וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במכבי תל אביב על מדליקי האבוקה, 14 עצורים אחרי קטטה לילית

15.12.2015 / 8:27

למרות ה-0:2 על בני סכנין, הצהובים לא רגועים: "בסוף יימאס מזה?". 11 אוהדי האלופה נעצרו בסכנין, עימות אלים נוסף בגלילות, בו היו מעורבים אוהדי הפועל תל אביב. זהבי: "בתקשורת טוענים שב"ש טובה ממכבי"

one

בווידאו: מכבי תל אביב מנצחת את בני סכנין

מכבי תל אביב תעמוד השבוע לדין על אירוע הדלקת האבוקה במשחק החוץ בכפר סבא לפני עשרה ימים, אבל כבר אמש (שני) היה ברור לראשי המועדון שהם גם ייקראו לבית הדין המשמעתי בעניין רימון העשן שנפתח ביציע אוהדי הקבוצה ב-0:2 על בני סכנין בדוחא ואולי אף מעבר לכך, אם השופט אורן סמיניאן ירצה להחמיר. במועדון חוששים גם מהעמדה לדין בסעיף של גזענות לאחר שחלק מהאוהדים השמיעו קריאות גזעניות.

בקבוצה הודו בחזרה מסכנין שמשחקי החוץ לא תמיד עוברים חלק מבחינת האירועים ביציע. "יש לנו בעיה במשחקי החוץ", אמרו במועדון. "אתה מסתכל על מכלול המקרים העונה ומבין שזה קורה בינתיים רק במשחקי החוץ. האבוקות בדרבי, שהיה משחק חוץ, האבוקה בכפר סבא, רימון העשן עכשיו בדוחא וגם האבוקות במשחק בפורטו. במשחקי הבית שלנו האוהדים כנראה מתקשים יותר להכניס רימוני עשן ואבוקות, אבל במשחקי החוץ יש תמיד את אותו אחד שהורס לכולם".

במכבי מיהרו להבהיר שהם לא באים בטענות לקבוצות המארחות. "שלא יישמע לרגע שהטענות הן כלפי הקבוצות המארחות, אנחנו בטוחים שעושים שם את המקסימום, אבל העובדות מדברות על כך שבמשחקי החוץ לאוהדים שלנו יותר קל להכניס את האמצעים הפסולים האלה. אנחנו בכל מקרה נמשיך במאבק שלנו מול המתפרעים וברגע שהמשטרה תאתר אותם, נוכל לפעול בדרכים שלנו מול כל אוהד שמסב נזק למועדון".

אוהדי מכבי תל אביב מדליקים אבוקה. אדריאן הרבשטיין
במכבי כועסים על הדלקת האבוקה/אדריאן הרבשטיין

במכבי תל אביב סיפרו שמקבץ האירועים הללו מכעיס מאוד את הבעלים מיטש גולדהאר ומטריד מאוד את המנכ"ל מרטין ביין, שעל אף כל הפעולות שהוא מבקש לנקוט כדי למנוע את התופעות הללו, בקבוצה טרם הצליחה להשתלט על הנגע הרע ביציעים. גורם במועדון אמר: "למה צריך לשלם קנסות ולספוג עונשים יותר קשים בשביל איזה רימון עשן שמישהו חצוף החליט לפתוח? מה, האוהדים לא מבינים שבסוף ימאס מזה?".

לרימון העשן שנפתח ביציע אוהדי מכבי התלוו גם שירי התרסה לעבר אוהדי סכנין ולפני המשחק אירעה התקרית הקשה של זריקת האבנים על רכבי אוהדי סכנין בגינה נעצרו שישה מאוהדי מכבי תל אביב. אוהדי הצהובים טענו כי הם אלה שהותקפו ראשונים במטר של אבנים על האוטובוס שהוביל אותם לאיצטדיון. "היה כוח משטרתי במקום, לא היה צריך לקחת את החוק לידיים", הגיבו במכבי תל אביב נוכח הטענות של אנשי סכנין בעקבות ניפוץ שמשות המכוניות. "אלה דברים שקרו מחוץ למגרש ועוד במשחק חוץ, כך שאין לנו אפילו אפשרות לשלוט בהם", הגיבו במועדון. "אנחנו כמובן מגנים את הכל ולצערנו צריכים להתמודד עם התופעות האלה".

בסה"כ, נעצרו אמש 12 אוהדים, 11 מהם של מכבי תל אביב ואחד של בני סכנין. במשטרה הודיעו: "בסיום המשחק הגיעו מספר אוהדי מכבי תל אביב לתחנת המשטרה במשגב וביקשו את שחרור חבריהם שנעצרו באיצטדיון. מפקד התחנה דרש מהם לעזוב את המקום, רובם עלו לאוטובוסים, 3 אוהדים נעצרו כשהתעמתו עם השוטרים וסרבו לעזוב את התחנה. הבוקר תבקש המשטרה להאריך מעצרם של החשודים בבימ"ש שלום בעכו".

האלימות לא הסתיימה בדוחא, כאשר במשטרה דיווחו גם על קטטה בין אוהדי הכדורסל של הפועל תל אביב לאוהדים הצהובים שחזרו מדוחא. מהמשטרה נמסר: "אתמול בסמוך לשעה 02:30 התקבל דיווח על קטטה בחניון הסמוך למתחם הסינמה סיטי. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ועצרו 14 חשודים, אוהדי קבוצות הכדורגל והכדרוסל של מכבי והפועל תל אביב בחשד למעורבות והשתתפות בתגרה".

"מבירור ראשוני עולה כי בסמוך לשעה 02:30 הגיעה לרחבת החניה החיצונית במתחם הסינמה סיטי אוטובוס ובו אוהדי קבוצת הכדרוגל מכבי תל אביב. האוטובוס עצר במקום על מנת להוריד אוהדים המתגוררים באזור לאחר ששבו מהמשחק בסכנין. אותה עת שהו במקום אוהדים של קבוצת הפועל תל אביב ובין הצדדים פרצה קטטה. 2 מעורבים נזקקו לקבלת טיפול רפואי ופונו לבית חולים. כאמור 14 חשודים, 12 בגירים וקטין שנעצרו בסיום חקירתם והם יובאו בזמן הקרוב לדיון בעניינם בבית משפט השלום בתל אביב".

עדן בן בסט, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
יבקש ללכת? בן בסט/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל

והיה גם משחק, בו ניצחה מכבי תל אביב די בקלות. סלבישה יוקאנוביץ' העלה את ברק יצחקי בהרכב, הושיב את דיאן ראדוניץ' על הספסל והוציא את עדן בן בסט, זה משחק הליגה השלישי ברציפות בליגה."יש לי טקטיקה נהדרת ל-13 שחקנים במקום 11, אבל פיפ"א לא מאשרת לי", אמר יוקאנוביץ' בציניות כלפי השאלות על בן בסט. "לא באתי לישראל כדי להיות בייביסיטר ולא כדי למצוא לי כאן חברים. אני מאמן כדורגל שמחפש בכל משחק לעשות הכי טוב בשביל המועדון".

בן בסט מאוד מאוכזב ממעמדו, אבל ספק אם הדבר יגרום לו לעשות צעד אמיץ ולבקש לעזוב. "עדן מרוויח הרבה כסף והוא יודע שעדיף לו לשתוק ולהמשיך לחכות להזדמנות שלו", אמר גורם במועדון. "כמובן שאם הוא יבקש לעזוב, ייתכן שלא יעמדו בדרכו, אבל כל עוד אין חלוץ נוסף, ספק אם ג'ורדי ימהר לוותר עליו". בן בסט יכול מן הסתם לחשוש כעת ממצב בו מכבי תל אביב תצרף חלוץ זר במקום ראדוניץ', שיתלבש באופן קבוע, ואז הוא יהפך לחלוץ הרביעי בהיררכיה ובקושי יזכה להיות על הספסל. גם ניקולה מיטרוביץ' לא התלבש אתמול לראשונה אחרי תקופה מאוד ארוכה. הקשר הסרבי קיבל רמז עבה על מעמדו בקבוצה ועל התכניות שיש לגביו לקראת חלון ההעברות.

הקפטן ערן זהבי, ששוב סיים משחק עם צמד ויכול היה גם לכבוש שלושער אלמלא החמיץ את פנדל, לא הסכים כי היה למכבי משחק קל. זהבי לא נשמע נלהב להתייחס לשאלות על הפועל באר שבע ואפילו קצת התעצבן כשנאמר לו על ידי העיתונאים בסיום המשחק שמכבי תל אביב מוליכה את הליגה בלי להציג כדורגל טוב. "אתם אלה שכל הזמן מהללים את באר שבע כאילו שהם הרבה יותר טובים ממכבי תל אביב", אמר זהבי. "בשבוע הבא זה יהיה עוד משחק בו נרצה להשתפר ולהביא את שלוש הנקודות. חשוב לנו להביא יכולת טובה מול הקהל שלנו. נרצה לשמח אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully