וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטא ועונשו: המספרים מאחורי ההדחה של מכבי תל אביב מהיורוליג

20.12.2015 / 11:22

רגע לפני שימי רביעי ביורוקאפ הופכים לערב הכדורסל של ישראל, נספח אחרון לעונה הכושלת: אונואקו הפך רשמית לקלע העונשין הגרוע בהיסטוריה, רוצ'סטי פספס את המקום הראשון והקבוצה כולה שברה שיאים שליליים שלא נראו מאז 1972, 1984 ו-1999. כל המספרים בפנים

אימג'בנק GettyImages

"אני רוצה להיות דייויד בלו החדש. אני יכול להיות דייויד בלו החדש", אמר טיילור רוצ'סטי רגע לפני פתיחת העונה. פחות מחודשיים וחצי חלפו מאז, ונראה שרוצ'סטי מעולם לא היה רחוק יותר מבלו. זו לא רק ההדחה ההיסטורית שלו עם מכבי תל אביב מהשלב הראשון ביורוליג, אלא גם הדרך המבזה שבה בחרה להיפרד, עם קומדיית הטעויות המכוונות.

מה בלו היה עושה בפיגור מעשי של 11 נקודות, כשעל השעון 83 שניות? יורה ארבע שלשות. ומה רוצ'סטי עשה? החטיא בכוונה שתי קליעות עונשין והחמיץ הזדמנות להיכנס לספרי ההיסטוריה. הגארד עמד על מאזן מושלם של 23 מ-23 מהקו עד אותו רגע, ויכול היה להפוך לשחקן הראשון בתולדות מכבי תל אביב שמסיים עונה שלמה ללא החטאה.

הפספוס הראשון קילקל לו את מאת האחוזים, והפספוס השני הוריד אותו גם למקום השני בין קלעי כל הזמנים, אחרי שרונאס יאסיקביצ'יוס. טוב, לפחות הוא לא אמר שהוא יכול להיות שאראס החדש.

אפשר לציין לזכותו של רוצ'סטי שהוא ויתר על הסטטיסטיקה האישית שלו למען הצלחת הקבוצה. אבל הרי זה כל כך לא בלו, שהטריד לא פעם את כותבי הנתונים במגרש כשהרגיש שגזלו ממנו אסיסט, ריבאונד או חלילה נקודה.

וגם, הרשו לי לסתור את עצמי: רוצ'סטי ויתר על הסטטיסטיקה האישית שלו למען הצלחת הקבוצה?! איך לומר בעדינות... איזו הצלחה, ואיזו קבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל אלה צרות של עשירים. כי ארינזה אונואקו דווקא עשה היסטוריה. גם הוא מככב בדירוג קלעי העונשין של מכבי תל אביב בכל הזמנים, או לכל הפחות מאז החל התיעוד הסטטיסטי המלא בגביעי אירופה - בעונת 1991/92. הסנטר, שעליו נגזר להיחבט לעד בידי פרשני, כתבי ואוהדי הכדורסל בישראל, סיים את העונה עם 6 מ-16 מהקו. כלומר, 37.5 אחוזים. כלומר, הכי גרוע בתולדות המועדון.

היחיד, מלבד אונואקו, שסיים את הקדנציה שלו בצהוב עם יותר החטאות מקליעות עונשין היה מרקוס גורי ב-2002/03, ואפילו הוא השאיר לו אבק (25 מ-51, 49 אחוזים). ואולי הנתון הבא יספר את סיפורה של הקבוצה: העובדה שמספר 33 ביקר על הקו 16 פעמים במשך כל העונה, ולא 16 פעמים בממוצע לערב, ממחישה עד כמה היריבות לא ספרו את מכבי ולא הזדקקו לפעולות מיוחדות כדי לנטרל אותה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ארינזה אונואקו שחקן מכבי תל אביב זורק עונשין. ברני ארדוב
הכי גרוע בתולדות המועדון. אונואקו/ברני ארדוב

בעיה ברכש? סמית', רנדל, פניני ואוחיון עם מדד שלילי. ביחד

רגע לפני שניפרד מהזווית הישראלית ביורוליג ונהפוך את ימי רביעי לערב הכדורסל של ישראל, הנה טעימה אחרונה (טוב, אולי לא באמת אחרונה) של המספרים שעומדים מאחורי העונה המבישה של מכבי תל אביב.

* לראשונה מאז עונת 1998/99, מכבי נפרדת מהמפעל האירופי הבכיר במאזן שלילי - 6:4. אז היא עמדה על 11:7, כשבדרך רשמה את חרפת זאגרב. ב-2008/09 עמדו הצהובים על מאזן 8:8.

* לראשונה מאז עונת 1983/84, מכבי מסיימת במאזן שלילי במשחקי הבית - 3:2. לפני 32 שנים היא סיימה עם 4:3 אחרי הפסדים לאריס סלוניקי, ללימוז', לרומא ולברצלונה. מאזנים שליליים היו לה גם בעונות 1957/58, 1962/63 ו-1971/72, אבל אז היא עמדה רק על 1:0.

* לראשונה מאז עונת 1971/72, מכבי מסיימת את דרכה במפעל עוד לפני תום השנה האזרחית. אורן דניאלי מגלה כי בימים ההם היא הודחה כבר ב-9 בדצמבר, אחרי שהפסידה לפנאתינייקוס 81:73 באתונה וניצחה אותה רק 80:81 ביד אליהו. איש לא שיער אז שכארבעה עשורים מאוחר יותר יחלקו שני המועדונים האלה 12 גביעי אירופה.

* רבות דובר על הרכש הכושל של הצהובים בעונה הזו, ומה עם השחקנים הוותיקים והמנוסים? דווין סמית', בריאן רנדל, גיא פניני ויוגב אוחיון סיימו את המשחק האחרון מול דרושפאקה עם מדד שלילי מצטבר של 1- בלא פחות מ-75 דקות. הארבעה חלקו 4 מ-18 מהשדה.

* ואם כבר מדברים על סמית', הנה מה שעמד מאחורי התצוגה האנמית של שחקן הפרנצ'ייז ביום חמישי באיסטנבול: את הפעולה הראשונה שלו הוא ביצע רק בדקה החמישית; את הזריקה הראשונה שלו לקח רק בדקה ה-13; ואת הסל הראשון (והאחרון) שלו קלע רק בדקה ה-24. הוא סיים עם 1 מ-10 מהשדה ועם מדד 2-. זה פרנצ'ייז זה?

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
היחיד במגמת שיפור. לנדסברג/GettyImages

* סילבן לנדסברג הוא השחקן היחיד במכבי שהצליח לקלוע העונה יותר מאשר בעונתו הקודמת ביורוליג. היו לו 9.7 נקודות למשחק, לעומת 8.5 אשתקד. סמית', רנדל, פניני, אוחיון, רוצ'סטי וג'ורדן פארמר רשמו ירידה בתפוקה.

* פנאתינייקוס וברצלונה נותרו שתי הקבוצות היחידות שמעולם לא החמיצו הופעה בשלב הטופ 16 של היורוליג - מאז הנהגתו בעונת 2001/02. באופן אירוני, מכבי מאבדת את המאזן המושלם שלה דווקא בפעם האחרונה לקיומו של השלב הזה.

* 11 מבין הקבוצות שהופיעו אשתקד בטופ 16 ישחקו בו גם העונה. שלוש כלל לא קיבלו הזדמנות נוספת ביורוליג (אלבה ברלין, ניז'ני נובגורוד וגלאטסראיי) ושתיים הודחו בשלב הראשון: מדובר במכבי ובארמאני מילאנו, שרק לפני חודשיים וחצי יצאו למסע הופעות בניו יורק ובשיקגו בשמה של היורוליג. כלומר, בשמו של היורוקאפ.

* תאמינו או לא, אבל יכול להיות גרוע יותר: מרקז היינס נפרד מהיורוליג עם 13 הפסדים רצופים (עשרה העונה עם ססארי ועוד שלושה בעונה שעברה עם מכבי), ולג'ו אלכסנדר יש 12 הפסדים ברצף.

מרקיז היינס ססארי. קובי אליהו
יכול להיות גרוע יותר. היינס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully