וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקובי בריאנט ועד סטף קרי: ההצגות הגדולות בקריירה של עומרי כספי

29.12.2015 / 10:36

ההתפוצצות מול בלייק גריפין, שיא הקריירה הקודם, ההצגה שנגמרה במפח נפש נגד הלייקרס הגדולה והנקמה בעונה לאחר מכן. זמן לדרג את חמשת משחקי ה-NBA הגדולים הכוכב הישראלי

אימג'בנק GettyImages

מקום 5: 21 ו-10 ריבאונדים נגד לוס אנג'לס קליפרס, עונת 2010/11

עונתו השנייה של הכוכב הישראלי נפתחה בצורה טובה, ואחד השיאים הגיע באולם בו רשם לא מעט משחקים גדולים - סטייפלס סנטר. סקרמנטו של אותן שנים לא הלכה לשום מקום, וגם הקליפרס לא בדיוק מצאו את עצמם, אבל החזיקו בסגל מרשים שכלל את אריק בלדסו, בלייק גריפין, דיאנדרה ג'ורדן, בארון דיוויס, ואחד בשם קרייג סמית'. ב-6 בדצמבר הקינגס הגיעו ל-LA, והחזיקו מעמד במשך מחצית, לפני שהקליפרס ברחו ליתרון 16 בסיום הרבע השלישי וגמרו את המשחק עם ניצחון חמישי באותה עונה, 91:98. לכספי היה זה אחד המשחקים הטובים כשקלע 21 נקודות ב-8 מ-11 מהשדה והוסיף 10 ריבאונדים.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול הידו טורקוגלו שחקן לוס אנג'לס קליפרס. AP
הצגה בסטייפלס סנטר. כספי מול טורקוגלו/AP

מקום 4: 31 נקודות נגד מינסוטה, עונת 2014/15

לקראת סוף העונה שעברה ג'ורג' קארל מונה למאמן סקרמנטו, והקינגס שסיימו עוד עונה שלא הלכה לשום מקום, החלו להיראות טוב יותר. בדיוק בזמן הזה מעמדו של שחקן נבחרת ישראל השתפר משמעותית, והוא הפך לשחקן חמישייה חשוב. את החודש האחרון של העונה הוא סיים עם כמעט 20 נקודות בממוצע, אבל השיא הגיע נגד מינסוטה, חמישה משחקים לסיום העונה. כספי ורודי גיי השתלטו על המגרש והישראלי קלע 31 נקודות ב-12 מ-20 מהשדה (4 מ-6 לשלוש), אליהם הוסיף 5 ריבאונדים, אסיסט וחטיפה. בניגוד ללא מעט משחקים גדולים של כספי במדי הקינגס, המשחק הזה דווקא נגמר עם ניצחון, 111:116.

עוד באותו נושא

המשחק הטוב בקריירה: 36 נקודות לעומרי כספי מול גולדן סטייט

לכתבה המלאה
אנדרו וויגינס שחקן מינסוטה טימברוולבס מול עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. 551
סיום עונה מרשים. כספי מול וויגינס/551

מקום 3: 23 נקודות ו-6 ריבאונדים נגד הלייקרס, עונת 2009/10

עונת הרוקי של כספי בסקרמנטו הייתה יוצאת מן הכלל, כשבחלקים רבים הוא שימש שחקן חמישייה בקבוצה בעלת יומרות. ב-1 בינואר יצאה סקרמנטו, ללא טייריק אוונס, רוקי העונה, למשחק כמעט אבוד נגד הלייקרס של קובי, גאסול, ביינום, פישר וג'ורדן פארמר מהספסל. הישראלי שהיה בכושר נפלא היה אחד משלושה שזרחו באותו היום - ספנסר הוז קלע 30 והוסיף 11 ריבאונדים, בנו אודריך קלע 19 ומסר 13 אסיסטים, וכספי הצטיין עם 23 נקודות (8 מ-13 מהשדה, 3 מ-4 לשלוש), 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. סקרמנטו הובילה ב-15 נקודות במחצית, אבל ראתה את הקבוצה החזקה שממול נוגסת ביתרון לאט לאט עד שהגיע קובי בריאנט וניצח את המשחק בשלשה על הבאזר, 108:109.

עומרי כספי במדי סקרמנטו קינגס מול קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. AP
קובי גנב לו את ההצגה. כספי עם בריאנט/AP

מקום 2: 20 ו-8 ריבאונדים נגד הלייקרס, עונת 2010/11

קצת יותר משנה עברה מאז המשחק הגדול של כספי נגד הלייקרס ההיא, וסקרמנטו של העונה ההיא כבר הבינה שפלייאוף, או משהו משמעותי אחר לא יגיע גם הפעם. ב-28 בינואר הקינגס הגיעו לסטייפלס סנטר עם הכוכב הגדול החדש - דמרכוס קאזינס, וכספי שמעמדו ירד מעט מאז עונתו הראשונה, ראה את אותה הלייקרס, והחליט שזה הזמן לנקמה. קאזינס היה גדול כהרגלו עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, אבל הפעם קיבל את התמיכה מהחבר הטוב הישראלי שלו שקלע 20 נקודות (8 מ-14 מהשדה, 3 מ-7 לשלוש) ואת 14 נקודות היתרון שפתחו סקרמנטו ברבע השלישי. גם יכולת מדהימה של קובי בריאנט שהפציץ 38, לא עזרה.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. GettyImages
לפנתאון. כספי/GettyImages

מקום 1: 36 נקודות נגד גולדן סטייט, עונת 2015/16

יש לילות שישארו חקוקים בהיסטוריה בהיסטוריה של הספורט הישראלי, וההצגה של עומרי כספי הערב בהחלט עונה על ההגדרה הזאת. גולדן סטייט היא אחת הקבוצות הגדולות של העשורים האחרונים, והעובדה הזאת לא בלבלה את הכוכב הישראלי של סקרמנטו שרושם את עונתו הטובה בקריירה. 26 נקודות במחצית ראשונה בלתי נשכחת, 36 נקודות מול השחקן הטוב בעולם כיום, סטף קרי. הנתונים הללו אמנם לא הספיקו לניצחון נדיר, אבל מספיקות כדי למצב את מעמדו של כספי כאחד השחקנים הטובים ביותר שיש לקינגס להציע, בעונה שאולי תסתיים עם כניסה מפתיעה לפלייאוף.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס עם רייג'ון רונדו. AP
שלא ייגמר לעולם. כספי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully