וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: יוקאנוביץ' העביר אימון, שני מאמנים כבר הוצעו לקרויף

22.12.2015 / 13:56

המאמן מעוניין לעבור לפולהאם, אבל יבין אם הצהובים יסרבו והדברים תלויים בהם. בקרית שלום כועסים על הקבוצה הלונדונית, סוכנים כבר מציעים לקרויף מחליפים. קרלוס גרסיה: "באר שבע חוגגת עכשיו, אנחנו נחגוג בסוף העונה"

ברני ארדוב

לא ברור מי הלך הביתה אמש (שני) מבלומפילד מאוכזב יותר: שחקני מכבי תל אביב, או העיתונאים שמסקרים את הקבוצה. השחקנים הפסידו 2:1 וראו איך הפועל באר שבע חוגגת על חשבונם בסיום. העיתונאים לא קיבלו תשובות ברורות באשר לעתידו של סלבישה יוקאנוביץ' והיום מצפה עוד יום של רדיפה אחרי האמת.

בבוקר שאחרי ההפסד הגיעו שחקני הקבוצה לאימון בקרית שלום ומצאו את יוקאנוביץ' על כר הדשא. הסרבי העביר את אימון הקבוצה בצל כל הידיעות על עזיבתו הקרבה ובאה לפולהאם. במכבי עדיין רוצים לשחרר את יוקאנוביץ' בתנאים שלהם, אבל את סוכני המאמנים זה ממש לא מעניין והם כבר פנו לג'ורדי קרויף והציעו את מרכולתם. לפחות שני מאמנים זרים כבר הוצעו למנג'ר ההולנדי שיצטרך להתנהל ככל הנראה בקרוב גם בגזרת המאמנים בנוסף לגזרת השחקנים שהוא מחפש לחלון ההעברות הקרוב.

העיתונות האנגלית ממשיכה לדווח כי זה רק עניין של מו"מ כספי בין פולהאם למכבי על הפיצוי ושאוטוטו זה ייסגר, אבל במכבי תל אביב אין איש שמוכן לאשר. בכל מקרה, בקרית שלום נחושים לעשות סוף לסאגה ולקבל החלטה עד יום רביעי בנוגע לעתידו של יוקאנוביץ'.

לוואלה! ספורט נודע שיוקאנוביץ' רוצה לקבל את ההצעה של פולהאם, אבל הוא גם יבין אם מכבי תל אביב לא תסכים לשחרר אותו. בסביבתו של הסרבי טענו במהלך הלילה שמאוד חשוב לו לעשות את הדברים מול מכבי בצורה הוגנת ושהוא לא לוחץ בצורה מאסיבית על מכבי לשחרר אותו. יחד עם זאת, ברור ליוקאנוביץ' שחוקי המשחק בכדורגל המקצועני מאפשרים מעבר של מאמן ממועדון למועדון במהלך העונה, ולכן הוא משאיר את ההחלטה בידיים של מכבי תל אביב. במיוחד כשמדובר גם בפיצוי כספי שהצהובים ידרשו עבור שחרורו.

בקרית שלום סירבו להתעסק ביומיים האחרונים בעיזבה האפשרית של יוקאנוביץ' - לא רק מול התקשורת, אלא גם מול פולהאם. בקבוצה כועסים על כך שחלק מהדברים דלפו לתקשורת האנגלית ובטוחים שזה מגיע מהצד של הקוטג'רז. ייתכן מאוד שההפסד אמש יעשה בסופו של דבר את העבודה עבור הסרבי, שלפחות עד המשחק אתמול זכה לתמיכה גדולה במועדון.

כעת, כשכל המשתנים על השולחן וביניהם הרצון של יוקאנוביץ' לחזור לאנגליה, לא מן הנמנע שהמגעים יואצו ושהם אכן יסתיימו בנחיתה של המאמן במערב לונדון. גורם במועדון ניסה להסביר ואמר במהלך הלילה: "מה אתם מצפים, שמכבי תאשר שהיא מנהלת מו"מ לשחרור המאמן ושאם המו"מ לא יצלח, אז הוא ימשיך כאילו הכול בסדר? זה לא עובד כך. צריך לשמור על חשאיות. מדובר כאן בהחלטות כבדות של מועדון".

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב עם הדס גרינברג שדרית קווים. ברני ארדוב
היה צריך אתמול לעשות פעלולים כדי לסיים את הראיונות. סלבישה יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

חרף ההפסד, עיקר העיסוק אתמול היה כאמור ביוקאנוביץ' ובעתידו במועדון. ג'ורדי קרויף לא מסכים להתייחס, מרטין ביין מתחמק מתשובות והסרבי עצמו היה צריך אתמול לעשות פעלולים כדי לסיים את הראיונות. בחדר התקשורת בבלומפילד הדיאלוג איתו נשמע כך:

זו מסיבת העיתונאים האחרונה שלך בישראל?

"יש לי תכניות לעבוד עוד 20 שנה במקצוע הזה. אני לא חושב שאני עומד לחטוף בעיות בריאותיות בעקבות הערב הזה ולפרוש".

מכבי תל אביב מחליפה מאמן זר בכל קיץ. עכשיו היא עומדת להחליף מאמן זר בחורף?

"אני מעדיף לא לתת פרשנות לכל ספקולציה שמתפרסמת. אני כאן במכבי תל אביב תחת חוזה וזה הכל. אני מבין את ההתעניינות שלכם אבל אני רוצה לכבד אתכם, את עצמי, את המועדון ואת האוהדים שלנו. אתם צריכים לדבר עם אנשים אחרים כדי לקבל יותר אינפורמציה".

אז במשחק הבא נגד קרית שמונה תעמוד על הקווים?

"אני תחת חוזה וזה הכל. אני לא רוצה לתת פרשנות לכל הספקולציות".

האם אתה חושב שהשמועות על עזיבתך לאנגליה השפיעו על השחקנים במשחק?

"למה השפיעו? אני לא חושב ששיחקנו רע בעיקר במחצית הראשונה. היו לנו הרבה דקות טובות של כדורגל. אני לא חושב שהגיע לנו להפסיד".

אמרת משהו לשחקנים אחרי המשחק או לפניו. בעיקר לנוכח כל השמועות על עתידך.

"מה שאמרתי להם זה שהדבר הכי חשוב לנו כעת זה האימון הבא. אנחנו בשבוע השלישי של חודש דצמבר ויש מולנו קבוצה אחת לה יש שלוש נקודות יותר כעת. יש בפני מכבי תל אביב עוד 63 נקודות. שום דבר לא גמור. המשחק נגד באר שבע נגמר ומה שחשוב לי כעת זה האימון של מחר. המשחק הבא מול קרית שמונה הוא המשחק החשוב כעת".

ברור שיש לך חוזה במכבי, אבל האם הסוכן שלך דיבר עם מכבי על עזיבתך או שמא זו פולהאם שמנהלת מו"מ עם מכבי?

"אני מנסה להיות אדיב, אבל אני ממש לא רוצה לחזור על עצמי שוב ושוב. אין לי שום עניין לתת פרשנות לכל הידיעות שמתפרסמות על עתידי".

אבל כשהיתה לך הצעה מק.פ.ר אמרת שלא תעזוב את מכבי וכעת אתה משיב בכך שאין לך תגובה. זה מוזר.

"לכם זה מוזר אבל אני מעדיף לא לתת פרשנות. בעניין ק.פ.ר, מעולם לא זכור לי שהייתה לי הצעה משם".

זה מסובך עבורך לדבר על ההצעה שיש לך מפולהאם?

"אני מבין שאתם מתעקשים, אבל גם אני עקשן. אם אתם רוצים לשאול אותי על המשחק, אני אענה. יהיה לנו אתגר גדול לזכות באליפות גם העונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול קרלוס גרסיה בלם מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כעת המאמן שלנו הוא סלבישה ומחר יכול להיות מישהו אחר". קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

אז מסקנה חותכת לגמרי לא יצאה אמש מבלומפילד. מה שבטוח אין עשן בלי אש ואם יוקאנוביץ' מסרב להצהיר שיעמוד על הקווים במשחק הבא מול קרית שמונה, משהו מתבשל. הבוקר אמור הסרבי להעביר את אימון הקבוצה בקרית שלום. נכון לאמש לא היתה מתוכננת לבוקר מסיבת עיתונאים נוספת. במכבי כבר ידעו בעבר לשמור דברים בסוד וידעו גם להכחיש פרסומים שהתבררו בסוף כאמת, לכן בעניין המאמן צריך להקשיב גם למשפט שאמר בהמשך כשעישן סיגריה של אחרי מחוץ לבלומפילד. "אני בן אדם ישר", אמר יוקאנוביץ'. "לכן אני מעדיף לא להגיב".

ללא פיצוי כספי מכבי תל אביב לא תשחרר את יוקאנוביץ', אבל ספק אם היא תחזיקו בכוח במידה שיתעקש לעזוב. קרוב לוודאי שירצה לעשות את הדברים בצורה מכובדת, כך שאם אכן יש משהו על הגז, צריך לחפש את הפתרון במו"מ הכספי בין המועדונים.

ליד אוטובוס הקבוצה היתה ליוקאנוביץ' שיחה מבודחת עם נוסא איגייבור ועם צמד הניגרים של באר שבע ג'ון אוגו ואנתוני וואקמה. למרות ההפסד מצב הרוח שלו היה מרומם, מה שגם אולי יכול להעיד שהאנגלים בעקבותיו ושהמניות שלו באנגליה עדיין חזקות.

יוקאנוביץ' משוכנע שההתעסקות בו 24 שעות לפני המשחק לא היתה המתכון להפסד. גם קרלוס גרסיה חושב כך. "לא חשבתי על זה כשעליתי לשחק ואני לא עוסק בעתידו של המאמן כשאני על המגרש", אמר הספרדי. "אם מישהו מהשחקנים יגיד לך שעתידו של המאמן הפריע לו להיות מרוכז במשחק, הוא ייחשב בעיני ללוזר. לא הפסדנו בגלל הידיעות על המאמן. כעת המאמן שלנו הוא סלבישה ומחר יכול להיות מישהו אחר. אנחנו צריכים לתת הכל בכל משחק".

אתה רוצה שהוא יישאר?

"למה לא? השגנו איתו דברים יפים. הגענו לליגת האלופות. נכון שלא הצלחנו שם, אבל עדיין עמדנו במשימה. ובליגה אנחנו רק שלוש נקודות מהמקום הראשון אחרי כל הטיולים שעברנו באירופה. קשה מאוד להתמודד עם ליגת האלופות במקביל לליגה כאן ולמרות זאת אנחנו עדיין קרובים למקום הראשון. אני היום גאה יותר בחברים שלי וגאה יותר להיות במכבי תל אביב".

אם יוקאנוביץ' יעזוב, זה הזמן של מכבי להביא מאמן ישראלי?

"אם ייתנו לי משכורת גם כיועץ מקצועי, אז אשיב על השאלה. זו לא האחריות שלי במועדון".

על המשחק עצמו, אמר הבלם: "באר שבע חוגגת עכשיו, אבל אנחנו נחגוג בסוף העונה. יותר משהם ניצחו את המשחק, אנחנו הפסדנו. שני השערים שספגנו נבעו מטעויות שלנו. היינו צריכים להימנע מהשערים האלה".

עדכון ראשוןף 7:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully