו את המועדונים והביאו להעמדתם לדין על ידי ההתאחדות לכדורגל.

בנוסף החליטה ההנהלה לקבל את הצעתו של המגשר עו"ד אלכס הרטמן, בנושא שבין איגוד הכודרסל למנהלת ליגת העל לגברים לפיה האיגוד יקבל תמורת המחאת הזכויות לניהול הליגה סכום קבוע של מיליון שקלים לעונה. בנוסף בעונה בה הכנסות המנהלת יעלו על 10 מיליון שקלים, המנהלת תעביר לאיגוד 5 אחוזים מכל הכנסותיה שעולות על 10 מיליון שקלים. האיגוד החליט שתוך שבועיים יקבע בורר כדי לדון בטענות נוספות של המנהלת וזאת במטרה שיקבל את החלטתו תוך שבועיים נוספים.

בנוסף עלה לדיון נושא המצב הכלכלי הלא טוב של מנהלת ליגת העל לנשים ושל קבוצות הליגה שמתקשות לשלם את המשכורות. הנהלת האיגוד החליטה להעניק הלוואה למנהלת על סף 800 אלף שקלים כדי לנסות ולהבריא את המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully