וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיקית: השינוי שעבר גיא לוי בדרך לג'ובים בבית"ר ובהפועל תל אביב

מהסיפורים על דפי ההרכב של טביב ועד העצות של הבעלים לשנות עמדות לשחקנים, גיא לוי מנסה לשרוד בכדורגל דרך ויתור על עקרונות וניסיון להשלים עם המציאות. בבית"ר זה הספיק, ונגמר מהר. ובהפועל תל אביב?

one

אם לפני עשר שנים הייתי מתפוצץ כל שבוע, ולפני חמש שנים הייתי מתפוצץ כל חודש, ולפני שלוש שנים הייתי מתפוצץ כל שלושה חודשים, עכשיו למדתי להירגע. למדתי שאם אני עומד להתעצבן, אני לוקח צעד הצדה, חושב ונרגע.

זה המסר שעבר מגיא לוי לאנשי הפועל תל אביב, בשיחות הראשוניות להכרת המאמן החדש של הקבוצה.

בהפועל, שם ראו איך כל המאמנים שרצו מתנפצים על המזח, התלהבו מהרוגע. ואז הגיעו האימונים הראשונים, וגם אם התוצאות לא הגיעו עדיין, בקבוצה התלהבו מהדיבורים, מהטונים, מהשיתוף. לעומת פארסת מנדיונדו, פתאום בא בן-אדם שאפשר לדון איתו, שאפשר לנהל איתו שיחה.

את הצד המקצועי כמובן שאין לשפוט, אבל שחקן בקבוצה מספר: "זו נוכחות שונה במתחם. בניגוד למנדיונדו, שלא דיבר איתנו ולא היתה תקשורת ולא הבנו מה הוא רוצה, פה זה סיפור אחר".

אוהדי בית"ר פוצצו את האימון, שגיב יחזקאל עשוי לפתוח בהפועל תל אביב

גיא לוי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אף פעם לא החזיק קבוצה יותר מדי זמן, בלי קשר ליכולות מקצועיות. הוא החליף צבעים כמו גרביים, תמיד החל רגוע ואז קפץ הפיוז. לוי/ברני ארדוב

***

אחרי השת"פ המבחיל עם הספרדי, נראה שדרישת התפקיד העיקרית היתה "אל תהיה מנדיונדו". ואם יש משהו שגיא לוי "החדש" יודע לעשות, זה להבין לאן הגיע ולהתנהג בהתאם. כמו זיקית, הוא הפנים שכדי לקבל ג'ובים כאן - ויותר חשוב, כדי לשמור עליהם - הוא צריך לעטות את העור הנכון.

גיא לוי הרי אף פעם לא החזיק קבוצה יותר מדי זמן, בלי קשר ליכולות מקצועיות. הוא החליף צבעים כמו גרביים, תמיד החל רגוע ואז קפץ הפיוז; תמיד הגיע הוויכוח העקרוני, והבעיטה הביתה. בהפועל רמת גן פוטר בגלל כל מני ריבים, ולטענתו בגלל שהבוס של הקבוצה הכריח אותו לשתף שחקנים מסוימים. את הביצוע המפורסם ב"שער השבת" כולם זוכרים. אחרי הפיטורים והשירים הסביר שברמת גן עבד בהתאם לצו מצפונו, הסביר שהוא מקבל החלטות גם אם אנשים חשובים לא אוהבים אותן. גם בסכנין נתפס בכמה ויכוחים והבדלי תפישות מול ההנהלה, ויום אחד הגיע לאימון וראה את העיתונאים מחוץ לשער. הוא שאל מה מעשם שם, וכשנכנס כדי להעביר אימון גילה: הוא פוטר.

ההבנה, כמו כנראה הרצון בפרנסה, גרמו לו לעשות סוויץ'. הוא הגיע לבית"ר ירושלים, וכבר במסיבת העיתונאים הראשונה הבהיר שיש בעל בית, ושזה בסדר שבעל הבית מתערב מקצועית.

וטביב התערב, וגיא לוי אכן נתן לו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. יוסי ציפקיס
לאט לאט גיא לוי זנח את זה. גם אסיפות בקושי עשה. הוא פשוט נתן לשחקנים לשחק, ולטביב להחליט, ולכולם לעשות את מה שהם אוהבים לעשות/יוסי ציפקיס

***

הפעם, הכול היה מחושב. לצדו היו שני אנשים - טביב ויגאל הלל, שחקן עבר ומנטור הווה. בירושלים הגדירו את הטריו "המטבחון המקצועי". העקרונות של לוי אולי לא נשברו לחלוטין, אבל בהחלט התכופפו. אחרי מנחם קורצקי, שהעמיד את הקבוצה טוב על המגרש אבל שם זה נעצר, טביב והלל דרשו מלוי "לפתוח את הפקק". אל תפחד, אמרו לו. קורצקי וההגנה עשו 1:1 מול מכבי תל אביב. גיא לוי וההתקפה ניצחו 0:1.

הוא למד תוך כדי תנועה. בהתחלה עוד ניסה לחנך את הסגל. כעס כשהם באו עם אוזניות לחדר ההלבשה, רטן כשחייכו ('כדורגל זו פרנסה, עסק רציני'), ניסה להילחם בכמה שחקנים כוחניים. אט אט זנח את זה. גם אסיפות בקושי עשה. הוא פשוט נתן לשחקנים לשחק, ולטביב להחליט, ולכולם לעשות את מה שהם אוהבים לעשות.

בשבוע שלפני המשחק מול מכבי בבלומפילד, אופיר קריאף תורגל כבלם - ססאר ארסו היה פצוע וזאב חיימוביץ' גם. קריאף היה טוב במשבצת, והיה נראה כבאנקר ב-11. שעה לפני המשחק, הדוברים חיכו לדף ההרכב של בית"ר ירושלים.

ודף ההרכב לא נמסר.

ואז אלי טביב הגיע לאיצטדיון ונכנס לחדר בו שהה לוי. השניים דיברו. ורק אז נמסר דף ההרכב, ועמו השינוי: מאטוביץ' בלם, שמוליק מלול מגן שמאלי. הפעם זה נגמר בתבוסה, 4:1.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הוא היה מה שהקהל רצה. אם זה בכדורגל התקפי, ואם זה בהתבטאות אומללה לגבי צירוף שחקנים מוסלמים לבית"ר. גיא לוי לא גזען אלא אופורטוניסט/ברני ארדוב

זה לא נעצר בדפי הרכב. גיא לוי פשוט הקשיב לטביב, ולא רק כיס-מן. הוא הבין שטביב יודע על מה הוא מדבר, הוא הכיר את האיש, הבין שהאינסטיקנטים לרוב פוגעים. אם טביב אמר 'לידור כהן חלוץ', אז גיא לוי יישם. פעם אחת טביב אפילו הציע 'נסה את אצילי כ-9'. לוי ניסה. כמו שבתחילת הקדנציה בהפועל הוא ההפך ממנדיונדו, כך בבית"ר היה ההפך מקורצקי. אם זה דרש חיזוק ואיים בירידת ליגה, גיא לוי התלהב ממה שיש לו וחזה מקומות 3-1.

הוא היה מה שטביב רצה, אבל גם מה שהקהל רצה. אם זה בכדורגל התקפי, ואם זה בהתבטאות אומללה לגבי צירוף שחקנים מוסלמים לבית"ר. שוב: לוי לא גזען אלא אופורטוניסט. הבין עם מי יש לו עסק. הקהל אהב אותו, ובבית"ר צופים עידוד גם בשבת - דבר לא שגרתי, כשמדובר במאמן של הפועל תל אביב.

"מה שגיא הביא זה בעיקר שקט נפשי", מספר יגאל הלל. "הוא היה מאוד פשוט, מאוד נינוח - הוא היה בדיוק מה שבית"ר היתה צריכה. הוא לא נתן לאירועים לנהל אותו, אלא להפך - הוא החל לנהל את האירועים".

מאמן הפועל תל אביב, גיא לוי, עם הבעלים אמיר כבירי ולצדם ניר אפרתי. יוסי ציפקיס
ואז הגיע הטלפון. כבירי/יוסי ציפקיס

***

אבל גם זה נגמר מהר.

לוי השתכר 25 אלף שקל לחודש, טביב הסכים להעלות את השכר של המאמן שהביא אותו לאירופה, אבל לוי דרש יותר. בבית"ר מספרים שלוי "חי באי ודאות, וחשב שטביב הולך למכור את הקבוצה". הוא דרש תשובות, ובהופעת אורח כפרשן פיזר מסרים שהבוס לא אהב. בתקשורת יצאו כותרות לפיהן גיא לוי בדרך החוצה, וטביב, שלא אהב גם את הכותרות, הגיב מיד. הוא טלפן באותו ערב לסלובודן דראפיץ', ששהה במסיבה של בר רפאלי. השניים סגרו, לוי הלך הביתה.

עד הטלפון מכבירי. עכשיו, בחודורוב, גיא לוי ממשיך את הקו החדש - הוא נותן לבוסים שלו ולמועדון שלו בדיוק את מה שהם רוצים. גם כאן הוא לא מרבה באסיפות אלא בשיחות פרטיות, ועוסק בעיקר בהרגעת המערכת. אחרי תבוסה 3:0 למכבי חיפה, הוא נשמע כאילו הקבוצה משייטת לדאבל. הטון היה רגוע עד כדי שינה עמוקה. האם זה יעזור? אין לדעת. אבל לוי שוב מבין איפה לפזר את הז'יטונים. הוא נוח, נינוח, ולמרות מצב הקבוצה, לא מלחיץ את המערכת לגבי רכש בינואר.

עמרי אפק ישב איתו בפאנל של "שער השבת". "גיא היה 'איש עקרונות' שלמד לחיות עם הסביבה", הוא מספר. "הוא למד להסתגל למצב הקיים כדי שיוכל לעשות את מה שהוא אוהב - לאמן".

אז מה יהיה בחודורוב? "אני מעריך שהוא כל כך אהב את השינוי בבית"ר, שהוא יבחר להמשיך בקו הזה", מנבא הלל, "אני מאמין שגם בהפועל הוא ימצא את האיזון".

זה לא שלוי הפך להיות אדם צפוי ומאוזן מדי. הוא עדיין לא כזה. הסיפורים עליו, בכל הקבוצות שהיה, רצים למרחקים; נעים בין המעניין להזוי. אבל לכולם ברור וידוע - לוי הוא מהאינטליגנטים שיש בתחום, ומהאופורטוניסטים שבהם. הוא ינצל את הבמה כפרשן כדי לתקוף את הבוס שפיטר אותו, יתחנף לקהל של בית"ר כשצריך ויבקש סולחה כשמדובר בקהל של הפועל. הוא יעשה את ההפך מקורצקי, יהיה ההפך ממנדיונדו. הכל שכלי. ניתן לשער שהוא הבין את התחום בו הוא נמצא. הבין לאן העסק הולך - זו ליגה של בעלים בענף של בעלים. הבוסים רוצים לקבוע כמה שיותר - וגיא לוי החדש לא יהיה זה שישים את האגו שלו לפני הפרנסה. לא כל מאמן הרי היה מסכים להיות אופציה מספר 100 של כבירי. לוי הסכים.

"האם נראה שהוא התבגר? כן", אומר גורם בהפועל, "אבל אתה לא באמת יכול לדעת מה יקרה אחרי עוד כמה הפסדים".

שחקן העבר, עומרי אפק. קובי אליהו
"גיא היה ?איש עקרונות? שלמד לחיות עם הסביבה". אפק/קובי אליהו

***

הערב (שבת, 20.15) הוא והפועל תל אביב נגד האקסית. מצד אחד, קדנציית האימון הכי טובה של לוי התרחשה שם. מצד שני, גם זה לא הספיק ליותר מחצי שנה. על כן גיא לוי יודע שגם בהפועל, להיות רגוע וקשוב זה לא מה שיספיק. גם שם יצטרך לצרף קבלות מקצועיות רמות, וגם הן לא בטוח יספיקו. יהיה ללוי קשה מאוד להרשים עד כדי עונה נוספת, בטח כשיותר מדי חבר'ה - כמו למשל אלי גוטמן - מחכים בבית.

לוי תמיד האמין במספרים, לפעמים יותר מדי. מה שבטוח, אם יש משהו שיטה את המספרים לטובתו - זה ניצחון על בית"ר ירושלים.

פייסבוק:
http://facebook.com/josifoon

orenjos@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גיא לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully