וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי השיק קורס מאמנים לאומיים בהשקעה של 2.5 מיליון שקל

23.12.2015 / 16:10

לקורס נבחרו 12 מאמנים ממגוון ענפי הספורט ובהם יושקעו 1,200 שעות, כולל השתלמויות במרכזי אימון בעולם. יעל ארד, שיזמה את הפרויקט: "הקורס נועד כדי לבנות את הגשר לדור המאמנים הבא של ישראל"

יעל ארד חברת הנהלת הוועד האולימפי. ברני ארדוב
השקעה גדולה. ארד בקורס/ברני ארדוב

הוועד האולימפי קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים במכון וינגייט שבה הציג קורס חדשני עבור מאמנים לאומיים כחלק מפרויקט חדש בו יושקעו 2.5 מיליון שקל. במסגרת הקורס ישתתפו 12 מאמנים, שבעה גברים וחמש נשים, שנבחרו מבין 38, ואלו יקבלו 1,200 שעות כולל השתלמויות מגוונות במרכזי אימון מהמובילים בעולם, כל זאת למשך שנתיים. הקורס יתקיים בשיתוף וינגייט ומינהל הספורט.

מי שאחראי על גיוס הכספים לטובת הפרויקט הוא הטוטו, כאשר המועצה הלאומית לספורט היא זו שתקצה את המשאבים, כל זאת כדי להעלות את רמת המאמנים בענפים האולימפיים. מי שינהל מקצועית את הקורס הוא מולי אפשטיין.

על מנת לגייס את המועמדים המתאימים ביותר, פנתה ועדת ההיגוי לאיגודי הספורט שהתבקשו להציג מטעמם שלושה מועמדים, בתוכם לפחות מועמדת אחת, והתחייבו להעסיק בתפקיד מקצועי בתום הקורס את המאמן שיסיים בהצלחה את הקורס לפחות בחצי משרה. כל משתתף יזכה במלגה חודשית על סך 3,000 שקל שתמומן במשותף על ידי התוכנית והאיגוד הרלוונטי.

יעל ארד חברת הנהלת הוועד האולימפי. ברני ארדוב
"ישנם דברים חסרים מאוד בספורט הישראלי". ארד/ברני ארדוב

המאמנים הנבחרים הם ענבר רונן (אופניים), דן סלפטר (אתלטיקה), מיה שני גולדברג (התעמלות מכשירים), שחר הבר (כדוריד), שירה העליון (כדורסל), שקד חיימי (כדורעף חופים), תומר אור (סיוף), רועי לב (קיאקים), כרמל לוויתן (שחייה), נופר אדלמן (שייט), ורד אבניעם (פראלימפיים), ליאור דרור (פראלימפיים), אורי זילברמן (טריאתלון). בקורס ישתתפו גם חמישה מאמנים נוספים שייקחו חלק רק בתוכנית הלימודים בארץ. מדובר ביוסף גזאצ'ו (אתלטיקה), אסף מיימון (שחייה), שגיא ברעם (כדורעף), לימור מזרחי (כדורסל) ויעקב ביננסון (פראלימפיים).

מי שיזמה את הרעיון היא יושבת ראש ועדת הספורט בוועד האולימפי, יעל ארד, שסיפרה: "הגעתי למסקנה שישנם שני דברים שחסרים מאוד בספורט הישראלי. אין בו אסטרטגיה בגלל לחץ התקציבים וההרגלים, וכולם מטפלים במה שלחוץ עכשיו, ושנית, אנחנו עדיין צריכים לשים את ההון האנושי במרכז, מאמנים וספורטאים. יש פער גדול בין המאמנים הלאומיים לשכבה השנייה, מאמני המועדונים, קבוצות וילדים. לאורך השנים לא השכלנו לבנות את הגשר לדור המאמנים הבא".

עודד טירה, יושב ראש המועצה הלאומית לספורט, הוסיף: "בכל ארגון עסקי, צבאי או ספורטיבי, כשרוצים לשפר את הארגון, מטפלים במשאב האנושי. כשאתה רוצה לטפל באנשים, צריך לבחור קודם כל מנהיגים. המתקנים זה דבר חשוב, כל זאת בתנאי שמה שמשלים אותם זה המשאב האנושי".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, סיכם: "המפתח הבסיסי לשינויים הוא שיתוף פעולה בין גופים. אין צל של ספק שהמשאב האנושי החשוב ביותר הם המאמנים. זו התקווה להוביל את השינוי הכי משמעותי כי מאמנים זה אולי התחום הכי מוזנח בספורט הישראלי. מולי אפשטייין הוא מומחה ברמה העולמית שיוביל את הקורס במכון וינגייט, קרוב ליחידה לספורט הישגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully