וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת יוכרע: האם ישראל תארח בית ביורובאסקט 2017

10.12.2015 / 14:32

אופטימיות רבה באיגוד הכדורסל לקראת ההכרזה בקונגרס פיב"א אירופה במינכן. ההערכות הן שישראל מתחרה על אירוח בית עם פולין ורומניה. אם ישראל תזכה באירוח, היא תעפיל אוטומטית לטורניר

קונגרס פיב"א אירופה מתכנס בסוף השבוע במינכן, גרמניה, ומלבד דיונים מול ראשי הליגות השונות בסוגיית המפעלים האירופיים, ייקבע בשבת מי תארח את יורובאסקט 2017. כזכור, ישראל היא אחת המועמדות לארח בית בשלב הבתים המוקדם של הטורניר, והיא תציג, ביחד עם המועמדות האחרות, את ההצעה שלה בפרזנטציה מיוחדת בשעה 11:00 בבוקר. לאחר ההצגה תתכנס ההנהלה הראשית של פיב"א אירופה ולקראת השעה 13:15 תצא ההודעה על המארחת.

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל ארז אדלשטיין (ימין) גל מקל (שמאל). ברני ארדוב
יארחו משחקים ביורו? גל מקל וארז אדלשטיין/ברני ארדוב

כל מדינה שהגישה בקשה לארח את הטורניר יכלה לבחור בין שלוש אפשרויות - לארח את כל הטורניר - כפי שהיה נהוג עד שנת 2013, לארח בית בשלב הבתים הראשון ואת שלבי הנוקאאוט משמינית הגמר, או לארח רק בית משלב הבתים הראשון. המגמה בפיב"א היא להמשיך את יורובאסקט 2015, ולא לארח את כל הטורניר במדינה אחת, כשלפי הידוע היחידה שמגישה אפשרות כזאת היא טורקיה. מלבד ישראל וטורקיה מתחרות על אירוח הטורניר גם פינלנד, שנחשבת מקורבת מאוד לראשי הארגון, פולין ורומניה.

באיגוד הכדורסל אופטימיים מאוד לקראת ההכרזה וההצגה, ומאמינים כי לראשונה בהיסטוריה יוכלו לארח בישראל אליפות בסדר גודל שכזה. בחודש שעבר התארחו בישראל נציגי פיב"א אירופה ובחנו את ההצעה הישראלית שכוללת אירוח המשחקים ביד אליהו, ואת האימונים בהיכל הדרייב אין. לפי אנשי האיגוד, אנשי פיב"א התרשמו מאוד מהמתקנים והמלונות והעבירו רושם חיובי. באיגוד מעריכים כי התחרות שלהם על האירוח היא עם פולין ורומניה, שתי מדינות להן נציגים בהנהלת פיב"א אירופה, אך לישראל חברים רבים בהנהלה, מה שעשוי לעזור בסופו של דבר להביא את האליפות לארץ.

אם אכן האליפות תערך בארץ, נבחרת ישראל תנוח הקיץ מפעילות לאחר שנים רבות, ותעפיל אוטומטית ליורובאסקט 2017. ייתכן מאוד שעל מנת לבחון את המוכנות תערך בארץ בקיץ הקרוב אליפות אירופה לנבחרות צעירות, כשהחלטה בנושא זה תתקבל רק בעוד מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully