וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משני הצדדים של התיקו: אורן יוסיפוביץ על מכבי חיפה - באר שבע

באר שבע איבדה גובה במרוץ האליפות, אבל דווקא עבורה ה-1:1 בחיפה טוב יותר, בזמן שהירוקים איבדו את פלט ואוברניאק לגביע. אורן יוסיפוביץ על משחק שהבהיר כמה מליקסון חסר ושהאדומים לא עמוקים כמו שחשבנו. אבל הכי טוב לתקן בזמן ריצה של 32 נקודות מ-36 אפשריות, לא?

one

ועדת ביקורת

הכי טוב: טוני וואקמה / יוסי בניון

פחות טוב: אלירן עטר

ציוץ המשחק:

מעשה שהיה, כך היה

"חבל על התוצאה היום", רועי גורדנה תקע את המבט בשולחן הדוברים שבחדר התקשורת. "אני מאוכזב מהתוצאה", המשיך ברק בכר את אותו הקו. "עשינו סדרה יפה של (5) ניצחונות, ורצינו לעשות עוד היסטוריה. ניצחון שישי ברצף, ניצחון חוץ ראשון מולם ב-19 שנה, ניצחון ראשון בסמי עופר - היו לנו הרבה פרות קדושות לשחוט, ולא הצלחנו. אני מאוכזב מהתוצאה", חזר, "אבל מעודד מהקבוצה".

בדרך כלל כאן נדלקת נורת הקלישאה, אבל אם יש מאמן שמתחמק מהקלישאות זה ברק בכר. אחרי משחק, בתוך עשר שניות של ראיון, אתה קולט אם התוצאה טובה לו או רעה. הפעם זה היה קצת אמביוולנטי, אבל בכר יכול להירגע - בסך הכול, התיקו 1:1 מול מכבי חיפה זו תוצאה טובה. נכון, איבוד נקודות של מובילה אף פעם לא אמור להתקבל באושר, אבל כשמסתכלים על המכלול, התוצאה הזו עשתה לבאר שבע הרבה יותר תועלת מאשר נזק.

מכבי חיפה של העונה היא לא קבוצה שאמורה לפנצ'ר ציפיות של אלופה, אבל היא עדיין הדייט השלישי הכי קשה בלו"ז (1. מכבי, 2. בית"ר). הפועל באר שבע הגיעה לחיפה, ופיגרה מוקדם. הקהל הביתי דחף אז בעוז, ואם ג'אבר עטאא לא מחמיץ בדקה ה-15, אנחנו מדברים היום על אפקט פטר בוס ואיזה תותח ההולנדי הזה - מכבי תל אביב במקום הראשון מבלי שהדריך משחק אחד. ואז, אחרי השער היפה של גליינור פלט (כמה אידיוטי היה לפקפק במקצועיותו בגלל שהות קצרה בשער 5), האדומים הראו אופי וחזרו. לפי המחצית השנייה, הם היו צריכים גם לנצח.

באר שבע איבדה שתי נקודות, אבל אף אחד לא חושב שהנגב ירוץ לעונה מושלמת, ואם מ-12 המשחקים האחרונים החבורה של בכר קטפה 32 נקודות (89%), אז המצב סביר פלוס. במיוחד שמסתכלים על המשך הלו"ז. משחק חוץ מאתגר אחד - מכבי פתח תקוה. משחק בית קשה אחד - בית"ר ירושלים. השאר? הפועל תל אביב בבלומפילד, נתניה בבית, הפועל חיפה בסמי, בני יהודה בטרנר, בכפר סבא ונגד סכנין. על הנייר, באר שבע צריכה להגיע לפלייאוף מהמקום הראשון.

עוד באותו נושא

שחקנים בבאר שבע: "הוכתרנו מוקדם מדי". קשר ממדגסקר ברשימות

לכתבה המלאה
בן שהר שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא עמוקים כמו שחשבו. בן שהר/ברני ארדוב

כך שהמשחק הזה הוא בדיוק מה שהם היו צריכים. מצד אחד, הנזק לא עצום והם עברו מבחן אופי. מצד שני, יש פה מן סטירת התעוררות בואכה חלון ההעברות של ינואר.

אתמול הוכח עד כמה המהפך האישי של מאור מליקסון העונה הוא משמעותי. בעונה שעברה, כשהוא היה בטופ המאכזבים, באר שבע היתה דו ממדית, שחור-לבן, פשוטה מדי ועל כן דלה מדי. העונה מליקסון הוא התלת ממד, הוא הצבע, הוא הסיבוך שמעשיר את המשחק. הוא האי סדר שאי אפשר להתכונן אליו. בוזגלו חזר בזנבג, ברדה בעונה הישראלית הטובה בקריירה, וואקמה זה טנק וראדי החוליה שחסרה בפאזל, אבל במליקסון יש משהו שבכל האחרים אין. אתמול בחיפה, הוא היה חסר מאוד. לא רק בגללו, התיקו הזה הבהיר לראשי באר שבע - אנחנו לא עמוקים כמו שחשבנו.

כי באר שבע רחוקה פציעה אחת של מליקסון (הפציע מאוד) משבלוניות.

וחתונה אחת של אוגו ממרכז שדה רך מדי.

וצלע כואבת אחת של סוארס מהגנה שברירית מדי (יש שיטענו שברירית גם ככה).

בבאר שבע צריכים להסתכל על ינואר 2013 של מכבי ולחשוב בהתאם. זה חלון שצריך להפוך את באר שבע מקבוצה עמוקה על הנייר לקבוצה עמוקה באמת. אם בבאר שבע יתנהגו בשבוע הקרוב כאילו מליקסון תמיד פצוע, כאילו אוגו תמיד שובר כוס - זה עוד יהיה שווה להם צלחת. הרבה יותר משתי נקודות שהלכו לעזאזל בלילה קריר בחיפה.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול אובידיו הובאן שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
המפסידים בתיקו הזה. יוסי בניון/ברני ארדוב

דווקא מכבי חיפה, שהעבירה מחצית ראשונה נהדרת - מהטובות שלה באיצטדיון הזה אם לא הטובה שבהן - הפסידה בתיקו הזה. היא הפסידה כי היא לא נמדדת בספירת הנקודות שמהותית מאוד במרוץ לאליפות או בהישרדות בליגה. היא הפסידה כוח אדם חשוב לקראת המשחק היוקרתי בבלומפילד נגד מכבי תל אביב (פלט, דגני) וה-המשחק בסיבוב ח' של הגביע, מול בית"ר ירושלים (פלט, אוברניאק).

רוני לוי עשה אתמול הרבה כושר על הקווים. לאחר כל החלטת שיפוט גבולית הרים את ידיו באוויר. לאחר המשחק, והשרירים כמעט בוקעים את החולצה הלבנה, הוא מיקד את קובלנותיו באדום של גליינור פלט. משיחה עם איש משרוקית זו שריקה שיכולה להתקבל בכל מני צבעים, אבל רחמים על המאמן וחלוצו. פלט סופר כבר הרחקה שנייה, ובטוטאל, הוא צפוי להחמיץ חמישה משחקים על אותם אדומים. על כך הרחמים, שכן העבירה נראית חמורה, אבל בשל ההרשעה הקודמת של פלט, ההשלכה תהיה הרבה יותר חמורה.

"תמיד אומרים שהסטטיסטיקה מתיישרת", אמר לוי על מספר האדומים הגרנדיוזי של חיפה העונה, "אבל בכמות שזה קורה אצלנו, אני לא רואה אותה מתיישרת אי פעם".

אז פלט האומלל לא ישחק בשני משחקי בלוקבאסטר, ואם דודו גורש היה חושב מהר, הוא היה קם מיד אחרי הזפטת-רגל. "אני בסדר, הוא לא נגע בי", היה יורה לעבר מנשה משיח ועוזריו, מתחנן שיניחו להולנדי הענק לנפשו. אם היה חושב מהר, היה מבין שלגליינור יש עוד שלוש דקות נגדו, אבל 90 דקות נגד היריבה שלו. במצב הנוכחי, בלי הנשק העיקרי של הירוקים (אלירן עטר, זמנית, נושל מהכתר), הסיכויים לפנצ'ר את הגלגל הצהוב ביום ראשון ירדו משמעותית.

למזלו של גורש, המשחק הבא שלו הוא מול האקסית מעכו. עם כל הכבוד לעקיצה מהסיבוב הראשון, בלי ארבעה שחקנים ובלי יתרון הביתיות, זה עלול להיגמר רע מאוד עבור ההוכנבוימים.

מאוד מאוד.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully