וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרת איכות: בקארי סאניה לא הגיע למנצ'סטר סיטי כדי להתעשר

3.1.2016 / 11:00

אחרי עונה מסתכלת על הספסל, מוכיח המגן הצרפתי שהמעבר מארסנל למנצ'סטר סיטי ממש לא נבע משיקולים כספיים. על הרצון לחגוג אליפות ראשונה בחייו על חשבון האקסית, והבישול הקריטי לקון אגוארו מול ווטפורד

one

בווידאו: מנצ'סטר סיטי מנצחת 1:2 את ווטפורד

"אני חושב שבקארי סאניה ראוי להערכה עצומה על כל מה שהוא עשה עבורנו העונה", אמר ג'ו הארט אחרי ה-1:2 אמש (שבת) על ווטפורד, והזכיר את הדהירה של המגן הימני לאורך האגף בדקה ה-84 ואת ההגבהה המושלמת לראשו של קון אגוארו, שהשלים מהפך מהיר והחזיר את מנצ'סטר סיטי חזק לתמונת המאבק על התואר. הכושר הפיזי הפנומנלי הזה הוא לא דבר של מה בכך עבור שחקן שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-33. שבחים מפיו של השוער לעברו של סאניה מצאו חן בעיני אוהדי סיטי, שלומדים לאהוב את הצרפתי יותר ויותר עם כל שבוע שחולף. אתמול הייתה תרומתו קריטית לכך שסיטי שברה רצף של שישה משחקי חוץ בפרמייר-ליג ללא ניצחון, וגם העיתונאים הסקפטיים ביותר הודו בכך.

אוהדי ארסנל דווקא לא מסמפטים את סאניה. כאשר סיטי התארחה באצטדיון האמירויות והפסידה לתותחנים 2:1, רבים ביציעים שרקו בוז לצרפתי אותו הם מחשיבים לסוג של בוגד. הרי סאניה הלך בקיץ 2014 בעקבותיהם של עמנואל אדבאיור וסמיר נאסרי, סירב להאריך את חוזהו בארסנל ועזב בתום שבע שנים בהעברה חופשית אשר אפשרה לו לזכות בשכר נאה באיתיחאד. אלא שמעריציו לשעבר שמאשימים אותו בבחירה בכסף על פני נאמנות לא ממש צודקים.

בקארי סאניה, מנצ'סטר סיטי. GettyImages
לא הכסף, התארים. סאניה/GettyImages

ונגר לא התגעגע

בניגוד מוחלט לאדבאיור ונאסרי, סאניה הסביר את העדפתו במניעים ספורטיביים נטו. כאשר האשים אותו ארסן ונגר בהתנהלות לא הולמת ב-2014, פצח סאניה בקמפיין לטיהור שמו. "כיבדתי את החוזה שלי במשך שש שנים ולא ביקשתי דבר. תראו לי עוד מישהו שמשחק שש שנים עם אותו חוזה ולא משפר אותו. הפרידה הייתה לי קשה רגשית, אבל לפחות זכיתי בגביע במשחק האחרון בארסנל, ולא עזבתי בידיים ריקות", הוא אמר וטען שבחר בסיטי על מנת להתמודד על האליפות.

בעונה שעברה נדמה היה כי הבחירה של סאניה התבררה כאומללה מכל הבחינות. ארסנל הסתדרה מצוין בלעדיו – היא רכשה מניוקאסל את מתיו דבושי שהועדף על פני סאניה בהרכב צרפת במונדיאל, וכאשר הצרפתי נפצע, פרץ לבמה הגדולה הקטור ביירין הצעיר, שעשוי להפוך למגן הימני הקבוע של התותחנים לשנים ארוכות.

ואולי זה שוב לא הלך לתותחנים בקרב על המקום הראשון, אבל לפחות הם שמרו על הגביע. לעומת זאת, מנצ'סטר סיטי סיימה את העונה בידיים ריקות, וסאניה בכל מקרה הביט בעצב במרחש מהספסל, כי פאבלו סבאלטה שמר היטב על מקומו. הוא פתח בהרכב רק שמונה פעמים בפרמייר-ליג, ושותף ב-17 משחקים בלבד בכל המסגרות. רבים מיהרו להספיד אותו, ורק חשבון הבנק שלו הרגיש מצוין.

ארסן ונגר מאמן ארסנל. GettyImages
לא כמו נאסרי ואדבאריו. ונגר שכח מהר/GettyImages

מחמאות מאגוארו ונאבאס

והנה לכם התפנית הגדולה. סבאלטה סובל העונה מפציעות חוזרות ונשנות בברכו, והמנג'ר מנואל פלגריני נאלץ לתת אשראי לסאניה. הצרפתי לקח את ההזדמנות בשתי הידיים, ובחודשים האחרונים הוא לא רק משחק יותר מרוב השחקנים האחרים בסגל, אלא גם מפגין את היכולת היציבה ביותר. הרכש היקר ניקולאס אוטמנדי סופג לא פעם ביקורת על מחדליו במרכז הרחבה, שלא לדבר על אליקים מנגאלה, וגם אלכסנדר קולארוב הוא לא בדיוק מופת בכל הקשור למשימות הגנתיות. סאניה הוא נקודת האור הבולטת במערך האחורי של סיטי, והוא תורם רבות גם בהצטרפות להתקפות. יעיד על כך הבישול לראחים סטרלינג במפגש הראשון מול ווטפורד באוגוסט, וגם באצטדיון האמירויות סיפק הצרפתי את המסירה לשער המצמק המרהיב של יאיא טורה, גם אם זה לא הספיק.

לאוהדי ארסנל לא נעים להפנים זאת, אך סאניה הפך לדמות דומיננטית גם בחדר ההלבשה. חבריו אוהבים אותו ומעריכים מאוד את כישוריו. זה לא מקרי שקון אגוארו וחסוס נאבאס הצביעו, במידה מסוימת של הומור, על הצרפתי כשחקן הטכני ביותר בקבוצה כאשר נשאלו על כך בסרטון של הבדרן סופיאן טוזאני. אתם מוזמנים לצפות בביצועים, למרות שליכולת המופלאה להחזיק את הכדור על הראש אין ערך ממשי במשחק אמיתי.

שיעורים פרטיים למנגאלה

סאניה גם מרגיש צורך לעזור לחבריו, וביקש להתאזר בסבלנות לפני שחותכים את מנגאלה לגזרים. "הוא עובד קשה מאוד. אני נשאר איתו אחרי אימונים, ואנחנו עובדים על המיקום ועל השליטה בכדור. הוא רוצה להשתפר, ואנחנו מנתחים את הכל ביחד. לא קל להתמודד עם ביקורת, במיוחד כאשר המועדון משלם עבורך הרבה כסף, אבל הוא עוד יוכיח את עצמו. לכולם מותר לטעות, במיוחד בתקופת ההסתגלות לליגה חדשה. הוא יהיה בלם נהדר". השיעורים הפרטיים האלה מדגישים את המחויבות של המגן לקבוצה. בניגוד לדעה הרווחת אשתקד, הוא לא הגיע רק כדי להתעשר, אלא כדי לזכות בתארים ולסייע לכל מי שסביבו לעשות זאת.

זה לא אומר שסאניה חף מטעויות. אחרי ההפסד בסטוק, האשים אותו ג'יימי קראגר בעצלנות, והצרפתי הודה כי היה עייף. הוא נשאר לאחר מכן על הספסל במשחק מול מנשנגלדבאך בליגת האלופות, והסביר: "הייתי זקוק למנוחה כי שיחקתי המון העונה. צריך לחשוב על הקבוצה, ולא הייתי בכושר טוב מספיק כדי להיות על המגרש. אני מקווה לשוב במלוא המרץ למשחק הבא". וכך אכן היה. בכל המשחקים מאז השלים סאניה 90 דקות ולא הפסיק לשרוף את השטחים לאורך האגף. היציאה המהירה למתפרצת אתמול בדרך לשער היקר רק חידדה את הנקודה.

שחקן לסטר סיטי, ריאד מחרז, מול שחקן מנצ'סטר סיטי, בקארי סאניה. GettyImages
משקיע מעבר לשעות האימונים. סאניה מול מאחרז/GettyImages

הרגעים הטובים עוד לפניו?

אז 2016 החלה ברגל ימין מבחינת סאניה, תרתי משמע, וזו עשויה להיות שנה חשובה מאוד בקריירה שלו. פציעתו של דבושי החזירה אותו להרכב הנבחרת של דידייה דשאן, והוא צפוי למלא תפקיד חשוב מאוד בקיץ באליפות אירופה על אדמת מולדתו. עוד קודם לכן, הוא משתוקק לזכות באליפות אנגליה לראשונה בחייו, וזה עשוי להיות מאבק מרגש במיוחד מבחינתו.

על פניו, קיים סיכוי סביר כי הקרב על הכתר יהיה בין סיטי לארסנל עד למחזורים האחרונים של העונה. עבור סאניה, שהצהיר אחרי ההפסד לתותחנים כי מדובר בתוצאה "קשה לעיכול", לא יכול להיות מצב פיקנטי יותר. הוא עשוי לשמש דמות מפתח במאבק נגד האקסית המיתולוגית, כדי להוכיח לעצמו ולכולם כי ההחלטה שקיבל בקיץ 2014 אכן הייתה מוצדקת ונכונה מבחינה מקצועית. כדי להגשים את החלום, הוא יצטרך להקדים את המנג'ר שהביא אותו לפרמייר-ליג מאוקזר וטיפח את כישוריו. מי יודע, אולי דווקא שתי הנקודות שהביא סאניה לסיטי במו רגליו נגד ווטפורד אתמול, יחרצו בסיום העונה את גורל האליפות לטובת התכולים ויהרסו את השאיפות של ונגר להשלים שני עשורים על ספסל התותחנים בטעם טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully