וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מורן מאירי: "יצטרכו לחקור את המניעים של אבי לוזון"

1.1.2016 / 18:30

"רוקנו את הקופה מאינטרסים שליליים. יש לפעול לגביית הכסף ממי שהתרשל. הייתה הנאה פוליטית. כספים עברו לקבוצה של אחיו, אלה מעשים שצריך לבדוק את האספקט הפלילי שלהם". עו"ד מורן מאירי, נציג מכבי ת"א בהתאחדות, מבטיח ללכת עד הסוף עם דו"ח אלקלעי. לוזון: "אין גרעון"

one

בווידיאו: כל שערי השבת האחרונה בליגת העל

במהלך השבוע החולף הגיש רואה החשבון עופר אלקלעי למשרד הספורט את הדו"ח לבחינת ההתנהלות התקציבית של ההתאחדות לכדורגל תחת אבי לוזון, בין השנים 2008 ל-2013. יו"ר ההתאחדות הנוכחי, עופר עיני, היה זה שביקש בשעתו ממשרד הרו"ח לבדוק כיצד נוצר גרעון של עשרות מיליוני שקלים בקופת ההתאחדות. הדו"ח של אלקלעי ביקר בצורה חריפה את האופן בו התקבלו החלטות בהתאחדות והאופן בו הועברו כספים לקבוצות הקטנות בליגת העל.

מי שזכה למלים חמות בסיום הדו"ח היה עורך הדין מורן מאירי, חבר הנהלת ההתאחדות ויועצה המשפטי של מכבי תל אביב, שהיה זה שדרש בשעתו לחקור את קיום הגרעון הגבוה בתקציב ההתאחדות. מאירי, כפי שמתברר, לא מתכוון להסתפק בהוצאת הדו"ח ודורש לקיים חקירה מיידית על מנת לברר כיצד נוצר הגרעון. הוא עומד על כך שהכסף יוחזר לקופת ההתאחדות, בין אם על ידי הקבוצות ובין אם על ידי ראשי ההתאחדות לשעבר. "הדו"ח משקף את העובדות ומהווה את תחילת הדרך בטיפול הדרוש בכל הסוגיות העולות ממנו", אמר מאירי לוואלה! ספורט בעקבות הדו"ח.

אבל אין בו מסקנות אישיות וגם לא נכתב על המניעים שהובילו בסופו של דבר לגרעון הזה.

"על פי הדו"ח, הבודק כתב שהוא ממליץ להעביר את הממצאים לבחינה משפטית. איך שאני מבין את ההמלצות, ההתאחדות תצטרך לעשות הכול כדי לגבות את אותם 38 מיליון שקלים, בין אם מהקבוצות וככל שלא ניתן, מנושאי המשרות שהתרשלו בתפקידם. ההתאחדות תהיה חייבת לקיים עכשיו דיון של הבלתי נגועים בדו"ח ולהמשיך משם את הטיפול לרבות בחינת כל האספקטים הקשורים לכך".

חבר הנהלת מכבי פתח תקוה, אבי לוזון. יוסי ציפקיס
הדו"ח העביר ביקורת חריפה על ההתנהלות בתקופתו. לוזון/יוסי ציפקיס

מה כוונתך לגביית החוב מנושאי התפקיד בהתאחדות שהתרשלו בתפקידם? לדעתך, אבי לוזון והאחרים צריכים להחזיר את הכסף להתאחדות?

"אני חושב שצריך לפעול לגביית כל הכסף מאנשים שהתרשלו בתפקידם או מהקבוצות".

38 מיליון שקלים משלושה או ארבעה אנשים?

"אולי מיותר. צריך לקיים דיון דחוף ולבחון כיצד מיישמים את הדו"ח וכיצד מחזירים להתאחדות את הכספים שיצרו כזה גרעון עצום".

אז הדו"ח הזה הוא סיפור הצלחה?

"הדו"ח משקף מציאות, הוא לא סיפור הצלחה. הדו"ח משקף סיפור עגום וחבל שהוא קרה, אבל כדי להתקדם צריך להפיק את כל הלקחים הכתובים בו מול ההתאחדות. חייבים לפועל להחזרת הכספים ולהסקת מסקנות, גם אם מדובר במסקנות אישיות לגבי המעורבים בדו"ח".

תהיה יותר ספציפי.

"אני מצפה שיו"ר ההתאחדות הנוכחי יהיה ער לפניותיי לקיום דיון של הבלתי נגועים בדו"ח כדי להמשיך את הפעולות הנדרשות מדו"ח זה וככל שהוא לא יעשה כן, אני מקווה ששרת הספורט תכפה עליו לעשות כן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
איך יגיב עופר עיני לדו"ח?/מגד גוזני

אתה תלך עם זה עד הסוף?

"אני אלך עם זה לאן שמתחייב ללכת עם זה ואני מצפה שכל מי שטובת ההתאחדות לנגד עיניו, יפעל בעניין הזה בדרך שאני מציע. אני משוכנע שעופר עיני יוביל את זה לכיוון הזה. מהניסיון שיש לי איתו עד היום, הוא לא יאכזב".

בינתיים, נראה שרק לך אכפת. זה לא מאכזב?

"זה מאכזב, אבל אני מקווה שאחרים בהנהלת ההתאחדות יצטרפו אליי ובראשם יו"ר ההתאחדות".

אתה מרגיש בטוח?

"אני משוכנע בדרך. אני משוכנע בטובת ההתאחדות ואני משוכנע במה שצריך לעשות עכשיו כדי להחזיר את הכסף. הדו"ח הזה צריך להיות סמן לכל מוסדות הספורט, לכל האיגודים ולכל ההתאחדויות. אפשר לקחת את הדו"ח הזה למקום שמהיום ישתנה ניהול הספורט בישראל או לכיוון של טיוח ואז נידרדר למקומות יותר נמוכים. ממה שאני קורה בתקשורת, אני מבין ששרת הספורט לא מתכוונת לטייח את הסיפור. היא נתנה להתאחדות זמן לפעול והיא לא תטייח את הנושא".

היא לא הולכת רחוק כמוך ומצפה שבעלי תפקידים יכסו את הגרעון.

"כרגע היא העבירה את הטיפול להתאחדות ואם ההתאחדות לא תפעל, אני מאמין ששרת הספורט תפעל".

אתה יכול להבין מה היה האינטרס שהוביל לגרעון כזה של ההתאחדות?

"האינטרס? רוקנו את קופת ההתאחדות כדי לחלק כסף לקבוצות קטנות מתוך אינטרסים אישיים שליליים שלכולם ברור מהם".

אבל לא רוקנו את קופת ההתאחדות אלא רוקנו את קופת הבנקים ועכשיו הגרעון עצום.

"ההתאחדות נמצאת היום במצב קשה מאוד. היא הייתה במצב קשה יותר, על סף פירוק ולולא הצעדים שביצעו עופר עיני והנהלת ההתאחדות החדשה, כנראה שההתאחדות כבר הייתה בפירוק. מפה צריך להמשיך הלאה ולהחזיר את עשרות המיליונים, כדי שההתאחדות תתפקד בצורה טובה".

עו"ד מורן מאירי, היועץ המשפטי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוכן להיאבק עד שהכסף יוחזר. מאירי/קובי אליהו

למעשה אתה טוען שראשי ההתאחדות הקודמים פעלו לכאורה מתוך רצון להמשיך ולכהן בתפקידים שלהם. שכל חלוקת הכספים לקבוצות הקטנות נבעה מתוך רצון של אבי לוזון להמשיך ולהיות יו"ר ההתאחדות?

"את המניעים של אבי לוזון כל אחד יכול לנחש או להעריך ואני חושב שיצטרכו לחקור אותם עוד בחלק המשפטי. אבל בין היתר, הוא זכה לתמיכה בהתבסס על הדבר הזה ואל לנו לשכוח שהועברו כספים לקבוצה בבעלות אחיו, כאשר שני הבנים שלו עובדים שם ואח אחר מושך משכורת. אלה מעשים שצריכים לבדוק את האספקט הפלילי שלהם".

בני סכנין קיבלה אפילו יותר.

"היה סקטור מסוים שנהנה ובין היתר סכנין ומכבי פתח תקוה נמנות על הסקטור הזה. אין ספק שהייתה כאן הנאה פוליטית".

מורן מאירי מייצג את ההתאחדות או את מכבי תל אביב בסיפור הזה?

"בעניין הזה אני חבר הנהלת ההתאחדות בלבד. אין פה שום דבר שמכבי תל אביב תפיק אם הכספים יוחזרו לקופת ההתאחדות".

אבל מכבי תל אביב לא נהנתה מאותם סכומים וזה בטוח מפריע לה.

"מכבי תל אביב לא לבד. גם מכבי חיפה והפועל תל אביב".

למה מכבי חיפה לא מצטרפת אליך?

"אני נמצא בקשר שוטף בעניינים האלה גם עם יענקל'ה שחר וקיבלתי ממנו תמיכה בכל צעד. הוא גם היה איתי בפגישה בנושא הזה אצל עופר עיני".

איך ההתאחדות יכולה להמשיך אם לא יכסו את הגרעון הזה?

"אני חושב שקודם כל צריך לפעול לקבלת הכספים".

ואם לא ישיגו את הכספים?

"יהיה קשה מאוד להתקיים בלי להחזיר את הכספים האלה".

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. ניב אהרונסון
תומך במאירי. יעקב שחר/ניב אהרונסון

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר אבי לוזון מסר בתגובה לדברים: "לא הייתה שום העדפה, לשום קבוצה. פעם אחת ולתמיד שיידעו את האמת. כל הכסף עבר מההתאחדות לכדורגל לקבוצות. עשרה מיליון שקל עברו בכל עונה לליגה הלאומית, כאשר היה ידוע לכל חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל וגם לכל אנשי ההתאחדות ועובדיה וגם למועצת ההימורים שעוברים יותר. זה שהיה כתוב פורמלית שמתוך 80 מיליון שקל מהטוטו הולכים רק 10 מיליון ללאומית ו-23 מיליון להתאחדות, היה ידוע ש 20 מיליון הולכים ללאומית ו-13 מיליון להתאחדות לכדורגל וההוכחה הכי טובה לכך היא שגם היום עוברים לליגה הלאומית 18 מיליון שקל ישירות מהטוטו ולהתאחדות עוברים רק 13 מיליון. זו ההוכחה הכי טובה. לגבי קבוצות ליגה א', מאז ומתמיד הן קיבלו 50 אלף שקל לחודש. הכספים עברו לפני אבי לוזון ועוברים אחרי לוזון".

עוד אמר לוזון: "לגבי קבוצות ליגת העל הקטנות כביכול, שקיבלו ממני על חשבון ההסכם השיווקי מינימום 1.5 מיליון שקל כשהיו 63 מיליון שקל, הן קיבלו 1.8 מיליון שקל או 1.7 מיליון שקל, כשהטוטו נתן לנו 80 מיליון. ראה זה פלא, על אותו הסכם שיווקי עוברים היום 2.2 מיליון שקל ישירות מהטוטו לקבוצות הקטנות בליגת העל. הן מקבלות היום ישירות ממועצת ההימורים חצי מיליון שקל יותר בבסיס מאשר קיבלו בזמני. אז איפה פה ההעדפה ואיך נתתי יותר?".

אז איך נוצר הגרעון?

"איזה גרעון? אני אומר שאין גרעון בכלל. קבוצות ליגת העל הקטנות מקבלות היום יותר ממה שקיבלו אז על אותו בסיס של הסכם שיווקי".

מה עם כל הטענות האחרות של עו"ד מורן מאירי?

"כל הטענות האחרות שלו, אתמודד איתן. מי שצריך לענות לו, יענה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully