וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המנהלת המליצה: רק מתאזרח אחד בעוד שנתיים בליגה

23.12.2015 / 11:49

השינוי במספר המתאזרחים בליגת העל בכדורסל קורם עור וגידים: ההמלצה תאושרר בדירקטוריון מנהלת הליגה לאחר שזה יעבור ניסוח משפטי: "החלטה שהיא הכרח של המצב הנוכחי"

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב על מכבי קרית גת

עדת המנהלת של מנהלת הליגה בכדורסל, החליטה אמש (שלישי) להמליץ לדירקטוריון מנהלת הליגה שמספר המתאזרחים בליגת העל יירד בשנתיים הקרובות עד למתאזרח אחד. ההחלטה התקבלה באופן עקרוני כבר לפני מספר שבועות, אך אמש אושררה כשהיחיד שהתנגד לה הוא יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, שהציע להוריד את מספר המתאזרחים באופן קבוע לשניים. ההמלצה עוד צריכה לעבור את אישור דירקטוריון המנהלת, מקום בו היא לא צפויה להתקל בקשיים, אך המכשול העיקרי צפוי להגיע מכיוון הייעוץ המשפטי, שכן אין לדעת האם הגבלת מתאזרחים מתיישבת בצורה מקובלת עם חוקי מדינת ישראל.

על פי הניסוח המסתמן יירד בעונה הבאה מספר המתאזרחים בליגת העל לשניים, ובשנה לאחר מכן למתאזרח אחד בלבד, כשקבוצה תוכל להחזיק יותר מתאזרחים, אם החוזה שלהם נחתם לפני שהחוק נוסח. "זאת החלטה שהיא הכרח של המצב הנוכחי", אמר אחד מחברי הדירקטוריון לוואלה! ספורט, "הליגה איבדה מהציביון הישראלי שלה, ולא מעט קבוצות ניצלו את המצב כדי להביא מתאזרחים על חשבון שחקנים ישראלים, מה שגם ייפגע בטווח המיידי בכדורסל הישראלי".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. יוסי ציפקיס
היחיד שהתנגד למהלך. שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

שלוש קבוצות פתחו את העונה הנוכחית עם יותר משני מתאזרחים - מכבי תל אביב, שמחזיקה בג'ורדן פרמאר, טיילור רוצ'סטי וסילבן לנדסברג, מכבי אשדוד, עם בן אייזנהארט, ווילי וורקמן וג'רמיין הול, ומכבי חיפה שפתחה את העונה עם ג'ון דילברלתומיאו, חנן קולמן וג'רמייה קרייסברג שבינתיים שוחרר. בשאר הקבוצות המצב טוב יותר, כשרוב הקבוצות מחזיקות במתאזרח אחד בלבד, כשהקבוצות היחידות שלא מחזיקות במתאזרח הן הפועל תל אביב ועירוני נס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully