וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולף שייס, אחד מגדולי הספורטאים היהודים בכל הזמנים, הלך לעולמו

כדורסלן העבר, שזכה באליפות ה-NBA עם סירקיוז ב-1955 ואימן את נבחרת ארה"ב במכביה בשנת 1977, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. שייס שיחק 12 פעמים באולסטאר ופרש כאשר היה מלך הסלים של הליגה

AP

אבל ב-NBA. שחקן העבר היהודי דולף שייס נפטר היום (חמישי) בגיל 87 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. שייס נחשב לאחד מהספורטאים היהודים הגדולים בכל הזמנים ואף אימן את נבחרת ארה"ב במכביה בשנת 1977.

שייס, בן למהגרים רומנים שנולד בברונקס, נבחר בסיום לימודיו במכללת ניו יורק ב-1948 במקום הרביעי של דראפט ה-NBA על ידי הניקס, אך העדיף לברוח מאור הזרקורים בתפוח הגדול ולחתום בסירקיוז נשיונלס, שבחרה אותו בדראפט ה-NBL.

כעבור שנה הצטרפו הנשיונלס ל-NBA, וכבר בעונתו הראשונה בליגה הוליך שייס את קבוצתו עד לסדרת גמר, שם הם נכנעו למיניאפוליס לייקרס של ג'ורג' מייקאן. גובהו של שייס (2.04 מ') הפך אותו ליעיל מתחת לסלים, ונשקו החזק ביותר היה הקליעה המדויקת מבחוץ, בקשת הגבוהה הייחודית לו, אך הנחישות הלא נגמרת היא שקנתה לו מקום מיידי בין כוכבי הליגה.

דולף שייס שחקן עבר באן בי איי. AP
ביקור במכביה. שייס/AP

ב-1964 הוא פרש כמלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים עם 19,249 נקודות, שיא שנשבר מאוחר יותר על ידי ווילט צ'מברליין. הוא העמיד ממוצעי קריירה של 18.5 נקודות ו-12.1 ריבאונדים למשחק ונבחר 12 פעמים ברציפות לאולסטאר, אך ההישג בו היה גאה יותר מכולם הוא רצף 764 המשחקים הרצופים בהם שיחק בין פברואר 1952 לדצמבר 1961 - כמעט עשור שלם מבלי להחמיץ ולו משחק אחד.

לאחר שתלה את הנעליים פנה שייס לקריירת אימון קצרה ומוצלחת בסיקסרס ולאחר מכן בבאפלו ברייבס, ואף הוכתר למאמן השנה ב-1966 כשהכוכב הגדול שלו היה צ'מברליין בעצמו. ב-1977 הוא ביקר לראשונה בישראל כמאמן נבחרת ארצות הברית למכביה, אז השחקן המצטיין שלו היה בנו דני שייס, שהמשיך לאחר מכן לקריירה ארוכה של 18 שנה ב-NBA.

עוד באותו נושא

הספורטאי היהודי הגדול בהיסטוריה

לכתבה המלאה
דולף שייס שחקן עבר באן בי איי. AP
עבר מפואר ב-NBA. שייס/AP
  • עוד באותו נושא:
  • דולף שייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully