וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקאס מברוקפלידיס לראשי א.א.ק: שחררו אותי למכבי תל אביב

הרכש הצהוב הבא מתקרב: על פי מקורות באתונה, הסנטר היווני מעוניין להגיע לישראל לקראת שלב הבתים השני ביורוקאפ. במועדון נטו בתחילה שלא לוותר עליו, אך פנייתו להנהלה היוונית עשויה לשנות את התמונה

עריכת וידאו: טל רזניק

במכבי תל אביב מתחילים להתרגל לחיים הצפויים ביורוקאפ - ושחקן הרכש שהם מעוניינים להביא כעת הוא לא אחר מה-MVP של המפעל עד כה העונה. מקורות ביוון סיפרו הערב (שבת) לוואלה! ספורט כי הסנטר היווני לוקאס מברוקפלידיס פנה לראשי קבוצתו, א.א.ק אתונה, וביקש להשתחרר כדי שיוכל לעבור לישראל.

על אף ההדחה ההיסטורית מהיורוליג, בהנהלת הצהובים מבינים כי עליהם לחזק את הסגל הנוכחי כדי להילחם על אליפות המדינה וכדי לנסות להגיע לשלבים הגבוהים ביורוקאפ. כפי שדווח כאן כבר בתחילת החודש, הם סימנו את מברוקפלידיס כמועמד המועדף עליהם, ובשבוע האחרון הגבירו את הלחץ.

בין שתי הקבוצות מתנהלים מגעים, וא.א.ק נטתה שלא לוותר על כוכבה הגדול ביותר, אבל נראה כי ההתפתחות האחרונה - שבה הביע למעשה את רצונו המפורש לעזוב - עשויה לשנות את התמונה, הקבוצה היוונית הודחה לפני שלושה ימים מהזירה האירופית ונכנסה לסחרור, מה גם שמלכתחילה סיכוייה לזכות באליפות המדינה קלושים לאור עליונותן הקבועה של פנאתינייקוס ואולימפיאקוס.

המאמן הוותיק דראגן שאקוטה, שהוביל את א.א.ק לזכייתה האחרונה באליפות ב-2002, חזר לאמן אותה בעונה שעברה - אולם הוזז השבוע מתפקידו בעקבות ההדחה מהיורוקאפ לטובת הפועל ירושלים. הוא כבר החל לכהן כג'נרל מנג'ר, ומי שמחליף אותו באופן זמני הוא עוזרו, סוטיריס מאנופולוס. בא.א.ק הבהירו כי לא מדובר במינוי קבוע, וכי בקרוב יחתימו מאמן חדש עד תום העונה לפחות. ייתכן שההחלטה בנוגע למברוקפלידיס תתקבל רק אז.

שחקן נבחרת יוון, לוקאס מברוקפלידיס. AP
בדרך ליד אליהו? מברוקפלידיס/AP

מברוקפלידיס (31, 2.10 מ') היה השחקן המצטיין בשלב הראשון ביורוקאפ והעמיד נתונים מפלצתיים. הוא דורג ראשון בכל המפעל במדד היעילות עם 30.7 למשחק, בפער עצום מדי.ג'יי קופר, שעמד על 25.3 במדי וולגוגראד עד שהצטרף אליו בא.א.ק. הסנטר היווני מוליך גם את טבלת מלך הסלים של המפעל (24.2) ומדורג שני בין הריבאונדרים (9.7) ובין סוחטי העבירות (7.4), ובמהלך השלב הראשון מסר גם 2.8 אסיסטים לערב - לא מעט בשביל שחקן פנים.

מנהל מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', מכיר היטב את מברוקפלידיס עוד מהימים שבהם שיחקו יחד באולימפיאקוס פיראוס והגיעו עימה לגמר היורוליג. א.א.ק היא הקבוצה התשיעית בקריירה של היווני: הוא גדל בפאוק סלוניקי, ואחריה שיחק ברומא, וולנסיה, מארוסי, סנט פטרסבורג, ברצלונה ובפנאתינייקוס. אולימפיאקוס היא היחידה שבמדיה הופיע בשתי קדנציות שונות.

הערב הצטיין מברוקפלידיס בניצחון הביתי של א.א.ק על רתימנו 70:86, במסגרת הליגה היוונית, כשתרם 19 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים בפחות מ-27 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully