וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויל גרייבס: "ההפסד ב-40 הפרש למכבי תל אביב עוד בראש שלנו"

28.12.2015 / 9:13

סיכום משחקי יום ראשון: פורוורד מכבי חיפה עם הפנים למפגש המרתק ברבע גמר הגביע. דרווין קיצ'ן ברח להפועל אילת וחתם בטורקיה, באשדוד מקווים כי פציעת תומאס לא חמורה. נעימי מפרגן לבית יוסף ובקרית גת ישקלו את צעדיהם בעקבות פציעת אוסבי

one

בווידאו: תקציר הניצחון של מכבי חיפה על הפועל אילת

מכבי חיפה הופכת באופן רשמי לאחת הקבוצות החמות בליגת העל, כשרשמה ניצחון שלישי ברציפות בליגה ורביעי בכל המסגרות, לאחר הניצחון אמש (ראשון) 61:79 על הפועל אילת. הקבוצה של רמי הדר ברחה ליתרון 19 כבר במהלך הרבע השני, ולמרות ניסיון קאמבק של הקבוצה הדרומית, הצליחו הירוקים לסגור את הסיפור. וויל גרייבס בלט בשורות הירוקים עם 24 נקודות ו-8 ריבאונדים. במועדון התאכזבו מעט מהגרלת רבע גמר גביע המדינה שסידרה להם את מכבי תל אביב ברוממה.

"באנו מוכנים לשחק חזק בהגנה, וכשאנחנו משחקים חזק בהגנה ונותנים 100 אחוז, אז ההתקפה באה בקלות", סיכם את המשחק וויל גרייבס, "אנחנו מאמינים אחד בשני בהתקפה, מאמינים במשחק שלנו, וכולם במקום הנכון בזמן הנכון, מניעים את הכדור ושמים את הכדור בסל. אנחנו מנסים לנצח בלי סוף, אני לא אוהב את האימונים אחרי ההפסדים, אז אנחנו משחקים חזק בהגנה ונותנים להכל להדבק". על הגרלת הגביע הקשה אמר הקלע של הירוקים: "המשחק נגד מכבי תל אביב הוא גדול, במשחק הקודם הפסדנו ב-40 הפרש, אז ההפסד עוד בראש שלנו, אנחנו נהיה מוכנים להתמודד מולם".

שחקן מכבי חיפה וויל גרייבס. אדריאן הרבשטיין
כבר חושב על מכבי תל אביב. וויל גרייבס/אדריאן הרבשטיין

המפסידה הגדולה של אתמול הייתה הפועל אילת של עודד קטש, שרשמה הפסד רביעי ברציפות מחוץ לביתה. השחקנים של עודד קטש רשמו עוד משחק רע, כשרק ביום רביעי האחרון הפסידו למכבי ראשון לציון עם שני זרים בלבד בסגל, בשמינית גמר הגביע. אילת שברה במהלך המשחק את השיא השלילי העונה בליגה באחוזים ל-2 נקודות, כשקלעה ב-15 מ-48 נסיונות. "זה היה פשוט קשה לצפייה", סיכם אחד מאנשי המועדון, "עוד ערב שלא נרצה לזכור מהעונה הרעה הזאת".

במועדון חיכו לדרווין קיצ'ן שסיים אתמול את חוזהו בנאנסי הצרפתית, אך השחקן העדיף לחתום בטרזבונספור הטורקית שעלתה לשלב הבתים השני ביורוקאפ. במועדון יעשו מאמצים גדולים כדי לצרף גארד אמריקאי במהלך השבוע הקרוב, כשעל הפרק שני משחקים קשים מאוד נגד מכבי אשדוד ועירוני נהריה בימים חמישי ושלישי הבא בהתאמה.

מאמן מכבי אשדוד צביקה שרף. ברני ארדוב
אשדוד שלו בצרות. צביקה שרף/ברני ארדוב

עוד מאוכזבת גדולה ממשחקי אמש היא מכבי אשדוד של צביקה שרף. הצהובים, שהציגו בשבוע שעבר משחק הגנה מצוין נגד הפועל ירושלים, נראו רע מאוד נגד עירוני נהריה בדרך להפסד 91:82. כבר במחצית הראשונה ספגו השחקנים של שרף 58 נקודות, בדרך לפיגור בן 19 נקודות, אלא שאז הצליחו צ'ארלס תומאס ודיאנטה גארט לסחוב את חבריהם לקאמבק ולצמצום הפער עד ל-4 נקודות בלבד, קצת יותר מדקה לסיום, מה שלא הספיק בסופו של דבר.

אלא שההפסד השביעי העונה של הקבוצה מעיר הנמל לא הייתה המכה הגדולה ביותר שנחתה עליהם - אלא הפציעה של צ'ארלס תומאס. הפורוורד-סנטר המצוין, שקלע 31 נקודות והוריד 10 ריבאונדים ב-27 דקות נחת רע מאוד על הרגל במהלך דקות הסיום, ובתחילה חששו באשדוד כי מדובר בפגיעה ברצועות. כחצי שעה לאחר המשחק ניתה אבחנה כי הפציעה חמורה פחות ממה שחשבו בתחילה, ותומאס יעבור צילום היום אם יחוש שלא בטוב. בכל מקרה הוא נמצא בספק גדול לקראת ההתמודדות באילת ביום חמישי.

הצד המנצח של ההתמודדות בעין שרה אתמול הייתה הקבוצה הביתית של אריק אלפסי שקטעה רצף של ארבעה הפסדים, וכל זאת עם שלושה זרים בלבד. עירוני נהריה קיבלה 23 נקודות ו-12 ריבאונדים מריצ'רד האוול, 21 נקודות ו-11 ריבאונדים מקמרון קלארק ו-20 נקודות ב-5 מ-8 מהשלוש ממייקל אומה בדרך לניצחון חשוב שהחזיר אותם לחלק העליון של הטבלה.

"שיחקנו נגד קבוצה מאוד מוכשרת התקפית ועצרנו אותם במחצית הראשונה על 39 נקודות בלבד. עשינו עבודה טובה מאוד בהתקפה, ככה שאני יכול להיות מאוד מרוצה", סיכם המאמן אריק אלפסי, שהיה חסר את גילברט בראון שנפצע בפניו. כפי שפורסם לראשונה בוואלה ספורט אתמול, נהריה החתימה את שחקן נבחרת ישראל לשעבר אורי קוקיה שמגיע מהפועל רמת גן/גבעתיים. קוקיה, שחוזר לקדנציה רביעית במדים הסגולים, יצטרף למועדון לקראת פגרת רבע גמר גביע המדינה. דניאל תמיר, שלא התלבש אתמול להתמודדות, עשוי לשלם את המחיר עם הגעתו של השחקן הותיק.

יובל נעימי עירוני נס ציונה מול פול דילייני מכבי קרית גת. מגד גוזני
ניצח את קרית גת עם משחק נהדר. יובל נעימי מול פול דילייני/מגד גוזני

מנצחת גדולה נוספת אמש היא עירוני נס ציונה של עופר ברקוביץ'. הכתומים רשמו משחק נהדר כשניצחו את מכבי קרית גת 73:88 באולם לב המושבה, והם קרובים מאוד למקום שמוביל לפלייאוף. הניצחון היה השלישי בארבעה מחזורי ליגה לכתומים, שקיבלו ערב נהדר מיובל נעימי עם 19 נקודות ו-10 אסיסטים, 17 נקודות ו-9 ריבאונדים מדיימון סימפסון ו-17 נקודות מפתיעות מקמרון ג'ונס. מלקולם לי, שנמצא בישראל וימשיך להבחן בשורות המועדון, לא מרשים בשלב הזה, וייתכן מאוד כי ג'ונס יקבל את האשראי ויישאר.

"אנחנו מדברים על זה מתחילת העונה שפספנו כמה משחקים מהסיבוב הראשון, הרגשנו שלא מימשנו את הפוטנציאל, היו לנו כמה הפסדים שיכולנו להמנע מהם", סיכם יובל נעימי, "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שזה לא יקרה. אני שמח שבאנו ממוקדים במשחקים הראשונים של הסיבוב, לא מוותרים כשהקבוצה השנייה עולה ל-6-7 הפרש. גם אם קבוצות עושות ריצות, אף אחד לא מוריד את הראש, ממשיכים להלחם ביחד. השאלה איך אנחנו מתמודדים עם זה, גם נגד הפועל וגם היום הראינו נחישות, לא ויתרנו עד הסוף". על הגרלת הגביע, שסידרה לנס ציונה את הפועל רמת גן/גבעתיים מהלאומית, שם משחק יועד בית יוסף הלוהט הוסיף נעימי: "לגבי ההגרלה, אין הגרלות קלות במיוחד כשמשחקים בחוץ, צריך לבוא מפוקסים ואגרסיביים, כל אחד ייתן הכל על המגרש ונעשה הכל כדי לחזור עם ניצחון. אני שמח שיועד בית יוסף מצליח שם, מקומו בליגת העל ואני מקווה בשבילו שהוא עוד יגיע".

העולה החדשה לליגת העל, מכבי קרית גת, יכולה לשוב היום למקום האחרון בטבלה אם הפועל חולון תפתיע את הפועל ירושלים. הקבוצה של נתי כהן הציגה משחק לא טוב נגד נס ציונה, פיגרה לאורך רוב שלבי המשחק, ולמרות קאמבק ברבע השלישי, יצאה עם הפסד עשירי ב-13 מחזורים. במהלך הרבע השני איבדה קרית גת את הפורוורד רומרו אוסבי, שככל הנראה קרע את רצועות הברך. השחקן יעבור MRI ולאחר מכן ייקבע חומרת הפציעה באופן סופי. הקבוצה ביצעה כבר שלושה מתוך ארבעת החילופים המותרים לה, והיא תשקול את צעדיה לפני שתקבל החלטה בנוגע למחליף אפשרי לשחקן.

"המשחק היה מאוד חשוב לנו, ולא פתחנו אותו כמו שצריך בלשון מעטה ונאלצנו לרדוף אחריהם כל החצי הראשון", סיכם יוני ניר, "הצלחנו לחזור ולהוריד לפיגור 3, אבל נס ציונה הצליחו לברוח. אין ספק שלא עשינו את העבודה המוטלת עלינו, לא ככה רצינו להראות היום, לצערי זה לא יצא. נסתכל קדימה, אין לנו הרבה ברירות". ניר דחה את הטענה כי קבוצתו הגיעה ללא אנרגיות אחרי הניצחון על הפועל תל אביב: "אם כבר המשחק נגד הפועל תל אביב נתן לנו יותר ביטחון, עזר לנו למורל הקבוצתי, הקבוצה נראית טוב בחודש האחרון. אני לא חושב שאנחנו עייפים, היה משחק ביום חמישי, אבל היו שני אימונים שהם פחות עמוסים ביומיים האחרונים, התכוננו טוב, לא חושב שמדובר על עייפות, פשוט לא הופענו כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully