וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פארמר ורוצ'סטי? שמות גדולים. כשאני על הפרקט, הם צריכים לדאוג ממני"

14.12.2015 / 11:40

הפתיחה החלשה והשינויים על הקווים לא מרתיעים את טיילור באטל, וגם ההפסדים הצמודים לא שינו את דעתו: הפועל תל אביב, בהנהגתו, יכולה להגיע רחוק, אם רק תיצמד לתוכנית המשחק. גם הערב, בדרבי מול מכבי

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: האימון המסכם של הפועל תל אביב לקראת הדרבי

הפנים של אנשי הפועל תל אביב ביום ראשון שעבר סיפרו את סיפור הסיבוב הראשון של הקבוצה. כמות האוויר שהשתחררה בחדר ההלבשה אחרי הניצחון על הפועל חולון הייתה עצומה. הקבוצה של שרון אברהמי, שפתח את העונה כעוזרו של עודד קטש, הגיעה למשחק מול חולון אחרי שלושה הפסדים בארבעה משחקים, חילוף שני של זר, ועם קאמבק של רביב לימונד, שהחמיץ את רוב הסיבוב. בהפועל ידעו שהם חייבים לנצח, במיוחד לפני הדרבי התל אביבי הגדול.

"הדברים לא הלכו כמו שציפינו, היו לנו כבר לא מעט שינויים בקבוצה", מספר לוואלה! ספורט טיילור באטל, רגע לפני המפגש בדרייב אין מול מכבי תל אביב. "אנחנו קבוצה תחרותית, באנו לשחק כדורסל תחרותי והיינו קרובים בכל המשחקים, גם אלה שהפסדנו. בגלל זה יש לי ביטחון שאנחנו יכולים, כקבוצה, לסיים את העונה בצורה חזקה. יכולנו לנצח בכל משחק מתחילת העונה, אבל לא עשינו את המהלכים הנכונים כדי לנצח משחקים. נגד חולון עשינו את אותם מהלכים חשובים, ואנחנו צריכים להמשיך ולבנות על זה, במיוחד במשחק נגד מכבי".

אתה מדבר על המשחקים הצמודים. להפועל יש 16 הפסדים רצופים במשחקים של עד 5 נקודות.

"זה נתון מטריד מאוד. אם היינו מנצחים את המשחקים הצמודים, המאזן שלנו היה 2:8 או 3:7. לא הייתי כאן בשנה שעברה, אבל אין ספק שזה נמשך. צריך להסיר את הקללה, ואנחנו צריכים לדעת לעשות את המהלכים המכריעים כדי לנצח את המשחקים במאני טיים".

seperator

פתיחת העונה של הפועל תל אביב הייתה רעה מאוד. ניצחון במחזור הפתיחה על נס ציונה לא סימן על הבאות, כשקטש והשחקנים צללו עם שלושה הפסדים רצופים, כולל אובדן יתרון ביתי של 20 נקודות מול עירוני נהריה. ההנהלה החליטה לשנות ומינתה תחת קטש את עוזרו שרון אברהמי, שהצליח לייצב את מצב הקבוצה ורשם מאזן של 3:3, כולל משחק צמוד מול הפועל ירושלים שהסתיים בהפסד בשניות הסיום.

"לא הרגשתי שהקבוצה מתפרקת כשעודד פוטר", מספר באטל, "וולי ג'אדג' שוחרר עם תחילת העונה, ואז עודד עזב, וכשמחליפים שחקן או מאמן בתחילת העונה דברים משתנים. בסופו של דבר כדורסל זה עוד עסק, וכשדברים לא הולכים בכיוון שלך, צריכים לבצע שינויים. לפעמים מפטרים מאמן, לפעמים משחררים שחקן. זה לא שקרה פה משהו אחר אחרי הפיטורים חוץ מהעובדה שכקבוצה ידענו להגיב טוב וידענו שאחרי עודד ישחררו שחקנים. אנחנו צריכים להמשיך לעשות את זה. שרון עושה עבודה טובה, אבל אנחנו חייבים להמשיך לנצח. אנחנו מנצחים משחק אחד, מפסידים משחק אחד, אנחנו חייבים להשיג יותר ניצחונות".

מה שרון אברהמי עושה אחרת, מה הוא הביא שהיה חסר לכם?

"שרון הביא אנרגיה, עצם השינוי בתפקיד עושה לפעמים את העבודה. השחקנים הגיבו לעצם השינוי, לקחו אחריות. אחד החברים שלי או אני לקבוצה היינו יכולים להיות בקלות אלה שמשלמים את המחיר, אבל בחרו בו. התפקיד של שרון זה לשנות דברים מנטאלית ואת האנרגיות. השחקנים יודעים שאנחנו הבאים בתור, וידענו שאנחנו חייבים לנצח משחקים, כי יותר לא יאשימו את המאמן. אני אף פעם לא מאשים את המאמן, כל ההפסדים היו עלינו, אבל שרון בא והביא אנרגיות וידע להוציא הרבה מאוד מכל שחקן".

טיילור באטל, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אני המנהיג של הקבוצה". באטל/ברני ארדוב

בשבועות האחרונים הופנו ביקורת כלפי שחקני הפועל תל אביב על כך שהקבוצה לא תפקדה ללא רביב לימונד. באטל הודף את הטענות: "השחקנים עשו הכי טוב שהם יכולים כדי למלא את מקומו של רביב. הוא שחקן חשוב בקבוצה שלנו, אולי הישראלי הכי טוב בליגה. תמיר עשה עבודה יפה, אבל הוא צעיר ועדיין לא רביב. ברור שאנחנו קבוצה שונה בלעדיו, כשהוא חסר הקבוצה יורדת. הוא מביא לקבוצה דברים ששחקנים אחרים פשוט לא יכולים לעשות".

מלבד הזעזוע בתפקיד המאמן, כבר שוחררו שני שחקנים בקבוצה, וולי ג'אדג' וכריס אוואנס. השינויים האלה היו הכרחיים?

"זו החלטה של המאמנים ושל ההנהלה. התפקיד שלי הוא לשחק עם מי שנמצא בקבוצה חבל מאוד שוולי וכריס הלכו, אבל זה הכדורסל. ג'ף אלן מביא לנו הרבה מאוד אנרגיות והוא היה נהדר מהיום שהגיע, וטרה מביא את האלמנט של ניסיון שהיה חסר לנו, בדיוק כמו רביב. הוא שיחק ברמות הגבוהות, והוא קולע מצוין. נראה שזאת תהיה הקבוצה להמשך העונה, אז אנחנו צריכים להתקדם ולהמשיך בעונה הזאת החל מהדרבי".

לא מעט אנשים בהפועל אומרים שלקחת את תפקיד המנהיג.

"אני חושב שאני המנהיג של הקבוצה. אני לא הבחור הכי קולני שיש, אבל אני כל הזמן מנסה לדחוף את השחקנים ולסדר אותם על המגרש, אומר את המילה הנכונה כשצריך, מוביל את השחקנים לאן שצריך בפרופורציות נכונות. כל עוד אני יכול להביא את זה לקבוצה, את האנרגיות ואת התשוקה שלי, זה יעבור לשאר הקבוצה ואנחנו נגיע רחוק יותר".

שרון אברהמי מאמן הפועל תל אביב עם רביב לימונד. יוסי ציפקיס
"שרון הביא אנרגיה, רביב מביא דברים ששחקנים אחרים לא יכולים"/יוסי ציפקיס

באטל, בן 28, הוא טיפוס ידידותי מאוד. לישראל הגיע עם בת זוגו הגרמנייה ובתה, שנצפית בכל משחק של האדומים עם גופייתו, ונקלט בצורה מושלמת. "אני נהנה מהכל בישראל: האנשים, האנגלית, האוכל, הפארקים, מזג האוויר, הים. לא מזהים אותי ברחוב, אני לא גבוה ויש לי אותו צבע עור כמו לרוב הישראלים, אז אני לא בולט בנוף, אבל ככה זה לאורך רוב הקריירה שלי. אני די בטוח שאם הייתי יותר קרוב לשני מטרים, הייתי בולט יותר. אני אוהב את זה ככה, יותר שקט".

הוא גדל במשפחה בת תשעה ילדים באולבני. "זה היה כיף, לא היה רגע שקט. לא הייתי מחליף את זה בשביל שום דבר אחר בעולם. לפעמים אולי היה קצת פחות אוכל בבית, אבל זה היה שווה את זה". במכללות שיחק בפן סטייט והיה אחד הכוכבים הגדולים של המכללה, לאחר שהוביל אותה לזכיה בטורניר ה-NIT ולטורניר ה-NCAA ב-2011, שם נעצר על ידי טמפל וקאליף וואייט. למרות זאת, הוא לא נספר ב-NBA.

"אני לא בולט בנוף, אבל ככה זה לאורך רוב הקריירה שלי. אני אוהב את זה ככה, יותר שקט"

"התאכזבתי, זה היה החלום שלי כילד, אבל לא חשבתי 'למה לא עשיתי את זה' או 'למה אני לא בסדר'. התפקיד שלי הוא לשחק את המשחק, לא התכוונתי לוותר ולפרוש. לא חשבתי שאגיע לאירופה, אבל אני מנסה לחוות את כל הדברים שאני יכול לראות, בכל המדינות שאני משחק בהן, ולא לחשוב על העבר. כשאפרוש, אני רוצה להיות במצב שאוכל להודות על כל הדברים שיכולתי לראות ועל כל הדברים שיכולתי לעשות בזמן הקריירה שלי".

אחרי תקופה מוצלחת פחות בצרפת, ומוצלחת יותר בטלקום בון, שם הכיר את חברו הטוב טוני גפני, הגיע באטל למונס הבלגית דרך עונה בליגה האיטלקית השנייה. במונס הוא רשם עונה יוצאת מן הכלל וזכה בתואר השחקן המצטיין של העונה של המאמנים, "זה היה הישג נהדר. לקבוצה שלי הייתה עונה יוצאת מן הכלל והגענו לחצי הגמר, שזה הדבר הכי חשוב. סיימנו במקום השני בליגה. זאת הייתה חוויה מצוינת, למדתי הרבה מאוד במונס. בשנה השנייה שברתי את כף הרגל בקיץ, ואחרי זה הייתי מאחורי הקבוצה לאורך כל השנה".

יוצא לך לחשוב מה היה קורה אם לא הייתה הפציעה הזאת? אולי כבר עכשיו היית במקום אחר?

"הפציעה הזאת הייתה מאכזבת מאוד, במיוחד אחרי העונה המצוינת שהייתה לי. זה עצר אותי, אבל הדברים האלה קורים, אלה מהמורות שמגיעות בדרך, אבל הן אלה שהובילו אותי לפה. אני עושה הכי טוב שאני יכול, כי אני מאמין שאני יכול לשחזר את היכולת שלי מהעונה הראשונה שלי במונס".

שחקני מכבי תל אביב ג'ורדן פארמר, טיילור רוצ'סטי. קובי אליהו
"פרמאר ורוצ'סטי הם מי שהם, אני לא מודאג מהם"/קובי אליהו

באימון ביום שישי נראה היה שבאטל מוכן מאוד לקראת המשימה שעומדת לפניו הערב. "אני מתרגש, כולם מתרגשים, הקהל, הארגון. זה משחק גדול בשביל שתי הקבוצות. נרצה לבוא, להיות הכי אגרסיביים שאנחנו יכולים, לקבל את האנרגיות מהקהל ולעשות הכל כדי לנצח. כולם מדברים על הדרבי כל השבוע, זה משחק מכריע, רואים שהקהל נרגש לקראת המשחק. נצטרך להתרכז בתוכנית המשחק, לקחת את מה שהקהל ייתן לנו, ולנצח במשחק. מכבי שיחקו טוב בשני המשחקים האחרונים, אבל אנחנו לא מודאגים ממה שהם עושים, אלא ממה שאנחנו עושים. אנחנו באים אחרי ניצחון טוב. מדובר במשחק גדול, נצטרך לבצע את תוכנית המשחק, ולהבין את החשיבות של המשחק לטבלה ולקהל".

אתה הולך לפגוש שניים מהרכזים היותר מדוברים בישראל, טיילור רוצ'סטי וג'ורדן פארמר, איך אתה רואה את המשחק נגדם?

"פארמר ורוצ'סטי הם מי שהם, אני לא מודאג מהם, לא שם לב למה שהם עושים. השחקנים שמשחקים במכבי ובירושלים נמצאים שם מן הסתם כי הם שחקנים טובים ושמות גדולים. נראה ביום שני, אני בא להופיע הכי טוב שאני יכול. כשאני על הפרקט הם צריכים לדאוג לגביי, ולא אני לגביהם".

על אף פתיחת העונה הלא טובה, בהפועל תל אביב מאמינים שאפשר עוד להפוך את העונה הזאת, החל מהדרבי הקרוב, "יש לנו סיכוי מצוין להגיע רחוק, סוף סוף יש לנו סגל מלא וחזק, אחרי שלאורך הרבה זמן עשינו שינויים, וזה הזמן שלנו לצאת לדרך של ניצחונות. מכבי היא הקבוצה הבאה בליגה, ואנחנו צריכים לנצח ולהמשיך הלאה. היה לנו סיבוב ראשון מאכזב, אבל אני עדיין מאוד אופטימי לקראת המשך הדרך. יכולנו לנצח כל משחק העונה, אולי חוץ מחיפה ששם לא שיחקנו טוב, אז אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע רחוק מאוד בליגה הזאת".

אתה עדיין לא בגיל של שיא הקריירה שלך. איפה אתה רואה את עצמך בשנים הבאות?

"אני מתרכז במה שאני צריך לעשות כאן, כי אסור להסתכל יותר מדי קדימה, אלא לעשות את העבודה שלי בהפועל, וכל השאר יסתדר לבד. אשקר אם אגיד שאני לא רוצה לשחק ביורוליג, זו בהחלט אחת השאיפות שלי. יש לי הרבה מאוד ביטחון ביכולות שלי, אני יכול לשחק מול כל שחקן בכל רמה, אבל אני לא הבן אדם שיישב פה ויתחיל להגיד כמה שהוא טוב. אני צריך לדאוג ליכולת שלי, ולהכתיב את העניינים. אם מישהו יאהב איך שאני משחק, הוא יידע איך לפנות אליי, אבל המטרה שלי היא להצליח בהפועל".

טיילור באטל, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"יש לי ביטחון ביכולות שלי, אבל לא אשב ואגיד כמה אני טוב". באטל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully