וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון מבקר את בלאט? "ייקח זמן עד שנחזור לקצב, לא רק השחקנים"

כוכב קליבלנד פקפק ברוטציה של מאמנו אחרי ההפסד בגולדן סטייט. הישראלי זכה לביקורות מהתקשורת המקומית. כל התגובות והמספרים משחזור הגמר, וגם: מי חושב שסטפן קרי פוגע בענף?

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: לברון ג'יימס מדבר בסיום המשחק

קליבלנד קיוותה לניצחון שיהווה מעין הצהרת כוונות ויוכיח לעולם שעל אף פתיחת העונה ההיסטורית של גולדן סטייט, סגנית האלופה לא פחות מאיימת. זה לא בדיוק קרה הלילה (בין שישי לשבת), כשהקאבס נכנעו 89:83 באורקל ארינה בשחזור הגמר, וצנחו למאזן של 8:19 אל מול ה-1:28 העצום של האלופה המכהנת. דיוויד בלאט ושחקניו יקוו להתאושש כשימשיכו במסע החוץ שלהם, ויפגשו בלילה שבין ראשון לשני את פורטלנד.

seperator

המספרים

* קווין לאב החטיא את כל חמש ניסיונותיו מחוץ לקשת, קיירי אירווינג החטיא את כל ששת ניסיונותיו מחוץ לקשת. בכלל, השלישייה הגדולה, ביחד, קלעה 1 מ-16 בלבד ל-3.

* קליבלנד, כקבוצה, דייקה ב-16.7 בלבד מחוץ לקשת (5 מ-30), וככה קשה לנצח.

* הקאבס קלעו 31.6 אחוז מהשדה - הנתון השלישי הכי גרוע במשחק בו לברון ג'יימס שיחק במדיה. הפעם האחרונה שקליבלנד קלעה כל כך גרוע היתה אי שם, בדצמבר 2006, ואז היא הובסה 81:63 בידי יוסטון.

* באופן נדיר למדי, ללברון ג'יימס היו כפול איבודים (4) מאסיסטים (2).

* עם זאת, ב-ESPN בדקו ומצאו כי ללברון היו יכולים להיות יותר אסיסטים, אך במסירות שלו שהסתיימו בזריקות לסל, חבריו סיימו עם 2 מ-11 מהשדה.

* שני אסיסטים בלבד היו גם לקיירי. בכלל, המוסר המצטיין של קליבלנד הלילה היה דווקא קווין לאב, עם 4, ולסגנית האלופה כולה היו 12 אסיסטים בלבד (לדריימונד גרין וסטפן קרי ביחד היו 14).

* עבור גולדן סטייט היה זה ניצחון בית 32 ברציפות בעונה הסדירה.

* עם זאת, בפעם הראשונה מזה למעלה משנה, הווריירס הוחזקו תחת 100 נקודות ביתיות בעונה הסדירה.

* הפעם האחרונה שגולדן סטייט ניצחה בביתה על אף שקלעה פחות מ-90 נקודות? אי שם במרץ 2013.

* שון ליבינגסטון רשם שיא עונה של 16 נקודות.

* כשדריימונד גרין שמר על לברון, קינג ג'יימס קלע 2 מ-4 מהשדה. כשכוכב הווריירס שמר על שאר שחקני קליבלנד, הם קלעו 2 מ-15 בלבד (קווין לאב 1 מ-7).

דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס חוגג מול לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. רויטרס
עוד משחק עילאי בהגנה. גרין/רויטרס

התגובות

דיוויד בלאט אמר בסיום: "אני לא מרגיש שהיה פייבוריט או אנדרדוג במשחק הזה. גולדן סטייט משחקת באותו סגנון, אותה שיטה, עם אותם שחקנים. כמובן שמדובר בקבוצת כדורסל ברמה מאוד, מאוד גבוהה. לא רצינו לרוץ, כי גולדן סטייט בבית לא תפסיד במשחק ריצה. אני חושב שתכנית המשחק שלנו היתה נכונה, פשוט היינו צריכים לקלוע יותר".

לברון ג'יימס סיכם את המשחק: "נתנו לעצמנו סיכוי, ואם נשחק ככה מבחינה הגנתית, יהיה קשה מאוד לנצח אותנו. בהתקפה פשוט לא היה לנו את זה, לאף אחד לא היה. זה ייקח זמן, אי אפשר להחזיר שחקן או שניים והכל קורה אוטומטי. תהיה תקופת הסתגלות, אבל נהיה בסדר. אנחנו צריכים לחלוק את הכדור יותר, אין ספק שיש לנו במה להשתפר".

בארצות הברית טוענים שקינג ג'יימס אף השמיע ביקורת (מרומזת או שלא) כלפי המאמן שלו ושיטת הרוטציה שהוא מנהיג מתחילת העונה. "ייקח זמן עד שנחזור לקצב - כולנו, לא רק השחקנים", אמר לברון בסיום. "אנחנו צריכים להתאמן, לשחק, לדעת מה אנחנו רוצים לעשות ואיזה חמישיות צריכות לשחק".

ג'יי אר סמית' יודע מה חסר לקאבס: "קיירי הוא לא במקום בו הוא צריך להיות, או במקום בו היה. כשזה יקרה, נחזור להיות בשיא כוחנו".

קיירי אירווינג עצמו הוסיף: "אנחנו רוצים מה שלגולדן סטייט יש, ולא נעצור עד שנשיג את זה. זה היה מבחן מצוין עבורנו, וניפגש איתם בעתיד".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. Thearon W. Henderson, GettyImages
לא הגיע כאנדרדוג, לדבריו. בלאט/GettyImages, Thearon W. Henderson

בצד המנצח, סטפן קרי סיכם את הערב ההתקפי הרע שלו ושל קבוצתו: "זה טוב שזה קורה מדי פעם. אם ההגנה שלנו מופיעה, אנחנו במצב די טוב לנצח משחקים. פשוט הראנו את הגיוון שלנו, ואנחנו מנסים לנצח בדרכים שונות".

לוק וולטון הוסיף באותו נושא: "זה היה אימון טוב, משחק עם מעט נקודות, עצירות בהגנה וזריקות עונשין. זו היתה חוויה מצוינת שלנו".

גם אנדרו בוגוט התרשם לטובה: "ההגנה שלנו היתה פשוט מדהימה 48 דקות. השארנו אותם על 83 נקודות, והם לרגע לא נכנסו לשטף התקפי".

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס מול קליבלנד קאבלירס. AP
עם הגנה כזו, אפשר לחייך. קרי/AP

מה אמרו הפרשנים?

כריס היינס מ-Cleveland.com לא אהב את ההתקפה של קליבלנד: "משום מה, קליבלנד העניקה להגנת גולדן סטייט יום חופשי כשבחרה להמשיך לשחק כדורסל של בידודים במקום להניע את הכדור. ללברון היה קשה כל הלילה נגד הגנה שמתמקדת רק בו. יותר מדי Hero Ball. איפה הפיק אנד רול? איפה החיתוכים? התנועה ללא כדור? קליבלנד עדיין מנסה להחזיר כמה שחקנים לכושר, בלאט עדיין מתנסה עם שחקנים שונים, וזה ייקח כמה שבועות. מוקדם להיכנס לפאניקה. קליבלנד חושבת בגדול. אבל מדי פעם המשחק האנוכי הזה מופיע, ואי אפשר לנצח את הווריירס ככה".

דייב מקמנימן כתב ב-ESPN: "אפילו שהמשחק הסתיים בניצחון של גולדן סטייט שכבר ב-1:28, מה שהקאבס השיגו זה להקטין מעט את התחושה שאי אפשר לנצח את גולדן סטייט. אם כבר, קליבלנד עזבה את המשחק הזה יותר בטוחה בסיכויים שלה, אם וכאשר יהיה שחזור בגמר. היא הצליחה להכתיב את קצב המשחק דרך ההגנה שלה".

הציטוט המוזר של הלילה שייך למאמן גולדן סטייט לשעבר ופרשן ABC בהווה מארק ג'קסון, שאמר: "במידה מסוימת, סטפן קרי פגע בענף. אני הולך לאולמות בתי ספר, והדבר הראשון שילדים עושים הוא לרוץ לקו השלוש. אתה לא סטף קרי. תעבוד על אלמנטים אחרים במשחק שלך. אנשים לא מבינים שהוא לא רק קלע, הוא שחקן שלם ובגלל זה ה-MVP". אנדרו בוגוט הגיב לכך ואמר: "כדאי לקחת כל מה שהוא אומר בעירבון מוגבל".

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
עם שיטת המשחק הזו קליבלנד לא תגיע לשום מקום, על פי הפרשנים. לברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully