וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי כספי: "רוצה להיות חלק מסקרמנטו שמנצחת ובונה לאליפות"

פורוורד הקינגס העניק ראיון נרחב ומרתק ל"ספורטס אילוסטרייטד" היוקרתי: "כדי להצליח בכדורסל החדש צריך לנוע ללא כדור ולקלוע זריקות חופשיות באחוזים גבוהים". על יחסיו עם קאזינס: "הוא כמו אח בשבילי, עברנו הרבה יחד. הוא אמר שהוא רוצה שאחזור ולא אשכח את זה לעולם"

AP

רבע עונת NBA מאחורינו ועומרי כספי נהנה בסקרמנטו מהתקופה הטובה ביותר שלו עד כה בליגה הטובה בעולם. הקינגס עדיין לא מרשימים, אבל כספי, שהפך לאחרונה לשחקן חמישייה, מפגין יכולת גבוהה. הפורוורד הישראלי ישב לראיון מרתק וארוך עם רוב מאהוני מ"ספורטס אילוסטרייטד" היוקרתי.

על ההחלטה להישאר בסקרמנטו בפגרה החולפת אמר כספי: "אני מאוד אוהב את הקבוצה. היא בחרה בי בדראפט והרגשתי אנרגיה טובה סביבה וסביב האוהדים וכל מה שקורה פה. מחוץ לישראל, סקרמנטו הפכה לבית השני שלי. חוץ מזה, קואץ' קאל נשאר עם חוזה ארוך טווח והרגשתי שיש לנו את הבסיס הטוב להתחיל לנצח יותר. דמרקוס הוא הגו-טו-גאי והכוכב שלנו. הייתה תקופת יובש בסקרמנטו ואני רוצה להיות חלק מקבוצה מנצחת, שבונה לקראת אליפות ב-NBA. אני מרגיש שיש לנו את החלקים הנכונים, המאמן הנכון והשיטה הנכונה ועכשיו צריך להתחבר ולנצח".

כספי נשאל על העובדה שהקינגס נתפסים כארגון עמוס בבעיות ואי שקט: "אני מרגיש שחסרה לנו היציבות, כי יש שינויים בכל שנה. החלפנו שלושה מאמנים בעונה שעברה ועכשיו יש GM חדש. ולאדה מנהל את ההצגה עכשיו עם צוות טוב סביבו".

עומרי כספי, דמרכוס קאזינס, סקרמנטו קינגס, מול דיאנדרה ג'ורדן, לוס אנג'לס קליפרס. AP
יחסים מצוינים. כספי וקאזינס/AP

מהאוני החמיא לכספי על חוסר האנוכיות שלו על המגרש: "פיט קאריל, אחד מעוזרי המאמן שהיו לי בתחילת הדרך בסקרמנטו, היה המנטור שלי, אחד האנשים שהשפיעו עליי יותר מכל. הוא לימד אותי לנוע ללא כדור, ראינו הרבה סרטונים יחד ודיברנו על כדורסל. המשחק משתנה, הכדור זז מהר יותר, הרבה פיק-נ'-רול. לכל קבוצה יש שחקן מרכזי, כוכב. לווריירס למשל, יש את סטף ומלבד הכוכב, כולם זורקים כחלק מהזרימה של ההתקפה. אם אתה רוצה להצליח בכדורסל החדש, אתה צריך לנוע ללא כדור, לקלוע זריקות חופשיות באחוזים גבוהים. זורקים היום הרבה שלשות פנויות ולייאפים ופחות זריקות מחצי מרחק".

כספי המשיך: "אני מעדיף לשחק בעמדה שלוש והמאמן יודע את זה. זה מרגיש לי טבעי, אבל כשאני על הפרקט עם רודי גיי, המאמן רוצה שאהיה בעמדה ארבע, כי ככה הכדור נע מצד לצד טוב יותר. לרודי יש את היכולות שלו לקלוע ולנוע ואני מנסה למצוא מה אני יכול לתרום הכי טוב. הרבה תלוי במי שומר עליי. אם זה דירק נוביצקי למשל, אני מנסה להיכנס ליותר פיק-נ'-רול ולמשוך אותו החוצה, שם יש לי קצת יתרון. לפעמים קבוצות שמות עליי מישהו קטן יותר ואני נותן לדמרכוס לעשות את הפיק-נ'-רול ואני יכול לזרוק שלשות פנויות. אני גם יכול לעבוד דרך הבייסליין, אני מנסה כל מיני דברים בהתקפה, תלוי בסיטואציה".

על יחסיו עם קאזינס אמר כספי: "בשנה השנייה שלי, שנת הרוקי שלו, שנינו היינו שחקנים צעירים בליגה והפכנו לחברים טובים. תמיד היינו אמיתיים אחד עם השני. כשאנחנו עושים דברים טובים או רעים על המגרש, אנחנו תמיד מדברים על זה אחד עם השני. הוא כמו אח בשבילי היום, עברנו הרבה יחד ולראות אותו מתפתח מבחור צעיר לכוכב שהוא היום... אני לא יודע איך לתאר את זה. הוא כמו אח שמגשים את החלומות שלו. הוא בחור אמיתי, בחור טוב מאוד. הוא ייתן את הלב לחברים לקבוצה ולחברים הטובים שלו. לפני שנה, ה-GM התקשר לדמרכוס והוא אמר 'אני רוצה את עומרי בחזרה בקבוצה ואני חושב שהוא יעזור לנו לנצח'. ככה חזרתי, בזמן שלא קיבלתי הרבה הצעות מקבוצות אחרות. בחיים לא אשכח לו את זה".

על התקופה הקשה בקליבלנד אמר כספי: "זה בעיקר עליי. לפעמים כשאתה צעיר, אתה חושב שהעולם בידיים שלך. כדורסל הוא משחק קשה ולא משנה מי אתה, יהיו לך קשיים בדרך. היו לי הזדמנויות לשחק טוב יותר ולא שיחקתי ברמה שציפיתי מעצמי לשחק. כל קיץ עבדתי על הרמה שלי. תמיד הייתי קלע של 35-37 אחוז מהשלוש ורציתי לעלות ל-40. בשנה שעברה הייתי, לראשונה, על יותר מ-40 אחוז והמאמן האישי שלי דייויד ת'ורפ אמר 'תשמע, אתה יכול לקלוע ב-45 אחוז'. עכשיו אני קולע ב-45 אחוז ואני רוצה להיות שחקן של 50-40-90. אני עובד כרגע על קליעות העונשין שלי וזורק 200 פעם מהעונשין כל יום כדי להשתפר. אני מרגיש שאני מתקדם. אני רוצה להמשיך בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully