וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ואחי נצרת יקבלו 5 אחוז מסכום מכירתו של מונס דאבור

שתי הקבוצות הישראליות ממתינות להתפתחויות משוויץ, וצפויות לגזור סכום משמעותי במקרה שגראסהופרס תמכור את החלוץ, בהתאם לתקנת פיפ"א. הערכות: כל אחת מהן תקבל בין 250 ל-350 אלף יורו

one

מכבי תל אביב עשויה לקבל סכום כספי לא מבוטל בחודש ינואר הקרוב אם גראסהופרס תמכור את מונס דאבור. בגראסופרס מעריכים שהחלוץ יימכר בחלון ההעברות הקרוב לאחת מהקבוצות באירופה, כשסכום ההעברה יעמוד לכל הפחות על חמישה מיליון יורו. לפי חוקי פיפ"א, מכבי תל אביב תוכל לנצל סעיף בתקנון המוסד הבינלאומי שיקנה לה חמישה אחוזים מאותה מכירה, משמע שהקבוצה תקבל סכום שינוע בין 250 אלף יורו יורו ל-350 אלף יורו, מדובר בסכום נמוך במעט מהכסף אותו קיבלה מכבי תל אביב עבור החלוץ במכירתו לגראסהופרס בחלון ההעברות בינואר 2014.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
מכבי תל אביב ואחי נצרת ממתינות. דאבור/GettyImages

על פי תקנון פיפ"א, כל קבוצה שהייתה אחראית על קידומו של שחקן צעיר שעזב אותה לפני גיל 23 זכאית לקבל ממכירות עתידיות שלו חמישה אחוזים כסולידריות על קידומו המקצועי. אם השוויצרים יתנגדו לשלם, הצהובים יהיו זכאים להגיש בקשה לוועדה מיוחדת שמטפלת בנושאים מסוג זה. על פי מקרי העבר וועדה זו מחייבת את מתן הכסף אלא אם יוצג בפניה הסכם בו מצוין מפורשמות כי מכבי תל אביב הסכימה מראש לוותר על הכסף.

גם אחי נצרת, במדיה שיחק דאבור עד גיל 18 ואף רשם חמש הופעות במדי הקבוצה הבוגרת, תהיה זכאית לסכום דומה במקרה שהחלוץ יימכר. בנצרת מקווים מאוד שההעברה של דאבור אכן תתבצע בסכומים המדוברים, משום שיהיה זה מענק כלכלי גבוה במיוחד. בנוסף, בנצרת ממתינים לקיץ הקרוב אז לפי כל ההערכות ינצל אחמד עאבד את סעיף השחרור שלו מעירוני קרית שמונה ויימכר בסכום של כ-700 אלף יורו. גם במקרה כזה אחי נצרת תהיה זכאית לחמישה אחוזים שיכניסו לקופתה כ-35 אלף יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully