וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מכבי קרית גת מארחת את מכבי תל אביב

19.12.2015 / 15:44

אחרי ההדחה מהיורוליג, ינסו השחקנים של ז'אן טבק לפרוק עצבים על העולה החדשה (19:15, ספורט 5). מכבי אשדוד תארח את הפועל ירושלים (21:05, ערוץ 1), שעברה שלב ביורוקאפ. אילת תארח את ראשון לציון החסרה

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב על קרית גת בסיבוב הראשון

משחקי המחזור ה-12, שפותחים את הסיבוב השני בליגת העל, יימשכו מחר (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים. העולה החדשה מכבי קרית גת, אחרי הניצחון המשכנע על הפועל חולון, תנסה לרשום סנסציה ענקית כשתארח את מכבי תל אביב, אחרי ההדחה של הצהובים מהיורוליג ליורוקאפ. קבוצה נוספת שתשחק בסיבוב השני ביורוקאפ, הפועל ירושלים, מגיעה במצב רוח שונה לחלוטין למשחק החוץ הקשה נגד מכבי אשדוד/באר טוביה, שתנסה לעצור רצף של שלושה הפסדים. הפועל אילת, עדיין ללא שינויים בסגל, תנסה לחבר ניצחון ביתי שני ברציפות, כשתארח את מכבי ראשון לציון שמתחילה רצף צפוף ביותר של משחקים בסגל חסר במיוחד.

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ניצחון ליגה שביעי רצוף ירגיע אותו? ז'אן טבק/ברני ארדוב

מכבי קרית גת - מכבי תל אביב (19:15, ספורט 5)

בשבועות האחרונים עשו בקרית גת מאמצים לבצע שינוי בסגל, כשלא פחות משלושה שחקנים זרים עזבו את המועדון ושלושה אחרים הגיעו במקומם, ובבשבוע שעבר, אחרי ביצוע השינוי האחרון עם הגעתו של מרקו קילינגסוורת', השכילו השחקנים של נתי כהן לעצור רצף ארוך של הפסדים עם ניצחון ביתי משכנע על הפועל חולון ועלייה אל מעבר לקו האדום. בקרית גת הודו במהלך הימים האחרונים כי האימונים עלו ברמה לאחר השינוי בסגל, וכי הגעתו של קילינגסוורת' במקומו של ג'ייסון לאב נותנת להם אופציה אמיתית לשחקן פנים, מה שכל כך היה חסר מתחילת העונה. ועם זאת, בעולה החדשה יודעים שהם אנדרדוג מובהק נגד מכבי תל אביב, וינסו לכפות משחק צמוד ככל שניתן.

"אנחנו מגיעים אחרי ניצחון חשוב בשבוע שעבר", אמר המאמן נתי כהן לקראת ההתמודדות, "עשינו מספר שינויים בסגל הקבוצה ואנחנו עדיין לומדים אחד את השני. נמשיך לעבוד קשה בכדי להשתפר כקבוצה ולשחק כדורסל טוב יותר". הגארד האמריקאי אלאנדו טאקר הוסיף: "זה יהיה מבחן מצוין עבור הסגל החדש שלנו. הצירוף של מרקו קילינגסוורת' ורומרו אוסבי שינה את המבנה של הקבוצה ואנחנו באים אחרי ניצחון ענק, נרצה לשמור על המומנטום ולהגן על המגרש הביתי".

מכבי תל אביב מגיעה למשחק לאחר הניצחון בדרושפאקה שלא הספיק לצהובים כדי לעלות לשלב הטופ 16 ביורוליג. במכבי היו צריכים להתמודד עם גלים של ביקורת על הדרך בה שיחקו בשתי דקות האחרונות של המשחק כדי להגיע להארכה, וכל אנשי המערכת נצמדו לדברים שנאמרו בתחילה, כי היה זה ניסיון ספונטני להאריך את המשחק. בקבוצה ירצו להתאושש מההדחה ליורוקאפ על חשבון העולה החדשה, ולהמשיך בתקופה היחסית טובה שעוברת עליהם עם שישה ניצחונות רצופים, כולל ניצחון קל בשבוע שעבר בדרבי התל אביבי. אייק אופייבו ודגן יבזורי הפצועים ימשיכו להיעדר, יוגב אוחיון יזכה למנוחה.

שחקני מכבי קרית גת יוני ניר, אלאנדו טאקר, רומרו אוסבי. מגד גוזני
מסוגלים לחולל סנסציה? שחקני קרית גת/מגד גוזני

מכבי אשדוד/באר טוביה - הפועל ירושלים (21:05, ערוץ 1)

אחרי ריצה נהדרת באמצע הסיבוב שהעלתה את הקבוצה של צביקה שרף לצמרת הטבלה הגיעה הנפילה בשבועות האחרונים עם שלושה הפסדים רצופים, ואשדוד מוצאת את עצמה אחרי סיבוב אחד במקום השביעי, במרחק סביר מחבורת הצמרת, אך לא רחוקה מספיק מהקבוצות שמאיישות את התחתית הלוהטת. בצוות המקצועי היו מאוכזבים מאוד מההפסדים האחרונים, שכולם הושגו בהפרש של עד 5 נקודות, ובמהלך השבוע האחרון העלו הילוך באימונים כדי לנסות ולהחזיר את הקבוצה אל דרך הניצחונות. מי שלא מגלה יציבות לאחרונה הוא יהונתן שולדבראנד, שקלע בשני משחקי החוץ האחרונים 5.5 נקודות למשחק, לעומת 12 במשחקי הבית. באשדוד יצטרכו את הפורוורד שלהם ביכולת טובה התקפית כדי להפתיע את האלופה ומוליכת הטבלה.

רק לפני קצת יותר משלושה שבועות היה נדמה כי הסיכוי של הפועל ירושלים להעפיל לשלב השני באירופה הוא נמוך, לאחר שהקבוצה של דני פרנקו התייצבה עם מאזן 5:2 בסיום ההפסד לנפטונאס קלייפדה. אלא שמאז הצליחו האדומים לרשום שלושה ניצחונות רצופים במסגרת האירופית, אותם הוסיפו לארבעה ניצחונות ליגה בזמן הזה, ובעזרתה של ניז'ני נובגורוד העפילה אלופת המדינה לשלב הבתים השני של היורוקאפ. לאחר העלייה החשובה בירושלים ינסו להמשיך את המומנטום המצוין שלהם גם בליגה, שם ניצחו חמישה משחקים רצופים כדי להיות במקום הראשון, לפחות עד להשלמת משחקה של מכבי ראשון לציון בהמשך השבוע. בצוות המקצועי ניסו השבוע להוריד את השחקנים לקרקע לקראת המשחק באשדוד, כשהם יודעים שבהמשך השבוע מחכה להם משוכה קשה בדמותה של מכבי חיפה בשמינית גמר הגביע. בירושלים לא פסלו צירוף של שחקן פנים זר לסגל לקראת תחילת שלב הבתים השני בעוד שבועיים.

יהונתן שולדבראנד שחקן מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
הגיע הזמן לשמור על יציבות. יהונתן שולדבראנד/יוסי ציפקיס

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון (19:05, פריצות בספורט 5)

סגנית אלופת המדינה סיימה את משחקי הסיבוב הראשון בשבוע שעבר בניצחון ביתי חשוב על עירוני נס ציונה שנתן לה מרחק קל מחבורת התחתית, אך באילת ממש לא מרוצים ממאזן של ארבעה ניצחונות ושבעה הפסדים. במהלך השבוע האחרון המשיכו בקבוצה הדרומית בנסיונות לצרף גארד זר לסגל, כשמי שנותר כמועמד מוביל הוא דרווין קיצ'ן, לו יש אפשרות לעזוב את נאנסי הצרפתית בעוד כשבוע, אך בינתיים יצטרך עודד קטש להשאר עם הסגל הנוכחי, כשאלישי כדיר צפוי להמשיך להעדר בעקבות הפציעה בכף היד. באילת יודעים כי המאבק הכפול שמחכה להם השבוע נגד ראשון לציון הוא מבחן רציני לסגל, ויצטרכו את המשך היכולת הטובה של שלומי הרוש, שקלע 13 נקודות והוסיף 6 חטיפות בניצחון על נס ציונה.

רצף המשחקים המאתגר של מכבי ראשון לציון יוצא לדרך מחר באילת, וממש לא בדרך ששרון דרוקר היה רוצה. הכתומים ישחקו שבעה משחקים ב-18 ימים, אלא אם מנהלת הליגה תמצא תאריך אחר למשחק ההשלמה שלהם ביום שישי נגד הפועל חולון, כשלמשחק באילת תופיע הקבוצה מעיר היין עם שני זרים בלבד. הפורוורד כריס רייט נפצע בכתפו במהלך המשחק הראשון בשלב הבתים השני ביורופקאפ, ובבדיקת MRI שנערכה לו אתמול התגלה כי הוא סובל מחבלה בלבד, ויוכל לחזור לפעילות רק לקראת סוף השבוע במקרה הטוב. הזר החדש טיילור בראון, שנחת בישראל ביום רביעי, עדיין לא השלים את הבדיקות הרפואיות המקיפות שנערכות לו בעקבות ההיסטוריה הרפואית שלו, ויעמוד לרשותו של דרוקר רק במשחק הגביע נגד אילת ברביעי.

"אנחנו מגיעים אחרי מסע ארוך וללא כריס שבוודאי יחסר לנו מאוד", אמר מארק ליונס לקראת המשחק, "אבל זה לא תירוץ ואנחנו נעשה את מרב המאמצים לחפות על חסרונו. נצטרך להגביר את הקצב ואת האגרסיביות ולהיות שם אחד בשביל השני אפילו יותר מהרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully