וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים קרובה, אך עדיין לא עלתה. אליהו: "אני שמח מאוד"

אלופת המדינה שיפרה את סיכוייה לקראת מחזור הסיום, אבל תהיה תלויה גם בתוצאות המקבילות. בכל מקרה היא איבדה סיכוי לסיים במקום השלישי, כך שלא תפגוש את הצהובים אם הם ינשרו ליורוקאפ

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים עשתה הערב (רביעי) צעד גדול לעבר שלב 32 האחרונות ביורוקאפ עם 78:82 מול א.א.ק אתונה, אבל היא עדיין לא יכולה לחגוג - ואפילו לא תהיה תלויה בעצמה במחזור הנעילה בשבוע הבא. הפסד ברוסיה לקראסני וולגוגראד עשוי להספיק לה, אך גם במקרה של ניצחון היא תצטרך להתעדכן בנעשה במשחקים המקבילים כדי לגלות מה עלה בגורלה.

דבר אחד בטוח: ההפסד של ניז'ני נובגורוד הערב, 82:75 לנפטונאס קלאיפדה, סתם סופית את הגולל על האפשרות שאלופת ישראל תסיים במקום השלישי. המשמעות: האדומים לא יפגשו בשלב הבא את מכבי תל אביב (אם תודח מהיורוליג ותנשור ליורוקאפ).

אם ירושלים תדורג רביעית ותעפיל לשלב הבא, היא תטוס בפעם השלישית העונה לרוסיה, הפעם כדי לפגוש את אוטודור סראטוב, שבה משחק אקס מכבי חיפה פול סטול. בנוסף, היא תשחק נגד הראשונה בבית ב' ביורוקאפ (כרגע זו גראן קנאריה) ומול הקבוצה שתדורג אחרונה בבית א' ביורוליג (נכון לעכשיו מדובר בשטרסבורג או בריאל מדריד, אך הטבלה בבית צפופה ומסובכת).

מאט ג'נינג שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מתכונן להכרעה. ג'נינג/ברני ארדוב

אלה המשחקים שייערכו במחזור העשירי והאחרון, ביום רביעי הבא:

וולגוגראד - הפועל ירושלים (18:30)
ניז'ני נובגורוד - גלאטסראיי (18:30)
א.א.ק אתונה - נפטונאס (19:00)

והנה מפת התרחישים המלאה:

* אם ירושלים מפסידה - רק הפסד ביתי של א.א.ק יציל אותה וידרג אותה במקום הרביעי.

* אם ירושלים וניז'ני מנצחות - האדומים יעלו מהמקום הרביעי ללא קשר לתוצאה באתונה. הרוסים והטורקים אמנם הבטיחו את מקומם בשלב הבא, אולם גלאטסראיי זקוקה לניצחון כדי לא להסתבך במאבק על ראשות הבית. ניז'ני תדורג שלישית בכל מקרה, כך שאין לה על מה לשחק.

* אם ירושלים מנצחת, ניז'ני וא.א.ק מפסידות - האדומים יעלו מהמקום הרביעי.

* אם ירושלים מנצחת, ניז'ני מפסידה וא.א.ק מנצחת - האדומים מסיימים במקום החמישי ומודחים.

עוד באותו נושא

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה 78:82 את א.א.ק אתונה ושמרה על סיכוי לעלות

לכתבה המלאה
שחקני הפועל ירושלים, מאט ג'נינג, יותם הלפרין, ליאור אליהו. ברני ארדוב
אליהו, הלפרין וג'נינג חוגגים/ברני ארדוב

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו אמר: "היינו צריך לנצח את המשחק, וזה לא קל לשחק בסיטואציה כזאת. קבוצה עם מסה כמוהם, גם ברמת הקבוצות האחרות ביורוקאפ, אין קבוצה עם כל כך הרבה בשר בבית שלנו, שאלה מה יותר חשוב, המסה שלהם או ליאור אליהו. צריך לשחק עם זה כדי להוציא אותם מהיתרונות שלהם. היינו צריכים לנצח את המשחק, עם אווירה כזאת, זה יכול לתת המון, וזה יכול להיות מלחיץ, כשאתה רץ זה נהדר, וכאתה לא זה יכול לשבת לך על הכתפיים, אני שמח שיכולנו להתמודד עם זה ולצאת מהמשחק הזה עם ניצחון.

"כשאנחנו מנצחים קל לדבר, יותם וליאור מאוד משמעותיים בקבוצה הזאת, וזה לא הזמן לסכם, נקלענו לסיטואציה לא פשוטה, בשני המשחקים הראשונים היינו חסרים גארד זר ואז היינו חסרים את יותם וליאור ביחד. במחצית השנייה כשא.א.ק פוצצו לנו את הצורה והשופטים נעלמו, אנחנו צריכים את החבר'ה שלנו ובכושר, זה היתרון של הקבוצה שלנו, הם שני שחקנים שהיו הרבה שנים ביורוליג, הם מכניסים אינטיליגנציה למשחק שלנו. העבודה שלנו אומרת לנצח את המשחק של היום וליסוע בשבוע הבא ולנצח גם בשבוע הבא, וגם שם זה מוקש מנטאלי שאתה בטוח שמנצחים, אם אתה בא בגישה כזאת, יכולות להיות הפתעות. שמחים שניצחנו ובהפרש שהיינו צריכים, ונסתכל משחק אחד קדימה.

"אני לא רואה שחורות, אין שום שחור שאני רואה. ידענו כשהיו לנו כל הפציעות, הערכנו שארבעה ניצחונות יספיקו, ואז קרו כל הפציעות ואמרנו מה עושים, אם מביאים עוד שחקן, או לא, כי נשארנו שבעה שחקנים, החלטנו לא להביא מתוך המחשבה הזאת, זה מן מחשבה כזאת, פתאום באמצע הדרך התפרקה קבוצה, וולגוגראד, וכולם מנצחים אותה, קרו הרבה דברים תוך כדי שליטה. אם נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים בשבוע הבא, מפה והלאה, אם נסיים את הבית עם חמישה ניצחונות ולא נעלה, נהיה מאוכזבים מאוד, אבל אלה החיים. אין בית ביורוקאפ שחמישה ניצחונות לא מספיקים לעלות.

"כרגע אנחנו צריכים להתעסק רק עם המשחק הבא, אם נעלה יש פגרה מסוימת, ואז נחשוב אם אנחנו צריכים או לא. כל התקופה שלנו מתחילת העונה היה סרט לא טוב, מאחורי הקלעים אנחנו צריכים להפיק את הלקחים, אבל אם יצאנו למחנה אימון בתחילת העונה עם ברייסי רייט ויינסי גייטס ובלי ליאור ופישר, והיינו צריכים להפרד מברייסי עם תחילת העונה, ואז למצוא שחקן ולרוץ איתו עשרה ימים, זה לא מבחירה, ביחס לכל הדברים שעברו עלינו עד עכשיו, את האופי והרוח יש לנו, ואת הנחישות גם, ומפה והלאה מה שתלוי בידיים שלנו, נמשיך ממשחק למשחק להתקדם".

כוכב הערב ליאור אליהו אמר בסיום: "לפי דעתי אנחנו שווים יותר מההפרש שהיה בסוף, אבל לא אהיה חזיר ואגיד תודה על הניצחון הזה. היה הרבה לחץ לפני המשחק היום. אני שמח. אני חושב שהקהל הצביע ברגליים היום, צריך לזכור שלפני שנה וחצי היו מגיעים לכאן 2,000 אוהדים והיום היו פה 10,000 איש שעודדו מההתחלה וכל הכבוד להם. היה משחק מכובד, אני שמח מאוד שהקהל בא וצפה במשחק כזה עם הרבה רגשות ואני שמח שניצחנו". לקראת מחזור הסיום: "נלך, ננסה לנצח במשחק הנעילה ונתפלל".

על הפציעה שלו והאם הדברים היו נראים אחרת אם היה משחק, אמר הפורוורד: "אם זה לא מעניין בספורט. קרה מה שקרה ואני לא חושב שהקבוצה תלויה בי, היא מספיק עמוקה. כרגע זה לא מעניין, היה מה שהיה, ניסע למשחק החוץ וננסה לנצח ואז להתפלל חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully