וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימה לאומית: כארם משעור פורח בבני הרצליה בדרך לסגל הנבחרת

31.12.2015 / 14:00

הוא גרם לקבוצות רבות להתחרט שויתרו עליו בקיץ, סירב להתראיין ולהכתיר את עצמו לנציג המגזר הערבי בכדורסל, אבל הכישרון העולה של בני הרצליה מתחיל לפרוע שטרות. בלוג פתיחת המחזור של אור שקדי על כארם משעור, הכוכב מנצרת שעתיד ללבוש את המדים הלאומיים כבר הקיץ

one

קריירת המכללות של כארם משעור הסתיימה באכזבה, אבל גם בהבטחה. במרץ האחרון נאבקה מורהד סטייט שלו בחצי גמר טורניר החטיבה של אוהיו ואלי מול הפייבוריטית הגדולה מארי סטייט, ו-12 נקודות מהירות של הכוכב הישראלי נתנו לקבוצתו יתרון מפתיע של חמש נקודות שמונה דקות לסיום, אבל אז התעורר קמרון פיין, הרכז הנהדר שמשחק כיום לצד קווין דוראנט וראסל ווסטברוק באוקלהומה סיטי, ושלח את הרייסרס לגמר.

אבל הפורוורד מנצרת הספיק לעשות לעצמו שם בארצות הברית. ל-NCAA הוא הגיע כפוטנציאל גדול וגויס ל-UNLV הגדולה, במדיה שיחק בטורניר המכללות אך עבר למורהד סטייט שם עבר פציעה שחיסלה לו את העונה, התאושש וחתם את עונתו האחרונה עם ממוצעים של 10.9 נקודות ו-5.9 ריבאונדים למשחק. אבל הקיץ קבוצות ליגת העל לא קפצו עליו, ואחרי שהוצע למספר קבוצות בני הרצליה החליטה ללכת עליו, והיא ממש לא מצטערת.

שחקן מורהד סטייט כארם משעור. GettyImages
עשה לעצמו שם במכללות. כארם משעור/GettyImages

"נלחמנו על כארם, מאוד רצינו אותו פה", מעיד מאמן הרצליה מיקי גורקה בשבוע בו הפציץ הכישרון הצעיר 25 נקודות על מכבי תל אביב, ואחרי שניצח בגביע את עירוני נהריה עם שתי שלשות גדולות במאני טיים, "גם אני וגם אלדד (אקוניס, יו"ר הרצליה, א.ש) חשבנו שיש לו פוטנציאל, בגלל היכולות האתלטיות שלו. העונה האחרונה בקולג' הייתה מאוד טובה ויציבה, ואם אתה לוקח את זה ביחד עם התקציב שלנו הוא היה במשבצת של שחקן שיכול לעבור מפוטנציאל לשחקן. זה מה שקיווינו, ולאט לאט אני מקווה שזה קורה".

אלא שבעוד הרצליה מרוצה מאוד מהתרומה של משעור, במספר קבוצות, ביניהן הפועל תל אביב, אליה הוצע במהלך הקיץ, מאוכזבים מהחמצת התכשיט שהונח על שולחנם. "ראינו לא מעט שחקנים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות מהמכללות, והמספרים שם והמספרים פה לא היו בדיוק אותו דבר", מספר לוואלה! ספורט אחד מבעלי ההשפעה בקבוצות ליגת העל, שדחה את אופציית משעור בקיץ. "תסתכל על זאק רוזן, שהיה אמור להצליח פה הרבה יותר ממה שקרה באמת, ועוד מספר שחקנים כאלה. אותה הרצליה נכשלה עם ג'ארד מינץ, שהיה כוכב במכללה שלו, הגיע לכאן בתור הבטחה, והיה פלופ לא נורמלי. אז נכון שיש סילבן לנדסברגים, אבל באמת שמספר השחקנים שיצאו מכאן והפכו לטובים יותר אחרי קריירת מכללות, הוא אפסי. על כל סילבן לנדסברג שמגיע משם ככוכב, מגיעים 6-7 פלופים".

למשעור (24, 1.98), לקח זמן להכנס לעניינים בליגה. במחזור הפתיחה נגד הפועל חולון הוא ראה רק ארבע דקות, שבוע לאחר מכן נגד מכבי תל אביב הוא לא התלבש אחרי שסבל מכאבי גב בשל מפגש לא נעים באימון עם אמאדי אנג'איי. הניצנים הראשונים הופיעו בתבוסה בנס ציונה במחזור השלישי, אז קלע 11 נקודות, ומאז ממוצע הדקות שלו עומד על כמעט 18 למשחק. למרות זאת, התרומה של משעור לא היתה מספיק טובה מבחינת מספרים, עד המפגש נגד הפועל ירושלים בו קלע 13 נקודות. כאמור, מאז הספיק הפורוורד של גורקה לצלוף שתי שלשות במאני טיים נגד נהריה, ו-25 נקודות שהכניסו אותו חזק לתודעה נגד מכבי תל אביב.

"בשני משחקי האימון הראשונים של העונה הוא היה מצוין", נזכר גורקה, "זה נכון שהכנסתי אותו לאט לאט בליגה לעניינים. מה שאני אוהב אצל כארם זה שהוא עולה לשחק ונותן 100 אחוז, והוא חסר פחד, לטוב ולרע. זה אומר שהידיים לא רועדות לו במצבי לחץ, הוא משחק את המשחק שלו, והדוגמא המצוינת היא מול נהריה - הוא גם לקח את הזריקות וגם קלע אותן בלי שום פחד. חשוב להדגיש שכארם שחקן בהתהוות, הוא מאוד מוכשר, אבל הוא רק בתחילת דרכו בליגה שלנו. יש לנו נתונים מצוינים להצליח, ואם יש סיבה שהוא יצליח זו האופי שלו - יש לו אופי מצוין".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סילבן לנדסברג שחקן מכללת וירג'יניה. Kevin C. Cox, GettyImages
"על כל סילבן לנדסברג שמגיע מהמכללות ככוכב, מגיעים 6-7 פלופים"/GettyImages, Kevin C. Cox

ואי אפשר שלא להתייחס לעובדה שמשעור הוא הנציג הבכיר של הענף במגזר הערבי כיום. בעיני רבים הוא כבר מאיים על תואר השחקן הטוב ביותר שיצא מהמגזר מעולם, כשמוחמד אבו ערישה, שחקן נבחרת הנוער, מאיים לקחת לו את התואר בעוד כמה שנים. אלא שאולי בניגוד למצופה, משעור לא ממהר להפוך את עצמו לנציג של המגזר. בקיץ האחרון, לאחר שהידיעה על חתימתו בבני הרצליה פורסמה בלעדית בוואלה! ספורט, הוא סירב להתראיין. לאחר שהגיע לישראל, דחה הרבה הצעות לראיונות, כנראה בגלל ביישנות, אולי בגלל שלא רוצה להתייחס לנושא הברור מכל.

"אני לא מייצג אף אחד חוץ מבני הרצליה", אמר לפני שבועיים למקומון "ידיעות השרון", "בכדורסל אין דת ואין מעמדות. משחקים את המשחק, וזהו. כל השאר לא מעניין אותי, אני לא נציג של אף אחד". משעור התייחס לעובדה שאין כרגע עוד נציגים למגזר בכדורסל הישראלי: "זה נתון וחוץ מזה אין לי מה לעשות איתו. אין לי ממש מה לומר בנושא. כנראה שהענף הפופולרי יותר הוא הכדורגל, ויש שם הרבה קבוצות ושחקנים. זה לא חייב להיות עניין של כל ילד ערבי. אני מקווה שבכללי אוכל לשמש השראה לעוד ילדים ולהצטרף ולשחק את המשחק הנהדר הזה".

בהרצליה מספרים כי משעור לא רק מדבר, ואמנם הוא גאה בהיותו בן המגזר הערבי, אך פשוט מופנם ולא מתעסק בנושא הזה. לראייה הציגו את הוידאו שפורסם השבוע על ידי המועדון, בו אבירם זליקוביץ' מדבר בשמו של משעור וקורא לאוהדים לבוא למשחקים, "הוא לא מדבר על זה, אנחנו לא מדברים על זה", אמר מיקי גורקה על הנושא, "הוא הגיע לפה בתור אחד משלושה שחקנים צעירים עם פוטנציאל. הוא, תום מעיין, ודני רובין. חשבנו ששלושתם עם הזמן יוכלו להפוך לשחקנים לא רעים בליגה שלנו, וזאת ההתייחסות לגביו, שום דבר אחר". גם בשיחה איתנו, לפני תחילת העונה, דיבר משעור בעיקר באנגלית, מה שגורם לו להתחבר גם לשחקנים הישראלים וגם לאמריקאים בהרצליה, "אני לא הכרתי את כארם לפני שהבאנו אותו, אז קשה לי לומר אם הגישה שלו היא אמריקאית. יש לו הרגלי עבודה נהדרים, מוסר עבודה נדיר. מעל הכל האופי שלו. כיף לבוא כל אימון ולאמן אותו".

גם בסביבתו של השחקן אמרו השבוע כי משעור רחוק מהכדורגלנים הערבים שמדגישים את שיוכם למגזר, "זה לא הוא, זה לא האופי שלו", סיפר אחד מחבריו לקבוצה, "לא יוצא לנו לדבר על זה, הוא בא לשחק כדורסל ולהוכיח שהוא שחקן טוב". מצד שני משפחתו של משעור מנצרת מגיעה להרבה מאוד משחקים במהלך העונה הזאת, והעובדה שבסיום משחקי הליגה של הרצליה מתאפשר לאוהדים להיכנס אל הפרקט להצטלם עם השחקנים על הפרקט, גורמת ללא מעט מראות מרגשים על הפרקט, "יש כמה עשרות אוהדים מהמשפחה והחברים שמגיעים למשחקים", סיפרו בהרצליה, "זה הרווח השני שלנו מלבד העובדה שמדובר בשחקן מצוין".

איתי שגב שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול כארם משעור שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
לא ממהר להפוך את עצמו לנציג של המגזר. כארם משעור/ברני ארדוב

הבעיה העיקרית של משעור מבחינה מקצועית היא העובדה שהוא נופל בין עמדות. הוא לא גבוה מספיק כדי לשחק בעמדה מספר 4 באופן קבוע ואפקטיבי, ולא מהיר מספיק כדי לשחק בעמדה מספר 3, למרות הדאנק המהדהד נגד מכבי תל אביב שרשם על הראש של גיא פניני. ועדיין, בימים האחרונים החלו דיבורים על כך שכחלק מהקמפיין הצעיר שמצופה לנבחרת ישראל בקיץ, בו ישתתפו לא מעט שחקני משנה במשחקי הכנה כדי לאפשר לכוכבים לנוח לקראת אליפות אירופה שתיערך בארץ ב-2017, יש סיכוי מצוין שמשעור יוכל להאבק על מקומו במדים הלאומיים.

"סטרץ' פור זה משהו שכולם מחפשים", מסכם גורקה, "תראה את קפיצת המדרגה של עוז בלייזר, שעבר מעמדה 5 לעמדה מספר 4, ועד עמדה מספר 3, והיום הוא משחק יותר בעמדה מספר 4. ליגת העל שלנו היא ליגה של פורוורדים יותר מאשר ליגה של סנטרים. היום כמעט ואין בליגה סנטרים. ברגע שהוא יהיה קצת יותר יציב, הוא יהיה מצוין. פה יש לו משחק גדול, פה קצת פחות. אבל ברגע שהכל יתחבר יש לנו שחקן לגיטימי וטוב לליגה שלנו לשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully