וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלישי בליגת העל: מכבי חיפה מגיעה לדרייב אין, אלישי כדיר חוזר

4.1.2016 / 15:57

הקבוצה של רמי הדר תנסה להגדיל את רצף הניצחונות שלה לחמישה כתפגוש את הפועל תל אביב בחוץ (21:00, ספורט 5). מכבי אשדוד תארח את הפועל חולון, בני הרצליה את נס ציונה, והפועל אילת תארח את עירוני נהריה (19:00, ספורט 5)

one

בווידאו: הניצחון של מכבי חיפה על הפועל אילת

משחקי המחזור ה-14 בליגת העל יגיעו מחר (שלישי) לסיומם עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד המשחקים תעמוד ההתמודדות בין הפועל תל אביב, שעצרה את רצף ההפסדים שלה, למכבי חיפה הלוהטת של רמי הדר (64:70 לחיפה ברוממה בסיבוב הראשון). מכבי אשדוד/באר טוביה לא רשמה יותר מדי ניצחונות בתקופה האחרונה ויודעת כי המשחק נגד הפועל חולון, האחרונה בטבלה, קריטי לשני המועדונים (67:76 לחולון בביתה בסיבוב הראשון). בני הרצליה יכולה לעלות באופן זמני למקום השלישי בטבלה אם תנצח בביתה את עירוני נס ציונה, שהובסה בשבוע שעבר נגד הפועל ירושלים (86:98 לנס ציונה בביתה בסיבוב הראשון). דיאנדרה קיין יערוך את הופעת הבכורה שלו בהפועל אילת שתפגוש את עירוני נהריה הלא יציבה של אריק אלפסי (84:86 לנהריה בעין שרה בסיבוב הראשון).

מאמן מכבי חיפה רמי הדר. קובי אליהו
מתכונן למשחק גדול. הדר/קובי אליהו

הפועל תל אביב - מכבי חיפה (21:00, ספורט 5)

הפועל תל אביב קטעה רצף של שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים כשגברה על עירוני נהריה ביום שבת וביום בהיר חזרו האדומים לראות את הפלייאוף. למרות הניצחון בנהריה, במועדון לא היו מרוצים מהיכולת של השחקנים, שקלעו רק 71 נקודות באחוזים לא טובים, וייחסו חלק גדול מהניצחון ליכולת החלשה של היריבה הביתית. בהפועל סימנו את המשחק נגד מכבי חיפה ככזה שיכול להחזיר אותם למאבקים על הפלייאוף, בעוד הפסד ישלח אותם חזק אל תחתית הטבלה. רוברט רות'בארט, שבשבועות האחרונים לא מצא את עצמו תחת שרון אברהמי, רשם את אחד ממשחקיו הטובים בתקופה האחרונה עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים נגד נהריה, בעוד רביב לימונד היה חלש מעוד עם 5 נקודות ב-2 מ-6 מהשדה. טיילור באטל יזכה למנוחה החל מאחרי המשחק ולמשך תקופה של בין שבועיים לשלושה שבועות.

העובדה כי מכבי חיפה לא שיחקה במחזור אמצע השבוע נגד מכבי קרית גת מעט השכיח את התקופה הנהדרת של שחקניו של רמי הדר, שניצחו בשלושת מחזורי הליגה האחרונים, כולל שני ניצחונות ב-18 ו-19 הפרש, והדיחו בשמינית גמר גביע המדינה את הפועל ירושלים. בחיפה התוכננו בשבוע האחרון בצורה אינטנסיבית לקראת שני המשחקים נגד היריבות מתל אביב שמחכים להם השבוע - נגד הפועל בדרייב אין, ונגד מכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה ברוממה ביום שבת. במועדון שמים דגש על המשחק ההגנתי, זה שהוביל אותם לספוג 61 נקודות בשני משחקי הליגה האחרונים, ויודעים שאם יצליחו להגביל את היריבה האדומה לפחות מ-70 נקודות, יהיו בעמדת זינוק נהדרת לניצחון.

מכבי אשדוד/באר טוביה - הפועל חולון (19:20, פריצות בספורט 5)

מכבי אשדוד הייתה אחת הקבוצות המפתיעות של הסיבוב הראשון כשהצליחה לייצר רצף של חמישה ניצחונות באמצע הסיבוב ולסיים בחלק העליון של הטבלה. בשבועות האחרונים חזרו השחקנים של צביקה שרף ליכולת איתה פתחו את העונה, ורשמו חמישה הפסדים בשבעה משחקים, כשרק ניצחון ליגה על הפועל ירושלים וניצחון לא קל בגביע על הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית גרמו למאמן הותיק לחייך. באשדוד מודעים לירידה של השחקנים ביכולת, בעיקר בצד ההגנתי, ובמהלך הימים מאז הפסד החוץ באילת ניסו לחדד את צורת ההגנה אותה דורש המאמן, כדי להמנע מחזרה לקרבות התחתית. אור סולומון, שנעדר מהמשחק נגד אילת בשל פציעה בכף הרגל, צפוי לחזור לסגל.

תשעה הפסדים בעשרה משחקים, מתוכם חמישה הפסדים רצופים, מותירים את הפועל חולון במקום האחרון בטבלה, כשהניצחון אמש של מכבי קרית גת על מכבי ראשון לציון הלחיץ עוד יותר את המערכת הסגולה. בחולון פעלו מאז ההפסד למכבי תל אביב ביום חמישי כדי להמשיך ולחזק את הסגל, כשעיקר המאמצים הופנו על מנת לצרף את או די אנוסיקה, הסנטר המצטיין ששיחק העונה בא.א.ק אתונה, אך מלך הריבאונדים לשעבר במכללות לא החזיר תשובה בזמן לסגולים, שכעת בוחנים אפשרויות נוספות כדי להחליף את ג'רמיס סמית' ששבר את ידו וייעדר בשבועות הקרובים. בקבוצה אף מנסים לצרף את אדם אריאל מברמרהאבן, כשהשחקן הביע נכונות להגיע. בחולון יודעים שהפסדים לאשדוד ולראשון לציון במשחק ההשלמה בשבוע הבא יכניסו את הסגולים לבור ממנו יהיה קשה לצאת.

מאמן מכבי אשדוד צביקה שרף. ברני ארדוב
רוצה לחזור ליכולת מהסיבוב הראשון. צביקה שרף/ברני ארדוב

בני הרצליה - עירוני נס ציונה (19:15, פריצות בספורט 5)

התקופה הנהדרת של בני הרצליה המשיכה גם בסוף השבוע האחרון כשהקבוצה של מיקי גורקה, נטולת מורן רוט הפצוע, הצליחה לגבור על מכבי ראשון לציון בחוץ, ורשמה את ניצחונה התשיעי ב-12 המשחקים האחרונים. בהרצליה מרוצים בעיקר מהאופי שהפגינו השחקנים, שלא נשברו גם כשאיבדו יתרון דו ספרתי, ומקווים להמשיך במגמה הזאת גם במשחק החשוב נגד נס ציונה. עיקר המחמאות הגיעו לאבירם זליקוביץ', שהתאושש מפציעה בקרסול שהשביתה אותו נגד מכבי תל אביב, ותרם 17 נקודות במשחק משכנע. רוט, שסובל מפציעה בכף הרגל שמעכבת אותו מזה זמן רב, צפוי לחזור לסגל נגד נס ציונה, בה שיחק אשתקד.

דווקא אחרי שהיה נדמה כי עירוני נס ציונה יוצאת לדרך חדשה, כשגם הגרלת רבע גמר גביע המדינה האירה לה פנים, חטפו הכתומים את התבוסה הקשה ביותר שלהם העונה, כשהפסידו ב-32 הפרש להפועל ירושלים. בנס ציונה לקחו את ההפסד בצורה קשה, וכבר יום לאחר המשחק ערך המאמן עופר ברקוביץ' אימון לא קל כדי להבהיר לשחקנים שתצוגות כאלה לא יתקבלו בשקט. בינתיים בנס ציונה החליטו שלא להחתים את הגארד האמריקאי מלקולם לי, שנבחן במועדון בשבועיים האחרונים, וקמרון ג'ונס, שבתקופה בה שהה לי בארץ הציג את יכולותיו הטובות ביותר, יקבל הזדמנות נוספת. בקבוצה יודעים שכדי לנצח את בני הרצליה בפעם השנייה העונה עליהם לשלוט בקצב המשחק, לשפר את האחוזים מהשדה ולמנוע מהרצליה נקודות קלות במגרש הפתוח.

"היה לנו משחק רע מאוד ביום חמישי נגד ירושלים דווקא בתקופה שדברים התחילו להתחבר לנו טוב יותר", אמר פקוואן אדווין לקראת המשחק, "מצפה לנו משחק נגד קבוצה טובה מאוד שנמצאת במומנטום חיובי ואני מקווה שנגד הרצליה נדע לעשות את הדברים טוב יותר כמו בשבוע שלפני ירושלים".

מאמן בני הרצליה מיקי גורקה. ברני ארדוב
רוצה להמשיך ביכולת הטובה. גורקה/ברני ארדוב

הפועל אילת - עירוני נהריה (19:00, ספורט 5)

חודש אחרי שעודד קטש הביע מורת רוח מהיכולת של הסגל שלו ודרש לבצע שינוי, השכילה הפועל אילת לעשות זאת, ולמשחק נגד עירוני נהריה היא תגיע לראשונה עם סגל שונה מזה שפתח את העונה. אחרי הניצחון הקשה על מכבי אשדוד ביום חמישי שחררו התכולים את קווין פאלמר למכבי ראשון לציון ולקחו במקומו את דיאנדרה קיין שנחת אתמול בישראל וערך היום את אימון הבכורה שלו. באילת מעריכים כי קיין ייכנס לעניינים יותר במהלך פגרת הגביע שתתקיים לאחר המשחק הקרוב, אך מקווים לראות ממנו כבר תוצרת נגד נהריה. מי שהציג את משחקו הטוב ביותר נגד אשדוד, ובקבוצה מקווים כי מדובר בסימן להמשך, הוא קאליף ווייאט, אחד המאכזבים הגדולים של אילת העונה. אלישי כדיר צפוי לחזור לסגל לראשונה אחרי חודש, בעוד עמית בן שמחון ייעדר בשל פציעה בכף היד.

בעירוני נהריה קיוו כי הניצחון על מכבי אשדוד בשבוע שעבר יחזיר אותם לכיוון הצמרת, אך אז הגיע המשחק נגד הפועל תל אביב ביום שבת, והשחקנים של אריק אלפסי שוב נראו רע, ורשמו את הפסדם החמישי בשישה משחקים. בנהריה שוקלים לבצע שינוי בסגל, כשהשינוי הראשון, צירופו של אורי קוקיה, ייצא לפועל רק לאחר פגרת הגביע. מי שלא נמצא בעניינים בתקופה האחרונה הוא גילברט בראון, שנפצע בפניו בהפסד הגביע לבני הרצליה, וחזר לסגל ביום שבת האחרון, אך בשל מתיחה בשריר הוגבל ל-3 דקות בלבד. נהריה תצטרך לקבל תפוקה גדולה יותר מהישראלים שלה, ובעיקר מניב ברקוביץ', שרשם את משחקו החלש העונה עם 4 נקודות נגד הפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully