וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו סלאח: "אוהדים באים לסכנין כדי לריב ולקרוא לנו מחבלים"

15.12.2015 / 15:34

בסכנין מתייחסים בבדיחות הדעת להנפת דגלי ישראל בדוחא ("מצחיק אותנו שחושבים שנתעצבן מזה. מה, אנחנו לא חלק מישראל?), אבל כועסים על הקריאות הגזעניות. חאלד דוכי: "הבעיה היא שהאלימות גוברת גם מחוץ לכדורגל"

one

כמו אוהדים אחרים של קבוצות אורחות שהגיעו לאצטדיון דוחא לפניהם, גם אלו של מכבי תל אביב הניפו אתמול (שני) דגלי ישראל רבים במשחק החוץ נגד סכנין. חלק מהצהובים גם השמיעו קריאות בעלות אופי גזעני ונדמה שבסכנין עדיין מנסים להתרגל לתופעה שחוזרת על עצמה כמעט מדי משחק בית.

"יש כאלה שחושבים שהדגלים יפריעו לנו, אבל הם לא מבינים שאנחנו צוחקים על זה", מסביר שחקן בסכנין, "כשזכינו בגביע המדינה לא התנופף דגל ישראל? מה אנחנו לא חלק מישראל? זה מצחיק אותנו שהם חושבים שנתעצבן מזה".

אבל נדמה שלא כולם מקבלים את התנהלות האוהדים האורחים בשלווה. בלם הקבוצה, עלא אבו סלאח, אמר: "שיניפו דגלים, אין לנו בעיה עם זה. שישירו את התקווה, גם זה לא מעצבן אותנו. אתמול במגרש היה גם דגל ישראל וגם דגל סרביה, זה לא משנה לנו. מה שמעצבן אותנו זה הקריאות הגזעניות. הקריאות נגד הנביא מוחמד ונגד הערבים".

שחקן בני סכנין עלא אבו סלאח (שמאל). אדריאן הרבשטיין
"מה שמעצבן אותנו זה הקריאות הגזעניות. הקריאות נגד הנביא מוחמד ונגד הערבים". אבו סלאח/אדריאן הרבשטיין

גם בקרב הקהל של סכנין מבהירים שהדגלים לא מפריעים לאף אחד, ומה שמטריד היא התחושה שאוהדי היריבות מגיעים לאצטדיון דוחא רק כדי להתגרות. "כל נושא הדגלים לא מעניין אותנו", אומר אחד מהאוהדים המוכרים של סכנין, שביקש להישאר בעילום שם, "אם רוצים להיכנס עמוק לעניין, אז היהודים יודעים שהערבים פה הם פלסטינאים אזרחי מדינת ישראל. אף אוהד לא מתעצבן משירת התקווה ומדגלי ישראל כי זו דמוקרטיה".

"מלבד כמה קבוצות בודדות, רוב האוהדים של הקבוצות באים לסכנין כדי לריב", ממשיך עלא אבו סלאח להדגיש את מה שבאמת מפריע לאנשי ושחקני סכנין, "יש כמה אוהדים אצלנו שגם הניפו דגלי פלסטין וכנראה רצו להתגרות באוהדים של שאר הקבוצות. אבל התחושה היא שרוב האוהדים של היריבות באים וקוראים נגד הנביא מוחמד, משמיעים קריאות שהופכות את כל הערבים למחבלים וזה משהו שמפריע גם לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"כל נושא הדגלים לא מעניין אותנו", אומר אחד מהאוהדים המוכרים של סכנין/אדריאן הרבשטיין

בהנהלת בני סכנין רואים את העניינים המתלקחים ולא מקלים ראש. המתיחות הפכה כבר מזמן לנחלת הכלל ולא רק למשחק הספציפי בין בית"ר ירושלים לסכנין, וזה גורם לא פעם לדרישות גבוהות יותר של אנשי המשטרה ולהוצאות כספיות גבוהות עבור ההנהלה של המועדון, שמשוכנעת שהבעיה תיפתר רק כאשר ההנהלות האחרות יחלו ליצור קשר חזק יותר עם האוהדים שלהן.

"אנחנו אזרחים של המדינה. הדגל לא מפריע לנו והקהלים צריכים להבין את זה", מסביר מנכ"ל הקבוצה חאלד (דוכי) קאסום, "אני לא מסתכל על העניין הזה באופן נקודתי ושונה כמשהו נגדנו, כי אני רואה את זה בכל המשחקים. מה שבעייתי זה שהאלימות גוברת. זה לא סוד שהאלימות גוברת גם מחוץ למגרשים. זה הפך לדבר אופייני ברחובות ובבתי ספר וצריך להילחם בתופעה. זה לא משהו שרק קבוצות כדורגל יכולות לפתור. צריך להתחיל במשרד התרבות והספורט ובמשרד החינוך".

קאסום מסביר גם איך הם פתרו את תופעת דגלי פלסטין ביציעים: "ההנהלה שלנו חזקה והיא קשורה לאוהדים. ראיתם שבימים האחרונים ישבנו עם האולטראס שלנו שהם כביכול הגרעין הקשה, ואני בקשר אישי ומדבר איתם באופן אישי. הרי מה זה הנהלה? נציגות של האוהדים. אני משוכנע שככל שההנהלות האחרות יהיו יותר קרובות לקהל, הן יוכלו למנוע אלימות. אני מקווה שכך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully