וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "זה לא משחק של טקטיקה". טבק: "צריך להיות מאוד דרוכים"

מאמן ירושלים סימן את נקודות המפתח למשחק מול מכבי תל אביב (א', 21:05, ערוץ 1): "צריך להיות זהירים ולא לתת לכישרון שלהם לבוא לידי ביטוי". טבק: "רוצה להעלות את רמת האינטנסיביות"

יוסי ציפקיס

המשחק הגדול של הכדורסל הישראלי, בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב, ייערך מחר (ראשון, 21:05, ערוץ 11. שופטים: עומר אסתרון, דוד רומנו ועמית בלק). במשחק שנערך בין הקבוצות בסיבוב הראשון ניצחה ירושלים ביד אליהו 82:89, אחרי שכבר הוליכה ב-24 נקודות הפרש במחצית. דונטה סמית' הוביל אז קלעי האדומים עם 17 נקודות, סילבן לנדסברג בלט במכבי עם 22 משלו. שתי הקבוצות נפגשו 108 פעמים בעונה הסדירה כשהמאזן עומד על 18:90 לטובת הצהובים, שניצחו ב-40 מ-52 המשחקים בעונה הסדירה שנערכו בירושלים. אלא שהפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו בעונה הסדירה בארנה, נגמרה ב-63:93 ענק של האדומים.

הפועל ירושלים מגיעה למשחק מהמקום הראשון בטבלה אחרי שניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה ועצרה את המשבר הקטן אליו נקלעה. האדומים התפוצצו על חשבון עירוני נס ציונה החלשה, עם הצגה של ג'וש דאנקן וליאור אליהו ומגיעים במצב רוח מרומם. למרות היכולת הטובה, בירושלים יודעים כי לרוב אין קשר בין הכושר איתו הם מגיעים למפגש מול מכבי תל אביב לבין המשחק עצמו ולמאמן דני פרנקו ברור שרק בעזרת אינטנסיביות ואגרסיביות לאורך כל שלבי המשחק יספיקו. בירושלים יחסר דיאור פישר שנסע לארצות הברית בשל מות אביו. טוני גפני, שסחב פציעה בכף הרגל, ישחק.

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דונטה סמית' מול גיא פניני במשחק הראשון/ברני ארדוב

הקבוצה תעלה עם סרטים שחורים לאור אירועי אמש בתל אביב, תוותר על הצגת השחקנים המסורתית ותקיים דקת דומייה לזכרו של שמואל בן הלל, חבר עמותת הנוער של המועדון, שנרצח לפני כחודש וחצי בפיגוע דעאש במאלי. טקס לזכרו של אוהד הקבוצה אלון בקל, שנהרג בפיגוע אתמול בתל אביב, ייערך לאחר השבעה ביחד עם המשפחה.

"בטווח של פחות מ-72 ממשחק למשחק אין הרבה מה להתכונן", אמר דני פרנקו, "אתה בעיקר צריך את השחקנים מהמשחק האחרון. גם אין מה לדבר על מוטיבציה במשחק כזה. כן כיוונו את השחקנים, חידדנו כמה דברים שצריך לעשות, שוחחנו על כך. אלו לא משחקים של טקטיקה, הרבה תלוי בדריכות שלנו, וצריך להיות זהירים מהשנייה הראשונה ולא לתת לכישרון של מכבי לבוא לידי ביטוי. אנשים יודעים לקראת מה הולכים. עבר הרבה על שתי הקבוצות מאז שנפגשנו בפעם הראשונה, יהיה משחק מעניין, הוא לא יקבע לגבי ההמשך העונה אבל הוא תמיד פיקנטי וחשוב לאוהדים, והשחקנים מודעים על כך. לכן נצטרך להשאיר הכל על המגרש".

על הפצועים ועל כך שדיאור פישר לא ישחק מחר אמר המאמן האדום: "זה מה יש, יש גם שחקנים פצועים וצרך לעשות התאמות, יש שחקנים שמשחקים בתפקידים שהם פחות רגילים אליהם ונצטרך לשנות דברים שאנחנו רגילים אליהם. צריך לעבור את זה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. חיזוק? "אם יהיה תוך כדי עונה משהו, נלך על זה".

ליאור אליהו הוסיף: "משחק מול מכבי הוא תמיד מעניין , אנחנו חסרים את דיאור פישר, אבל נצטרך להתעלות את עצמנו. יש למשחק חשיבות , אנחנו מתחילים את השלב השני ביורוקאפ ביום רביעי ומצפה לנו משחק אינטנסיבי ומעניין. נעשה את ההתאמות ונבוא הכי טוב שאפשר". על המצב בארץ אמר אליהו: "עבר סוף שבוע קשה, אחד האוהדים הטובים שלנו נרצח בפיגוע מאוד קשה. הוא היה חבר שלי בפייסבוק. נערוך לו מחווה מחר, זה יהיה עצוב בכל אופן. צריך להתעלות מעל זה מחר, לעבור את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכבי תל אביב מגיעה להתמודדות עם רצף של עשרה ניצחונות בכל המסגרות ובידיעה שיש לה הזדמנות טובה לנקום את ההפסד המביש מהסיבוב הראשון. המאמן ז'אן טבק הצליח לגרום לשינוי מסוים בסגל ובגישה של השחקנים ובמכבי יודעים שהמשחק הוא משמעותי מאוד לקראת המשך הדרך, שכן הפסד יקשה עליהם לעקוף את ירושלים עד לסיום העונה, מה שיכול לתת לאדומים את אירוח הפיינל פור. טבק ייאלץ להמשיך להסתדר ללא יוגב אוחיון ובריאן רנדל הפצועים, שנעדרו גם מהניצחון על הפועל חולון, וללא דגן יבזורי שנעדר כבר זמן רב.

"לשנה הזו נרצה שכולם יהיו בריאים ונשתפר", אמר ז'אן טבק. "יש שני משחקים מאוד חשובים השבוע מול ירושלים וביורוקאפ ולאחר מכן בגביע, צריך להיות מאוד מוכנים ודרוכים. הדבר הכי חשוב שאני מנסה לעשות זה לדחוף את השחקנים להעלות את רמת האינטנסיביות וזה, זה השינוי העיקרי שאני רוצה בקבוצה. לחץ הגנתי גורם לכך שהיריבה עושה טעויות. בהתקפה אני רוצה שנגיע יותר מהר למצבי קליעה ושנעבור מהר יותר לצד השני של המגרש כי אני לא חושב שעם הגודל והפיזיות שיש לנו בקבוצה אנחנו יכולים להתמודד מול קבוצות אחרות במשחק עומד. אני לא חושב שזה מציאותי שנישאר מושלמים גם בחודש הקרוב, כפי שעשינו בחודש הקודם".

על הפצועים אמר מאמן מכבי תל אביב: "יוגב אוחיון פצוע כבר מהיום שהגעתי. הוא מנסה לתת הכל אבל זה לא תמיד אפשרי פיזית, אז עדיף לתת לו להתאושש. גם להנו יש שחקנים פצועים, זה ישפיע אבל לא תמיד לרעה, כי ברגע שמישהו חסר אז אחרים נכנסים להשלים את החסר. במשחק כזה לא משנה מי יופיע שם, הם קבוצה טובה".

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא בטוח שהשחקנים החסרים ישפיעו לרעה בקבוצות. טבק/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully