וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב פנאן נטש את הדיון: "לא אשב עם הפועל תל אביב באותו חדר"

30.12.2015 / 18:55

סערה באיגוד. פנאן סירב להיות עד בדיון על אירועי הדרבי. הצהובים טענו כי השיר שמושמע נגד טועמה הוא בגדר "פולקלור". רמי כהן על האפשרות של דרבי ללא אוהדי האורחת: "אין לזה מקום"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

קצת יותר משבועיים אחרי הדרבי התל אביבי, נערך היום (רביעי) דיון משמעתי במשרדי איגוד הכדורסל במסגרתו שתי הקבוצות טענו להגנתן. כזכור, במהלך הדרבי הסוער, בו ניצחו הצהובים 77:90, הושמעו שירי גנאי לעברו של רגב פנאן וסלים טועמה ואף הושחתו כיסאות ביציע אוהדי מכבי תל אביב. נציגים משתי הקבוצות נכחו בדיון, שהפך עד מהרה לסוער במיוחד. פנאן אף נטש את המקום זמן קצר לאחר תחילת הדיון בעניינו, בטענה שלא ניתנה אפשרות להשמיע את דעתו.

"הפועל תל אביב לא הועמדה לדין בגין הקריאות הקשות והמכוערות כנגד רגב", אמר עו"ד טל רוטמן, המייצג את מכבי תל אביב בדיון. "נקבע שהקריאות הללו לא הוכחו. הבאנו את רגב כדי להוכיח ולהראות שהקריאות הללו היו, רצינו להעיד אותו ולהראות אילו פרובוקציות מופנות אלינו, וזה לא התאפשר לנו. נאמר לרגב שאם הוא רוצה להעיד הוא צריך להיחקר בחקירה נגדית על ידי עורך הדין של הפועל, וחשבנו שהוא סבל מספיק".

אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
משחק סוער. אוהדי הפועל תל אביב בדרבי/מגד גוזני

הדיינית עו"ד רונית אמיר יניב פתחה את דבריה ואמרה: "חוץ מלראות סרטונים, ולקרוא דוחות, הייתי בעצמי בדרבי. הוא עבר בסך הכל בשקט, למרות שאנחנו נמצאים פה היום, וזאת הייתה ההרגשה של רוב האנשים באולם, למעט תופעות שאנחנו רוצים לעקור מהשורש, לא הייתה אלימות משמעותית, כמעט לא אלימות פיזית, והאלימות המילולית הייתה בגבולות שצריכים לדון במקרים החריגים. לא צריך להוציא מסר שיש אלימות בכדורסל".

לגבי ההאשמות נגד מכבי אמרה היועצת המשפטית: "היה מונח מול עיניי דוח המשקיף והיה כתוב חד משמעית שהושר שיר גזעני: "טועמה מחבל". בעקבות הערת המשקיף שמעתי את הסרטונים, ושומעים את השיר "אוהד הפועל איש חמאס", "אין אדומים אין פיגועים", ו"הפועל חיזבאללה, וטועמה מחבל". ההחלטה היא שלכם האם השירים האלה מהווים עבירה על תקנון המשמעת, אני עושה פה אבחנה בין תקנון המשמעת לבין דיני מדינת ישראל. אין איסור לצעוק שירים מסוימים, אבל אנחנו החמרנו עם התקנות והחלטנו ששירים מסוימים אסורים כמו "שמעון מזרחי תתאבד". מבחינתי השירים האלה צריכים לשקול האם יש בהם גזענות או הסטה לשנאה. הבעתי ספק האם השיר "טועמה מחבל", כשהוא לא בא בהפועל, האם יש מקום להרשיע את מכבי? אני דווקא לגביו סקפטית".

לגבי שבירת הכסאות: "אין אצלי פשרות, ואני יישמתי את הסיסמא של אפס סובלנות לאלימות פיזית ולאלימות מילולית. יש תמונות שרואים בהם כסאות שבורים, זה לא נראה כסאות שקפצו עליהם, אלא כסאות שעקרו אותם. בדיעבד התברר כי גם ביציע של הפועל נשברו כסאות. המספרים מעודכנים להיום - 43 כסאות נשברו ביציע הפועל, 30 ביציע מכבי. מבחינתי אלימות פיזית היא גם רכושית, והיא חמורה מאוד. מבחינתי הכסף לא מרפא את העבירה. כי אז המסר הם אתם שוברים מכבי משלמים, וכך גם הפועל. מבחינתי זה סוג של אלימות פיזית. במקרה הטוב זה באמצע בין אלימות פיזית למילולית. כל עוד מכבי רק שוקלים להעניש אוהדים, זה רק ברמה נמוכה, לא הביאו שמות. אני מתכוונת להעמיד לדין את האוהדים של מכבי והפועל ששברו כסאות. לא אתווכח עם שרי השירים. יש דבר חד משמעי, אם מכבי והפועל לא רוצים להגן על האנשים האלה, זה הזמן למסור את השמות. אם לא יהיו שלושה שמות, לא אתייחס כאל זה שהם משתפים פעולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן הכושר של מכבי תל אביב רגב פנאן. ברני ארדוב
התפרצות רגשות. רגב פנאן/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

עו"ד טל רוטמן שמייצג את מכבי השיב: "כתב האישום מנסה לבסס תזה של איזון בין הפועל למכבי, זה איזון מלאכותי שלא היה במציאות. אני אטען ואבקש להראות שבעוד העבירות שמיוחסות למכבי קיבלו נפח גדול בכתב האישום, הרבה מעבר לראוי, העבירות הרבות שקיבלו הפועל, קיבלו נפח מינורי. התנהגות מקלה בעבירה משמעתית היא פרובוקציה לצד השני. לא מדובר בקריאות שנשמעות כלפי מכבי, אלא קריאות שנשמעו כלפי אנשים ספציפיים. אנחנו מבקשים להציג את הדברים באפסקלריה של הגנה. כשאומרים שדברים מסוימים לא קרו, ולא מתייחסים אליהם, אני זכאי בגדר העבירות המשמעיות להציג את התמונה כפי שהדברים היו באמת, ולא כפי שתוארו באופן חלקי ולא מדויק, גם ברמה העובדתית וגם ברמה המשפטית".

בשלב הזה החל עימות בין רגב פנאן לדיינים וליועצת המשפטית כשנשמעה טענה כי הוא צריך להיות עד בדיון של הפועל: "לא צריך להפוך את רגב לנאשם מבחינת הפועל תל אביב. המרדף הזה לא יכול להמשיך, הגשנו תלונה, הבאנו מהפייסבוק, יכולת לקרוא לרגב לעדות", אמר עו"ד רוטמן ליועצת המשפטית. פנאן המשיך ואמר: "אני מבקש לענות לרונית, אני מקשיב חמש שנים ומכבד את כולם. אני לא אשב עם הפועל באותו חדר" ועזב את המקום בסערה.

על העבירה של השיר "טועמה מחבל" אמר רוטמן: "יש שתי עבירות שמיוחסות למכבי. לגבי השיר "טועמה מחבל" מכבי תל אביב בשונה מדרכה של הפועל, אנחנו מודים שהשיר הזה הושר, אנחנו מגנים את ההתנהגות הזאת, חושבים שהשיר הזה לא ראוי ובהחלט מאוד מצטערים שהשיר הזה נשמע במגרשים. השיר מתייחס לאדם שמזה שנים לא שחקן כדורגל, לא קשור לקבוצת הכדורסל, אי אפשר להשוות את מידת הפגיעה האישית ברגב ובשמעון מזרחי. מכבי הייתה הקבוצה האורחת, לא הייתה גישה לכרוז ולסדרנים. זה בהחלט ראוי לאפשר לכרוז לתת את האופציה לפנות לקהל הקבוצה האורחת. לא יודע מה היה קורה אם היה פונה לאוהדים של הקבוצה האורחת. זה האירוע הראשון שמכבי מועמדת לדין העונה, השיר הזה הפך להיות סוג של פולקלור. מכבי תל אביב מפעילה שחקן עבר, דורון ג'מצ'י, שנפגש עם האוהדים, עושים פגישות לפני משחקים רגישים ומנסים להרגיע את האווירה. לנוכח הפרובוקציות החמורות אפשר לוותר על ההרשעה ולהסתפק בעונש סמלי".

לגבי שבירת הכסאות: "העבירה נופחה מעל כל פרופורציה. חלק משמעותי אינו מדויק ואינו נכון. אוהדי הפועל תל אביב שברו 40 אחוז יותר כסאות ואין זכר לדבר הזה בכתב האישום. אלמלא היינו חוקרים את מנכ"ל היכלי הספורט, העובדות הללו לא היו מגיעות לידינו. נטען שאוהדי מכבי תל אביב שברו למעלה מ-50 כסאות בעלות של למעלה מ-200 אלף שקל. לנוכח העבירה הזאת מכבי תל אביב הועמדה לדין בעבירה של אלימות אוהדים. הנזק לא 200 אלף שקל, אלא 15,900, ושבירת הכסאות על ידי הפועל היו רבים יותר".

רוטמן נשאל לגבי האפשרות לקיים דרבי ללא קהל אורח, כמו ביוון, ואמר: "מבחינה משפטית יש סמכות להטיל כזה עונש וזה עונש ראוי, כי הוא מרתיע את אותם אוהדים שמתפרעים וגורמים נזקים לקבוצה. אם הם יידעו שלמשחק החוץ הבא של אותו דרבי הם לא יהיו יכולים להגיע, זה יכול להרתיע אותם הרבה יותר מאשר קנס של אלפי שקלים שיוטל על הקבוצה שלהם".

אוהדי הפועל תל אביב עם שלט מחאה נגד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
אי אפשר להשוות. אוהדי הפועל תל אביב מניפים שלט בגנות שמעון מזרחי/ברני ארדוב

הפועל תל אביב

בנוגע להפועל תל אביב, אמרה עו"ד רונית אמיר-יניב: "ביקשתי להעמיד את הפועל לדין בשלושה נושאים. על הנושא הראשון אין מחלוקת - השיר "שמעון מזרחי תתאבד כבר". צוין שהשיר הזה הושר, במסגרת דו"ח המשקיף. הפועל תל אביב עושה חודשים רבים מאמצים למנוע את השיר הזה, היא עושה את זה בכמה דרכים, שחלקם הוטלו עליה באמצעות בית הדין, ובחלקם ביוזמה שלה. ברגע שהשיר מתחיל, הכרוז מבקש בקול רם להמנע מהשיר הזה. במשחק האחרון הוא צעק על האוהדים. אני לא רואה מה אני יכולה להטיל עליה ברגע שהיא עושה מאמצים. השיר הוא עבירה. העונש צריך לנוע בין אזהרה לקנס לא גבוה". הדיינים אמרו בתגובה: "את מקלה קצת. אמרת שלא היה מדובר בקומץ".

היועצת המשפטית הוסיפה: "הנושא השני הוא כל אותם דברים שראויים לגינוי, אבל שלא ראיתי אותם כעבירה שאני יכולה להעמיד אותם לדין, ביניהם קריאות גנאי לרגב פנאן, שלא שמעתי, וגם אם הייתי שומעת לא הייתי יכולה להעמיד לדין. אני מצפה מהפועל תל אביב להוקיע אותם. הנושא השלישי הוא החזקת שלטים שהם לכאורה מחאה בעניין מסוים, או פגיעה בעורך דין מזרחי, ואני לא יכולה להתעלם מהם".

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב סיכם: "בניגוד למוצג, זאת פעם ראשונה שאנחנו פה העונה. אנחנו עושים וגם מצליחים. בנושא רגב פנאן, אין ויכוח, יש תופעות שאני לא חי איתם, ונעשה הכל שזה יעלמם. כשרגב עובר ליד יציע של אלפיים איש ואחד כאן או אחד פה צועקים לו, אז אין הקלטות. אין לזה מקום והבן אדם עבר טראומה ולא צריך לצחוק עליה. שבירת כיסאות קורות באולמות כדורסל, מעט פעמים במתכוון. לעולם לא הואשמה קבוצה ביתית על שבירת כסאות באולמה. אני אתקן את זה. אין לזה תקדים להעמיד את הקבוצה לדין. במסגרת האווירה הכללית, רוצ'סטי אמר שהייתה אווירה נהדרת, וז'אן טבק אמר שהיה על הכיפאק. הדברים לא כצעקתם. על נושא גל בק אין לי מה להוסיף, למעט שלא מדובר בשלטים אלימים".

יו"ר האדומים התייחס לרעיון שבמשחקי הדרבי לא יוכל להיכנס קהל חוץ: "אין טעם לספורט בלי קהל ואני חושב שזה רעיון לא טוב, זאת לא הגישה הנכונה ואנחנו מתנגדים. מכבי היו בעד, אבל מכבי הציעו לפני שנתיים או שלוש, כי יש להם בעיה עם 10,000 מנויים וצריכים להביא לנו 750 כרטיסים. דיוויד פדרמן אמר לי גם ככה מה אני צריך את כל השועלים האלה, הקהל זה כל הבסיס של הספורט הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully