וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון אוסידון: "במכבי נתניה פיתחתי פוביה מפקסים"

11.12.2015 / 13:00

"כשבאתי, חשכו עיני. שחקן כמו צלישר קיבל מענק של 400 אלף שקל. איך הרוש שוחרר ללא תמורה. תלבושות לא היו". וגם: הבריחה מטביב, ההצעה ממני ויצמן וחוסר היכולת להחתים את רוקאביצה. דורון אוסידון מספק הצצה מרתקת לצרות של נתניה בראיון מדהים

one

מאז שהעמיקו הצרות של מכבי נתניה, דורון אוסידון שינה את הסיבוב הקבוע שלו עם דון. פעם הוא היה צועד עם החבר הכי טוב שלו ליד כולם. עכשיו השאלות כבר מעיקות. גם על המצב של הקבוצה וגם על הסיבות שהכניס את הראש שלו למיטה שרחוקה מלהיות מקושטת ביהלומים. אז הוא חישב מחדש מסלול אחר לכלבו האהוב, רק כדי שיהיה לו קצת מנוחה לנפש.

נפגשנו ביום שלישי בצהריים. משבר המאמנים בבני יהודה ובהפועל חיפה היה בשיאו. אוסידון ישב עם פלאפון פתוח וקיווה לקבל שיחה שתוליד את החתמתו של שלומי דורה באחת מהן. "מעבר לזה שאני מאוד מחבב את שלומי ונפרדנו כידידים, יש כאן גם עניין כלכלי", הסביר. "אנחנו מחוייבים לשלם לשלומי את החוזה שלו אבל אם הוא יחתום בקבוצה אחרת אז תהיה הקטנת נזק וחלק גדול מהחוזה שלו ישתחרר לי כדי להביא שחקנים. אני קורא בכל יום דיווחים בתקשורת על זה שמכבי נתניה סוגרת עם זה ומכבי נתניה מביאה את ההוא".

"אנשים לא מבינים את המציאות במכבי נתניה", המשיך. "כדי להביא שחקנים בתקציב מינימלי אני צריך לשחרר שחקנים וגם זה לא בטוח שיספיק. קח את ניקיטה רוקאביצה מבית"ר ירושלים. אחד הזרים הכי טובים בליגה, נכון? הציעו לי אותו לפני בית"ר. יכולתי להחתים אותו במכבי נתניה ואולי הוא היה פורח אצלנו. אבל איך אני יכול לתת במצב של נתניה חוזה של 180 אלף דולר לשחקן? איך אני יכול להחתים את ברק בדש לשלוש שנים בחוזה של 140 אלף דולר כמו שקיבל ברעננה? להחתים על ימין ועל שמאל ולהבטיח הבטחות ואז להגיע לחודש מארס בלי משכורות? בלי יכולת לשלם כסף? זה לא הניהול שאני מאמין בו. זה לא מוסר התשלומים שאני מנהיג כאן. לצערי אנשים שוכחים איזה מועדון היה כאן בסוף העונה שעברה ואיך כולכם כבר ספרתם את הימים עד הפירוק של מכבי נתניה".

דורון אוסידון, מנכ"ל מכבי נתניה. ברני ארדוב
מטיילים במסלול חדש ושקט יותר. דורון ודון אוסידון/ברני ארדוב

הוא בן 41. פעם כונה מלך חיי הלילה של תל אביב. פתח ברים נחשבים, עמד בראש מסעדות מצליחות. לימי ההולדת שלו אנשים הגיעו רק כדי להיראות. אבל חיידק הכדורגל תמיד היה שם. בצעירותו שיחק לא מעט ואפילו נחשב לאחד שיכול להתחרות בעוצמת הבעיטה של ערן לוי. אבל אז הגיעו פציעות ושברים בעיקר בצלעות והוא פרש בגיל צעיר.

את אלי טביב הוא הכיר דרך מוקדי הבילוי שלו והם נהיו חברים. יש לאוסידון תכונה אחת בולטת והיא היכולת להקשיב. טביב ידוע כמי שאוהב לדבר ואצל אוסידון הוא מצא אוזן קרויה. הרבה לפני שהוא לקח אותו לנהל את הפועל תל אביב, אוסידון כבר היה מאחורי הקלעים בכל מהלך. אלא שמדובר בשני טיפוסים די שונים ועד מהרה אוסידון החליט להתפטר. מאז הוא וטביב לא מחליפים מילה. "אחרי הפועל תל אביב הייתי צריך לחשוב מה אני עושה עם החיים שלי", הוא מתאר. "הייתי אז במרכז העשייה בתל אביב והרגשתי שאני חייב לעשות פסק זמן. העיר סגרה עלי והרגשתי מחנק. דבר ראשון עזבתי את הדירה במרכז תל אביב לטובת בית פרטי במושב בשרון אבל אחרי כמה חודשים הבנתי שזה לא בשבילי. קיפלתי הכל, מכרתי את העסקים וטסתי לסן דייגו".

בדרום קליפורניה הלך לו בכלל לא רע. כמעט בלי קשרים עשה מה שהוא יודע הכי טוב ופתח בר ומסעדה. העסקים הצליחו טוב ולמעט גיחות לחופשות בישראל או לצפות במשחקי אהובת לבו יובנטוס, הוא נשאר עמוק על החוף המערבי עם אופציה להתמסד ולהישאר שם לכל החיים. "לא תיכננתי לחזור לכדורגל", הוא מודה. "אבל אז הגיעה הפנייה ממרים פיירברג ואחרי פגישה איתה בה הבנתי שהיא מאחוריי, החלטתי לעזוב הכל בארצות הברית ולחזור לארץ למכבי נתניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בעלי הפועל תל אביב אלי טביב עם נציגו דורון אוסידון. ברני ארדוב
לא מחליפים מילה. טביב ואוסידון/ברני ארדוב
ניהלתי את הפועל בתקופה שהיא היתה המועדון הכי מעניין בארץ, הכי מצליח בארץ עם ההישגים הכי גדולים. בתקופתי בהפועל מכרנו אחד עשר שחקנים ובנינו את הקבוצה מהתחלה

למה היא רצתה דווקא אותך?

"היתה לנו היכרות מהתקופה בה הייתי בהפועל תל אביב ומעבר לזה היו אנשים שפנו אליה ואמרו לה שכדאי לה לקחת אותי כמי שינהל את הקבוצה אחרי עידן אלי שגב. הייתי בסך הכל בחופשה בארץ באותה תקופה אבל החלטתי לקחת את הפרוייקט הזה".

עקבת מארצות הברית אחרי הכדורגל כאן?

"בוודאי. ראיתי גם מה קורה בנתניה כי זה היה סיפור גדול מאוד לאורך כל העונה שעברה. לא חשבתי לרגע שאני אהיה זה שיעמוד בראש הקבוצה אבל לנתניה תמיד היתה לי חיבה מיוחדת. אני חושב שאין מישהו בכדורגל ששונא את מכבי נתניה. זה מועדון שכולם רוצים שיהיה בליגת העל בגלל הקהל, בגלל ההסטוריה, בגלל האיצטדיון, בגלל שמכבי נתניה תמיד שיחקה את הכדורגל היפה".

קיבלת חבילה מאוד מורכבת בלי יותר מדי נסיון בכדורגל.

"תמיד הייתי קרוב לכדורגל, וכשעבדתי עם טביב בהפועל תל אביב למדתי המון. עוד לפני שהתמניתי לתפקיד נציג הבעלים, הייתי מעורב בהפועל אבל כשהפכתי ליו"ר כל יום בהפועל זה היה כמו חודש של ניסיון כי אני ניהלתי את הפועל בתקופה שהיא היתה המועדון הכי מעניין בארץ, הכי מצליח בארץ עם ההישגים הכי גדולים. בתקופתי בהפועל מכרנו אחד עשר שחקנים ובנינו את הקבוצה מהתחלה. הבאתי את נוסא איגייבור, עומר דמארי ואחרים. זו היתה תקופה עם המון עשייה, ואני מאוד טוטאלי בעבודה כך שאני לומד הרבה".

האמנת שאחרי הפרק בארצות הברית תחזור שוב לכדורגל?

"זה לא היה בתכנון שלי. הרעיון היה לחזור שוב למה שעשיתי לפני כל ענייני חיי הלילה של תל אביב וזה כל נושא שיווק מטענים. יש חברות גדולות כמו פדקס ואחרות והתחלתי לקבל הצעות לנהל חברות כי הייתי בצעירותי באל-על ועשיתי עבודה טובה מאוד. לא מזמן הייתי באירוע שבא אלי מישהו עם כמה מאות עובדים והציע לי להיות מנכ"ל החברה שלו. אבל אחרי הפגישות עם מרים ידעתי שאני הולך על נתניה".

יכול להיות שציפו שתגייס כספים וספונסרים בזכות הקשרים שלך?

"גייסתי לא מעט, אבל לא בגלל זה הביאו אותי לתפקיד. אני מקבל פידבקים מהעירייה ובעיקר ממרים שהיא מרוצה ממה שקורה מבחינה ניהולית. הכי קל להתפרע, אבל היא לא רוצה שאני אעשה את זה. מה שחשוב העונה זה לסיים אותה עם ראש מעל המים. יש כאלה ששכחו איפה מכבי נתניה היתה בעונה שעברה עם כל הבעיות ויש כאלה שלא שוכחים כמו מרים. היום המועדון מתנהל בצורה בריאה. השחקנים מקבלים את כל התנאים שאפשר לקבל. כשאני הגעתי לקבוצה היו במועדון אנשי מינהלה שלא קיבלו משכורת חמישה חודשים".

מרים פיירברג ראש עיריית נתניה עם יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון. קובי אליהו
"היא מרוצה ממה שקורה מבחינה ניהולית. אוסידון עם פיירברג/קובי אליהו
"יש אנשים שמפתחים פחדים בחייהם, פוביות. יש כאלה שפוחדים מגבהים, אחרים ממקומות סגורים. בנתניה פיתחתי פוביה מפקסים. כל יום הייתי מגיע למשרד ומתפלל לא למצוא בפקס עוד תביעה או עוד דרישה מיידית לתשלום"

מה מצאת כשהגעת לנתניה?

"אתה יודע, יש אנשים שמפתחים פחדים בחייהם, פוביות. יש כאלה שפוחדים מגבהים, אחרים ממקומות סגורים. בנתניה פיתחתי פוביה מפקסים. כל יום הייתי מגיע למשרד ומתפלל לא למצוא בפקס עוד תביעה או עוד דרישה מיידית לתשלום. היו לי חבילות של מכתבים מסוכני שחקנים שלא שילמו להם, שחקנים שחייבים להם, ספקים שמאיימים בתביעות. בכל אחד טיפלתי. אנשים לא יודעים שחתמתי ערבות אישית שלי בהתחלה. אני לא איל הון. ברוך השם עשיתי יפה בחיים אבל אני לא טייקון. הלכתי לאנשים שעל סמך המילה שלי נתנו הלוואה למכבי נתניה. לקחתי שני מיליון שקל הלוואה למשכורות הראשונות מ'לאן' והם לא ידעו שם לאן הקבוצה הולכת. אני מאמין שבגלל שאבי מסינג האמין בי, הוא נתן לנו את הכסף".

אבל אז קיבלתם את ההלוואה על סך 7.5 מיליון שקל.

"נו, ואתה חושב שבכך נפתרו הבעיות של מכבי נתניה? אנשים לא יודעים, אבל כל הכספים מהחסויות של העונה כבר נוצלו בעונה שעברה. אני הבאתי נותן חסות העונה במיליון שקל ולא היה לי איפה לשים אותו כי אנשים כבר שילמו תמורת החסות בעונה שעברה. משכו את הכספים בעונה שעברה כדי לשלם משכורות".

מספרים שהיית המום מהחוזים של השחקנים הזוטרים במועדון.

"המום? חשכו עיניי. אני לא רוצה להעליב שחקנים אבל שחקן כמו עומר צלישר קיבל מענק שחרור מצה"ל של 400 אלף שקל. זה נשמע לך הגיוני? קח את אריאל הרוש, איך שיחררו אותו להפועל תל אביב ללא תמורה? השאירו כאן בורות בתוך בורות".

אז כל הקיץ עשית חשבונות?

"הייתי יכול להיות היום במקום אחר בטבלה. לפחות במקום שישי. אבל יכול להיות שהיינו מגיעים לפברואר ולא היה לי כסף למשכורות. אז מה עדיף? אני רוצה להישאר בליגה בלי לפרק את נתניה כלכלית. אני לא גאון פיננסי אבל הביאו אותי כדי לנקות את כל הבלגאן שנוצר כאן".

התקציב שלכם 15 מיליון שקל. בהחלט לא הכי נמוך בליגה.

"לא נמוך. תקציב טוב. אבל וזה אבל גדול, בתוכו יש המון כספים שאנחנו משלמים לשחקנים שלא משחקים בכלל. לכל מיני ספקים שחייבים להם על העונה שעברה. קח את שליו מנשה. גם הוא בתוך התקציב. הוא משחק? הוא פרש. גם מתן בלסטרה בתוך התקציב ואני לא יודע אם אתה ראית אותו משחק. כשאני נכנסתי לנתניה אמרו לי שהגירעון 10 מיליון אבל הפקס עבד שעות נוספות והגירעון הגיע ל-13 מיליון שקל וחצי. תלבושות לא היו לנו לעונה הזו. היתה אדמה חרוכה עם ערימות של ניירת ותביעות. אתה מדבר על תקציב? לתומר קשטן שאימן את הנוער היה חוזה של 100 אלף דולר והיה צריך לשלם לו. על החובות ליוסי מזרחי שדחה את הכספים מהעונה שעברה, לא ידעתי. תקציב שכר השחקנים שלי בקבוצה הוא אולי הכי נמוך בליגה".

למה מיהרת לפטר את דורה עם כל הבעיות הכלכליות?

"אני מאוד מכבד את שלומי והוא באמת מאמן טוב, אבל החיבור שלו עם המועדון כבר לא עבד והגענו לדרך ללא מוצא. וזה לא קשור לקהל ולספונסרים כמו שכולכם כתבתם כל הזמן. אני קיבלתי את ההחלטה. אני מקשיב לדעות של אחרים אבל רק לאלה שאני מאמין שהם רוצים את טובת מכבי נתניה. אם נתניה תרד ליגה יזכרו שאני הייתי קפטן האוניה. בכל בוקר אני קם בשבע והולך לישון באחת עשרה בלילה כשכל היום זה רק נתניה. אין לי כרגע כלום בחיים חוץ מנתניה. להשאיר את נתניה בליגה זה כרגע האתגר הגדול של חיי".

זה נראה אבוד.

"ממש לא. אנחנו עובדים ועושים דברים ואני משוכנע שהשחקנים אליהם אבוא בקרוב ואבקש מהם להתיר את החוזה, יהיו מספיק גברים כדי לעזוב. אני ממש לא מתכוון לזרוק איש לרחוב. נמצא לכל אחד קבוצה אחרת ויהיה פתרון אבל אני מקווה שמי שנבקש ממנו לעזוב, לא יתעקש מולנו כי כולם קיבלו את הצ'אנס להראות מה הם שווים. יכול להיות ששחקנים שלא הצליחו אצלנו, יצליחו במקום אחר וההפך. מכבי נתניה זה מועדון אטרקטיבי עבור הרבה שחקנים ואפילו שאנחנו במקום האחרון, הרבה שחקנים רוצים לבוא. המטרה היא להשתחרר מארבעה שחקנים שיחסכו לי מיליון שקל ובמקומם ננסה להביא שלושה שחקנים טובים שיעזרו לעשות את השינוי".

ניקולה מיטרוביץ' שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול עומר צלישר שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מענק שחרור מצה"ל בגובה 400 אלף שקל. עומר צלישר/ברני ארדוב

יש לך בינתיים סיפוק ממשהו?

"הסיפוק הוא שאנחנו משלמים משכורות בכל חודש ואני לא צריך להסתכל בעיניים של אנשים שלא קיבלו כסף".

מספרים שמני ויצמן מתקשר אליך על בסיס קבוע ומנסה לשכנע אותך לחזור להפועל תל אביב.

"זה לא סוד שאני הבאתי את מני ויצמן להפועל תל אביב. מני ואמיר כבירי יקרים מאוד ללבי ואני מאוד מקווה שיצליחו. מני מציל את הפועל תל אביב כבר כמה שנים ואני זה שפתחתי לו את הדלת, אבל ברגע שהתחלתי את דרכי בנתניה אני לא אעזוב. אני רוצה להיות בנתניה עוד הרבה שנים".

מקבלים אותך יפה שם?

"אני בסדר. שיחררתי כמה אנשים שחשבתי שאני צריך לשחרר, אז מטבע הדברים יש תמיד את אלה שיהיה להם מה להגיד. אני אחד שאין לו מה להסתיר. אני מוכן לפתוח את הספרים בכל יום לאוהדים ולהראות מה קורה בקבוצה. אני רק חצי שנה בנתניה, אבל מרגיש שעברו כבר ארבע שנים".

יש בלילות סיוטים שנתניה שוב תרד?

"אני מאמין שנישאר כי אני מאמין שבמקום בו משקיעים אנרגיה חיובית, יש בסוף תוצאות. כרגע לא רואים את התוצאות אבל אני רואה את הדרך. אם נישאר בליגה זו הצלחה של השחקנים והמאמן. אם נרד ליגה, זה כשלון שלי. למרות כל התנאים הבלתי אפשריים להצליח, אנחנו נישאר".

דורון אוסידון, מנכ"ל מכבי נתניה. ברני ארדוב
"כרגע לא רואים את התוצאות אבל אני רואה את הדרך". דורון אוסידון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully