וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיטורים של ז'וזה מוריניו הם ההחלטה הגרועה בתולדות הכדורגל"

פירס מורגן תקף את צ'לסי ("תאשימו את השחקנים השחצנים"), ג'יימי רדנאפ: "זה הרגיש כמו התנקשות". שיחת הפיטורים ארכה פחות מ-10 דקות, הידינק כבר קיבל ברכות על המינוי הצפוי ולאן יילך מוריניו? יונייטד וריאל הוזכרו כאפשרויות. טרי נפרד: "הטוב בהיסטוריה"

one

בווידיאו: תקציר ההפסד של צ'לסי מול לסטר

דבר נפל בכדורגל האנגלי אתמול (חמישי), לאחר שבפעם השנייה בקריירת האימון שלו, ז'וזה מוריניו פוטר באמצע העונה מצ'לסי. בניגוד לפעם הקודמת, ב-2007, אז הפיטורים הגיעו באופן מפתיע מאוד, הרי שהפעם המהלך הזה היה באוויר זמן רב. צ'לסי רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר של אלופה בתולדות הפרמיירליג ואת פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז ירדה ליגה ב-1977/78. בעוד שבליגת האלופות הבלוז תפסו ברגע האחרון את המקום הראשון בבית וייפגשו בשמינית הגמר את פריס סן ז'רמן לדו קרב קשה מאוד, הרי שבליגה, אחרי ההפסד ללסטר סיטי ביום שני החולף, הם רק במקום ה-16, עם 15 נקודות, אחת בלבד מעל הקו האדום. ב-16 המחזורים העונה, צ'לסי הפסידה תשע פעמים בליגה, כמות זהה לזו שהייתה לה בשתי העונות האחרונות גם יחד.

אתמול, בשמונה בבוקר שעון אנגליה, "המיוחד" עוד הגיע למתחם האימונים של צ'לסי ונפגש עם הצוות שלו במסגרת ההכנות למשחק של הקבוצה מול סנדרלנד מחר. שש שעות לאחר מכן, בשעה שהשחקנים שלו נחים לאחר ארוחת חג המולד המיוחדת שלהם, מוריניו כבר נקרא לשיחה שארכה פחות מעשר דקות וקיבל הודעה כי הוא מפוטר. הוא אסף את חפציו, כולל קרטון בגודל טבעי עם תמונה שלו וספל עליו נכתב "המיוחד" ועזב. על פי כתב ה-BBC, גארי ריצ'רדסון, מוריניו התלונן על "כמה תפוחים רקובים שגרמו לי לבעיות בחדר ההלבשה".

הדעות באנגליה היו חלוקות לגבי המהלך, כאשר המתנגד הגדול ביותר היה פירס מורגן. העיתונאי, אוהד מושבע של ארסנל, כתב טור נוקב ל"דיילי מייל": "הפיטורים של מוריניו הם ההחלטה הכי גרועה בתולדות הכדורגל. צ'לסי הייתה צריכה לתת לו להעיף את הפרימדונות מהסגל שלו כי הם הלכו נגדו. מעט מאוד דברים בכדורגל היו יותר מטורפים מההחלטה שצ'לסי לקחה, לפטר את המנג'ר הטוב ביותר בעולם, אולי הטוב אי פעם. בתור אוהד ארסנל, הייתי צריך להיות שמח שאויבו של המנג'ר שלנו הולך, אבל זה ממש לא המצב. מוריניו הוא לא סתם ווינר, הוא ה-ווינר הגדול ביותר של הכדורגל המודרני. כן, לצ'לסי יש עונה רעה והיא הפסידה תשעה משחקי ליגה ומדורגת במקום ה-16, אבל זה אותו מנג'ר שהוביל אותה לאליפות לפני חצי שנה בלבד. אני לא יודע מה השתבש שם, אבל אני יודע שמוריניו לא הפך פתאום מהמאמן הכי טוב להכי גרוע. רוצים להאשים מישהו? תאשימו את השחקנים השחצנים, אלה שמשלמים להם יותר מדי, אלה שהאשימו את מוריניו ביכולת הגרועה שלהם".

מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו. קובי אליהו
החלטה טובה או לא? מוריניו/קובי אליהו

מרטין סמואל, אף הוא מה"דיילי מייל", תהה לגבי הדברים הללו: "השחקנים אולי גרמו לפיטוריו של מוריניו, אבל אם הם פתאום יביסו את סנדרלנד בשבת, הם יראו כמו בוגדים. מצד שני, אם הם לא ישתפרו, הספינה תמשיך לשקוע. מוריניו? אולי השיטות שלו הן יותר מדי אקספלוסיביות בשביל שיצליחו במשך למעלה מעשור". פרשנים אחרים של העיתון, שחקני העבר ג'יימי קראגר, ג'יימי רדנאפ ומרטין קיאון, טענו כי לצ'לסי כבר לא נותרה ברירה. רדנאפ הוסיף: "עכשיו השחקנים ירימו את הראש והמסע של צ'לסי בחזרה לצמרת יתחיל. כל התהליך הזה הרגיש כמו סוג של התנקשות במוריניו".

ב"סקיי איטליה" דיווחו כי צ'לסי פנתה לקרלו אנצ'לוטי וביקשה שיגיע לחצי עונה, אך האיטלקי סירב והבלוז עברו לאופציה הבאה, חוס הידינק. ההולנדי הוותיק צפוי להיות מוכרז כמאמן, כאשר שחקן הקבוצה לשעבר מתיאה קזמן כבר צוטט כמי שאומר שהידינק הודיע לו על המינוי המתקרב. גם ההתאחדות האוסטרלית, שם הידינק שימש כמאמן הנבחרת, הספיקה לברך אותו על המינוי בטוויטר, לפני שהציוץ נמחק.

מבין כל המאמנים שאימנו אי פעם בפרמיירליג בעשרה משחקים ומעלה, להידינק יש את אחוזי ההצלחה הטובים ביותר, משמעותית, 85. הוא צבר 34 מ-39 הנקודות ב-13 המחזורים בהם הדריך את צ'לסי בפעם הקודמת, אז החליף ב-2009 את לואיס פליפה סקולארי, כאשר הרחק מאחור ניצב מנואל פלגריני עם 66 אחוזי הצלחה. הידינק יצטרך לעבוד קשה, שכן על פי העבר, כדי לסיים בין הארבע הראשונות צריך בממוצע 77 נקודות, מה שאומר שצ'לסי תצטרך לנצח 21 מ-22 המשחקים שנותרו לה עד לסיום העונה.

ולאן יילך מוריניו? סכנויות ההימורים באנגליה הציבו יחס סביר מאוד, של 1 ל-2, לפיו הפורטוגלי יחליף את לואי ואן חאל במנצ'סטר יונייטד. בגזרה אחרת, פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, אמר לאחר שמוריניו הוזכר כמועמד להחליף את רפא בניטס: "אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, אבל כרגע מוריניו לא מגיע לפה בחזרה. אנחנו ניצבים באופן מלא מאחורי רפא בניטס. יש לי זכרונות טובים ממוריניו. כשהוא הגיע, היינו רק במקום ה-13 בדירוג אופ"א וכשהוא עזב, היינו ראשונים. רק בגלל חוסר מזל לא עלינו איתו לגמר ליגת האלופות".

עוד באותו נושא

איבד את הייחוד: ההבדל בין שתי הקדנציות של מוריניו בצ'לסי

לכתבה המלאה

אשתו של קורט זומא נפרדה

והבן של הבעלים של ווסטהאם הסתלבט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully