וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוהרת להצלחה: סיפורה המדהים של מישל פיין

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הטוטו

27.12.2015 / 19:17

היא איבדה את אמה בגיל 6 חודשים, עברה פציעה קשה כולל סדק בגולגולת ופגיעות במוח, אך לא ויתרה - ובגיל 30 הפכה לרוכבת הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגביע מלבורן היוקרתי. סיפורה של רוכבת הסוסים ששינתה את פני הענף

מישל פיין, רוכבת סוסים אוסטרלית. Quinn Rooney, GettyImages
עשתה היסטוריה. פיין וגביע מלבורן/GettyImages, Quinn Rooney

סיפורה המדהים של מישל פיין יכול היה להפוך בקלות לתסריט משובח עבור סרט הוליוודי. מישל נולדה באוסטרליה, ובגיל שישה חודשים בלבד איבדה את אמה שנהרגה בתאונת דרכים. אביה, פאדי, נאלץ בעל כורחו הוא לגדל את עשרת ילדיו, וביניהם מישל התינוקת, ש-25 שנה לאחר מכן שינתה את ההיסטוריה בענף מרוצי הסוסים. אחרי שהפכה לאישה הראשונה שזוכה במרוץ סוסים יוקרתי, ולאחר שריגשה מיליונים ברחבי העולם, ספק אם סיפורה המדהים של הרוכבת הצעירה לא יהפוך כבר בעתיד הקרוב לסרט סוחט דמעות.

אחרי שראתה את אחיה ואחיותיה הבוגרים הופכים לרוכבים מקצועיים, גם מישל החליטה ללכת בדרך הזו, וכבר בגיל שבע טענה בפני חבריה כי "תזכה בגביע מלבורן היוקרתי", טורניר שנתי הנערך באוסטרליה במשך 155 שנה. פיין צדקה. 18 שנה לאחר אותה הבטחה, הפכה פיין בגיל 30 לאישה הראשונה שזוכה במרוץ היוקרתי, אך הדרך לשם הייתה ארוכה מאוד.

נאום הזכייה המרגש של פיין

ענף מרוצי הסוסים נחשב שנים לענף גברי. מעט מאוד נשים בחרו לעסוק בו ובכלל הצליחו להשתלב, ואלו שכן - מעולם לא זכו בפרסים יוקרתיים. אבל את פיין זה לא עניין. היא הפכה לשמינית מבין אחיה ואחיותיה שהופכת לרוכבת מקצוענית - כשעלתה להתחרות לראשונה כבר בגיל 15.

ההתחלה הייתה קשה. אפילו קשה מאוד. ארבע שנים לאחר התחרות הראשונה, במרץ 2004, נפלה פיין מסוסה בצורה קשה, ופונתה לבית החולים עם סדק בגולגולת, פגיעות שונות במוח וסדק בשורש כף היד. היא בילתה זמן רב בבית החולים ובשיקום הנדרש, אך חזרה לענף מבלי לחשוב פעמיים.

זה אמנם לקח לא מעט זמן, אך ב-2009 - חמש שנים לאחר אותה תאונה קשה - זכתה פיין, אז בת 25, בתחרות המשמעותית הראשונה שלה. ומאז - היא רק המשיכה לדהור. ארון הגביעים החל להתמלא בתארים שונים, עד שהגיעה ההזדמנות האמיתית באמת. ההזדמנות עליה חלמה מגיל קטן - התחרות הגדולה במלבורן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מישל פיין, רוכבת סוסים אוסטרלית. Michael Dodge, GettyImages
עם המלווה הצמוד. פיין, אחיה הלוקה בתסמונת דאון והגביע היוקרתי צילום: אימג’בנק, Gettyimages)/GettyImages, Michael Dodge

בגיל 30 הפכה מישל פיין לאישה הרביעית המשתתפת בתחרות הקיימת 155 שנה. היא הגיעה כשהיא רכובה על גבי סוסה "הנסיך פנזנס", שנרכש תמורת 50 אלף דולר, "כסף קטן", על פי התקשורת האנגלית (רוב הסוסים נרכשים תמורת מאות אלפי דולרים). אנדרדוג אמיתי.

העובדה שהסוס שלה נחשב ל"זול" ושסוכנויות ההימורים זלזלו בה (היחס של פיין היה 1 ל-100) כלל לא עניינו את הרוכבת הנחושה. למרוץ היא הגיעה כשכל משפחתה מאחוריה, כולל אחיה סטיבי הלוקה בתסמונת דאון, שלא מחמיץ אף מרוץ של אחותו האהובה.

כנגד כל הסיכויים, חצתה פיין את קו המרוץ ראשונה, והפכה לאישה הראשונה שזוכה בגביע מלבורן. היא נשאה נאום מרגש בסיום, טענה שמדובר "בסיפור מהאגדות" והוסיפה כי "לכולם היו סוסים ששווים כסף רב, ואילו אני הגעתי למרוץ עם סוס זול מניו זילנד, והנה, תראו מה קרה". פיין לא שכחה להגיד את אשר על לבה על הענף השוביניסטי, דווקא בבמה המרכזית מכולן: "זה ענף בשליטה גברית, של אנשים החושבים שאיננו חזקות מספיק. לא מעט אנשים רצו שלא אהיה פה. עכשיו, כל מי שחושב שאנחנו לא טובים מספיק, יכול להיחנק. אני מקווה שעכשיו נשים יוכלו לראות שהן יכולות להצליח גם כאן, ושיהיו עוד כמוני בספורט הזה. זה חשוב מאוד. תודה לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully